enjoy , kalau bersemut kat katil tu maknanya fanfic author lah tu buat gula berterabur HAHA
—
" awak teman saya ye pergi kampus sebab harini saya tak ada kelas tapi ada assigment dengan ahli kumpulan " , lya mengangguk sahaja . dari semalam jihoon berkata seperti itu .
" siapa kumpulan awak tu ? "
" awak kenal daeun je "
" eish , sikit dia je ada "
" awak bolehkan buat apa yang awak nak "
" betul ni , tunggu dan lihat apa saya akan buat dekat daeun "
jihoon sudah ketawa kecil melihat lya , dalam hatinya mula rasa comel sahaja melihat lya dengan berpeluk tubuh dan mulutnya di muncung sedikit . seperti memikirkan sesuatu .
" jom masuk " ajak jihoon sambil pegang tangan lya , lya terus paut lengan jihoon , jihoon senyum sahaja kelakuan lya . manjanya comel sahaja .
" oh , jihoon dah sampai dengan yeochin " kata yohan , baru sahaja daeun senyum mendengar nama jihoon . perkataan yeochin buat dia masam muka semula .
" sibuk je " bisik daeun perlahan , jihoon mengambil tempat di hadapan yohan dan lya mengambil tempat di sebelah jihoon .
" gwechana ? " tanya jihoon melihat lya mula masam muka melihat daeun berada di belakan yohan . kenapa mesti ada dia ?
" gwechana , saya tahu nak buat apa dengan dia " bisik lya , jihoon senyum sahaja melihat lya . ada - ada sahaja lya ni . sepanjang mereka sibuk membuat bahagia sendiri , lya hanya memandang sahaja daeun , takut - takut tengok jihoon . tak lama lepas itu daeun bangun dari duduknya menuju ke jihoon .
lya mula merapatkan dirinya dengan jihoon , baru sahaja hendak ke jihoon lya menyuruh daeun berhenti . " tak perlu kot nak rapat sangat dengan jihoon , cukuplah dengan jarak ni " perli lya , jihoon sengih sahaja , dia biarkan sahaja lya berkata seperti itu .
" orang nak tanya pasal ni , jihoon nampak ke apa yang di tulis ? " tanya daeun pada jihoon . lya memandang jihoon , jihoon mengangguk iya . " saya nampak saja tulisan tu " kata jihoon . lya senyum sinis .
jihoon mula terangkan pada daeun dengan jarak agak jauh bagi jihoon dan lya , lya hanya mendengar sahaja apa di jelaskan jihoon . daeun mula kembali ke tempatnya sempat lagi di menjeling lya .
" awak terangkan tu , tergugat saya "
" ye eh ? nanti saya ajar awak pula nae "
" jihoon ah , taknak pergi makan sesama dengan kami " ajak yohan , daeun mula menunggu kata -kata jihoon . " gwechana , jihoon dah janji dengan yeochin jihoon yang kami nak makan sesama , mianhae " .
yohan mengangguk faham , terus mereka semua pergi dengan arah masing - masing . daeun memandang kebelakang melihat lya dan jihoon , dia mula rasa putus asa dengan lya .
" daeun , cepat sikit " jerit yohan , daeun terus memandang hanya mengangguk sahaja . terus dia berjalan menuju ke yohan dengan yang lain . daeun mula rasa tiba masanya untuk berundurkan dirinya untuk tidak rampas dan cuba tak akan suka jihoon .
" sekarang dah pandai awak " , lya mula dengan gaya bongkaknya . " well ni lya , siapa rampas jihoon . habis kena " kata lya , mereka berdua mula ketawa .
" gomawo sebab lindungi saya dari daeun "
" gwechana , yang penting dia dah pergi . harap dia berundur "
kata lya , dia mula makan aiskrim semula . nasib tidak cair kalau cair memang dia suruh jihoon beli lagi . lya memandang jihoon dengan mulutnya comot . lya mengambil tisu dan mengelapnya .
" gomawo " kata jihoon , dia buat semula dengan mencomotkan bibirnya . " lya ada lagi " , lya memandang . " mengada lah dia ni " kata lya .
lya mengambil tisu semula , baru hendak lap jihoon terlebih dahulu meletakkan bibirnya ke bibir lya dan meleraikannya . " memang nak comot sesama ye ? " tanya lya , jihoon mengangguk iya .
+tbc
hi-hi , author here maaf hambar . sebab author time ni kurang idea dah hahahahahhahahahha ottokaeeeee 😭😭😭😭😭
tag — LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...