[ LyaaHoon ]—
" daniel apa khabar " tanya jaewon setelah memberi lya secawan aiskrim . lya mengambilnya dan menyuap sesudu aiskrim ke mulutnya .
" daniel sihat je , dia okay je " kata lya , jaewon senyum dan memandang lya semula . hendak sahaja tanya sesuatu pada lya sama ada dia dah berpunya atau tidak .
" lya sekarang dah ada namchin ? " tanya jaewon . lya mula berhenti apa bila mendengarnya . " boleh tak jangan cerita pasal tu , lya tak nak dengar perkataan tu " kata lya , sibuk mengacau aiskrim itu .
" adalah ni , kenapa ? janganlah macam tu " kata jaewon , hatinya mula rasa sedih bila tahu lya sudah mempunyai namchin .
" entahlah awak , sebab saya nampak dia dengan perempuan lain tapi tak tahu hendak terima ke tidak benda ni " kata lya . jaewon mengangguk faham , " lya maafkanlah dia . mungkin perempuan yang tu saja nak pisahkan korang " kata jaewon .
" molla , lya malas lah nak cakap macam ni . apa - apa pun boleh tak awak hantar lya balik " sengih lya . malu tu terpaksa di tebalkan , malas pula nak naik bas .
" mana lya " kata jihoon , dia sudah berada di hadapan rumah lya . rumahnya masih kosong akibat ketiadaan ibu bapa mereka serta daniel .
jihoon mula mundar mandir di hadapan rumah lya , menunggu lya buka pintu ataupun balik ke rumah .
sedang mundar mandir , sebuah kereta berhenti di hadapan rumah lya , jihoon memandang kereta tersebut .
nuguu ?
" gomawoyo , jaewonnie " kata lya manja , dalam senyap memandang jihoon senyap - senyap .
" ah nae , nanti esok jumpa lagi ye " kata jaewon , terus dia masuk ke dalam keretanya semula . jihoon memandang kereta jaewon sehingga ia bergerak dan hilang dari pandangannya .
" aegy , nugu ? " tanya jihoon , lya memandang jihoon seketika dan masuk ke dalam perkarangan rumahnya . " lya , tolonglah maafkan jihoonie " kata jihoon cebik .
" wu , isteri jihoon dah balik . kau pergi duh " tanya daniel , lya menjeling matanya ke arah daniel .
" yah , berani nya kamu menjeling mata pada abang kamu yang hensem " kata daniel , lya tidak mengendahkan kata - kata daniel .
daniel melihat dari luar , jihoon duduk di situ sejak mereka balik sekolah lagi . " apa terjadi dengan diorang ye ? " .
daniel terus naik tangga dengan satu persatu sehingga ke bilik lya . pintu lya di ketuk perlahan , " lya , nak tanya sikit boleh . kau dengan jihoon kenapa ? " tanya daniel . adiknya masih diam , tidak menjawab .
daniel terus membuka pintu , kelihatan lya baring dan menekup mukannya dengan bantal , kedengaran menangis . " kau kenapa duh , meh cerita dekat aku . aku janji tak buat lawak " kata daniel .
" tak payahlah , nyah kau dari sini " kata lya , terus dia menolak daniel menggunakan kakinya sehingga daniel jatuh dari katil .
" aku tengah baik ni , kang aku tak baik aku bawa kau masuk bilik air . rendam kau macam tahun lepas " kata daniel , terus lya memandang daniel di tepi katil . dia duduk bersila memandang lya .
" okay aku cerita , kau buat lawak memang aku rendam kau dekat bilik air tu " kata lya , sendu sedikit kerana menangis tadi .
lya menceritakan kisah terjadi pada dirinya serta jihoon .
" biar betul , yujin ? bukan ke dia budak tak betul ke ? "
+tbc
hi readers sekalian alam ehe . maaf hambar untuk chapter ni . pasni tak hambar , insya allah kehkekeh . k ah chaw lu pape jangan roger . huhuhu
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...