'' p/s : maaf jikalau author banyak skip sebab buat masani otak tak berfungsi dengan baik . hope enjoy my story even skip a lot ☺️
—
" daeun bila kau nak cakap dengan lya tentang hubungan kita ni , kalau tak aku batalka perjanjian antara kita . aku tak nak dengar alasan kau pasal bekas teman lelaki kau sebab tu urusan kau bukan urusan aku " marah jihoon di hadapan semua orang , dia tidak kisah biarlah si daeun ni malu ke apa . janji dia puas hati sebab daeun lah punca dia dengan lya jadi buruk .
Daeun masih diam sahaja , malu mula di merasa peraaaan padanya .
" arr-arraseo , aku akan cakap " gagap daeun , terus dia keluar dari kampus akibat malu apa yang dikatakan jihoon tadi , jihoon mula mengeluh , lepas ni nak buat apa ?
dia buntu hendak buat bagaimana dengan keadaan hubungannya , dua hari dia cuba memujuk lya untuk dengar perjelasan tapi masih lagi lya tak nak dengar .
di sekolah , daeun mula meninjau kawasan persekolahan . semua pelajar mula keluar dari pagar sehinggalah dia nampak lya keseorangan .
" lya " panggil daeun , lya mula terhenti bila seseorang memanggil , lya melihat daeun berada di hadapannya .
lya mula rasa hilang mood bila melihat daeun berada di hadapannya sambil senyum ke arahnya .
" nak apa jumpa ? dah rampas namchin orang tapi masih nak jumpa , dia tak ada kat sini " terang lya , daeun senyum sahaja .
" jom aku nak jumpa kau , nak bagitahu something " kata daeun . lya nak tak nak ikut sahaja , nak tahu juga something apa nya .
sampai sahaja di cafe , daeun dan lya mula memandang sesama sendiri . memasing senyap dengan muka bengis .
" ada apa something sangat "
" aku nak kau putus sahaja lah dengan jihoon sebab aku rasa kesian dekat jihoon tak habis - habis pujuk kau , tapi kau masih mencaci dia . kau tak rasa bersalah ke buat dia macam tu " , Daeun mula senyum sinis .
" kau sibuk kenapa ? aku tak suruh pun kau kesiankan- "
" memang , sebab aku suka jihoon dari kami kecik lagi . penat aku cari dia dari sekolah rendah sampai sekarang tengok - tengok kau dah rembat . aku tak nak jihoon sedih , kau dah buat dia sedih tahu tak ? setiap hari dia fikir pasal kau tapi kau ? ada fikir ? " tanya daeun , lya mula terdiam bila mendengar kata - kata daeun .
' dia fikir pasal aku ? '
—
Jihoon baru sahaja dengar suara lya terus dia tersenyum bila mendengar suara lya . dia mula bergegas keluar dari rumah bila lya mengajaknya untuk berjumpa .
akhirnya dia dapat jumpa lya setelah 2 hari lya mengelak dari jumpa dengannya .
sampai sahaja di taman , jihoon melihat lya sedang duduk sambil memandang langit . jihoon mula mengorak langkah menuju ke arah lya sambil senyum , senyumannya tidak hilang dari bibirnya .
" lya , saya rindu awak " kata jihoon dengan suara manja , lya hanya senyum sahaja sambil melihat muka jihoon .
" awak " panggil lya , jihoon menyahut dengan senyum .
" jom kita putus " kata lya , terus senyuman jihoon hilang dari bibirnya . " kenapa ? " tanya jihoon , air matanya mula bertakung di tubir matanya sekali dengan lya .
" saya terpaksa lepaskan awak sebab saya rasa saya tak boleh teruskan lagi hubungan kita " , air mata mula jatuh ke pipi sambil teresak .
" saya rasa saya tak layak bahagiakan awak , saya selalu menyusahkan awak dan selalu buat awak sedih bila bersama saya "
" aniy - aniy , awak tak menyusahkan . betul jangan lah macam ni sayang "
" sampai disini sahajalah kita nae " kata lya , terus dia pulang semula cincin pada jihoon semula . dan mula bangun dari posisi duduk ke berdiri , dia mula berjalan menuju ke rumahnya .
" lya " panggil jihoon tapi tidak diendahkan . jihoon terus bangun dan mula menarik tangan lya ke dalam pelukannya .
" jangan macam ni lya , awak tak pernah susahkan saya , saya selalu bahagia dengan awak . awak sahaja yang saya sayang dan cintakan awak "
+ to be continue ❤️
URI DAAAASHIIII MANNNNNAAAAAA HAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHA OKAY2 TAK SEDIH PUN TAK SEDIH TAK SEDIH . SUMPAH MELALUT CERITANYA .
tag — LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...