Semua pelajar universiti satu persatu masuk ke dalam kelas mereka , kelihatan semua baru - baru lagi buat mereka semua .
jihoon pula sendirian duduk di tempat duduk sehingga seorang pelajar lelaki masuk dan mula duduk di sebelahnya .
" annyeonghaseyo , kim yohan imnida " secara tiba sahaja dia memperkenalkan dirinya kepada jihoon , jihoon terus sengih dan tunduk kepada pelajar lelaki bernama yohan .
" annyeonghaseyo , park jihoon imnida " , jihoon mula memperkenalkan dirinya pula . yohan senyum dan mula mengeluarkan tangannya untuk berjabat dengan jihoon . jihoon membalas .
" saya harap kita boleh jadi kawan sehingga habis uni " kata yohan senyum , jihoon mengiya sahaja .
" jihoon " panggil daeun terus duduk sebelahan jihoon . jihoon mula rasa tak selesa bila perempuan selain lya duduk sebelahnya .
" mesti masih tak ingat siapa daeun , tak apa . daeun akan ingatkan balik jihoon yang daeun pernah buli jihoon masa kecil " kata daeun sendirian . jihoon senyum senget sahaja , tak tahu hendak kata apa . fikirannya kosong , siapa daeun sebenarnya ?
sementara lya pula , sibuk menumpu perhatian dalam kelas matematik . matematiklah dia paling lemah bab mengira semuanya .
" kau ni jinyoung , aku suruh kau ajar jalan kira betul - betul " kata hyunmin sambil cebik . " aku buat betul - betul lah ni " kata jinyoung . boleh dikatakn hyunmin susah hendak faham jangan kira yang jinyoung bagi .
" korang ni sikit bergaduh je , kang ada jatuh cinta sama - sama " kata daehwi , Hyunmin terus ketuk kepala daehwi menggunakan pensel case milik jinyoung . nasib pensel case nya bukan keras .
" kalau aku jadi bodoh , aku tuduh kau buat " kata daehwi dengan muka bengis . habis iq dia hilang sebabkan hyunmin . " kau cakap lagi , habis aku kerjakan kau " marah hyunmin .
" betullah apa yang di katakan daehwi , lya tak nak kawan baik lya bercinta hehe " kata lya , terus daehwi dan lya menepuk tangan sesama sendiri . sabar sahajalah dengan mereka berdua ni , nanti hempuk karang habis hyunmin kena dengan jihoon .
" lya , nak dongpyo ajar tak ? " tanya dongpyo tiba sahaja , lya mengangguk iya . mereka bertiga memandang curiga sahaja , ada apa lya dengan dongpyo ?
" lya , dongpyo nak tanya . siapa lelaki yang jemput lya semalam ? "
" dia namchin lya , dia hensemkan ? "
" hensem , berapa lama korang dah bersama "
" dah masuk satu tahun "
" wah , harap dia bakal suami lya . kalau dia buat lya nangis bagitahu dongpyo tahu "
" arraseo " senyum lya , dongpyo ikut senyum bersama . dongpyo sudah anggap lya sebagai adik walaupun mereka sama umur tetap dongpyo rasa lya adalah adiknya .
" hyung " panggil jihoon , daniel memandang jihoon tajam . " kita sama umur jihoon , jangan nak rasa diri tu muda " kata daniel . jihoon mula mengada menyebut perkataan hyung kepada daniel .
" aku dah fed up dengan kau jihoon , main lah sengsorang " kata daniel . dia mencampak remote playstation ke tepi .
" okay - okay jihoon tak panggil . jom sambung main " gelak jihoon , sahaja nak bergurau dengan abang ipar sendiri .
" lya dah balik " kata lya , dia terus menaiki tangga satu persatu . " oh dah balik " tegur daniel , lya memandang daniel sekilas dan menjeling . orang penat balik ni .
" lya dah balik ? " tegur jihoon , lya terus memandang jihoon . " bila awak ada dekat sini " tanya lya sengih . " pukul 1 , daniel ajak main sementara tunggu awak balik " kata jihoon .
" saya nak ajak awak pergi jejalan " sambung jihoon . " kejap nae , kya bersiap " kata lya bergegas masuk ke dalam biliknya .
" nae "
+tbc
tag — LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...