—
[ jihoon ' s pov ]
aku datang ke tempat lya untuk bagi makanan tengah hari untuk dia sahaja , aku terus letak bekalan itu ke mejanya . aku nampak dia senyum .
" yah , gomawo jae- " , senyuman terhenti bila memandang muka aku , aku pun terhenti bila dia sebut nama jaewon di hadapan aku . kenapalah dia selalu ingat dia , apa istimewanya dia .
" apa awak buat dekat sini " bekalan aku bagi itu di tolak tepi , aku rasa sedih pula dia buat macam tu . aku terus tolak kembali ke depan dia semula . tapi ditolak semula .
" makan lah , saya tak nak awak sakit " kata aku , lya merengus kasar . " siapa kau nak risau aku ? " kata lya , dia sekarang dah guna kau aku dekat aku sekarang ni . tak apa jihoon , kau sabar je tak boleh putus asa .
" saya walaupun dah buat awak sakit hati , tapi kita boleh jadi kawan semula " kata aku , tak kisah lah . buat muka tebal pun jadilah aku .
" lya tak nak jihoon jadi kawan lya , lya tak nak ada kawan tak guna macam jihoon " , lya bangun dari duduknya dan berlalu pergi . aku mampu mengeluh sahaja .
baru sahaja aku nak keluar , damn . jaewon datang ke arah lya , mula rasa jeles ni ha . nasib aku belum jadi hak kya lagi , kalau tak memang aku tarik lya ikut aku pergi kantin .
aku nampak jaewon bagi lya bekal di bawa oleh dia . lya senyum bila terima bekal dari jaewon , rasa nak putus asa je dah . kenapalah dia boleh buat lya senyum sekelip mata sahaja , aku bagi pun tak senyum malah bagi jelingan maut .
aku muka berlalu pergi menuju ke tempat yang selalu aku bersendirian bila rasa stress .
sedang aku menunduk kepala dna mata memandang ke rumput yang kehijauan . aku mula mengeluh , selalu sangat mengeluh aku ni .
" tak baik mengeluh , macam mana nak berjaya nak dapatkan lya balik " tegur seseorang , aku mengangkat kepala dan memandang siapa gerangan yang bercakap itu .
rupanya sungwoon hyung , dia terus menuju ke arah aku . bahu aku di tepuk olehnya .
" kenapa ? jaewon buat hal lagi ke ? " , aku mengangguk iya sahaja . macam dah kalah rasanya tapi baru lagi nak cuba tackle lya .
" gwechana , kawan lya akan tolong hoon . nanti tengoklah macam mana rancangan kitaorang nanti " , rancangan ? bukan nak ajak aku . majuk nanti kang .
+tbc
tag LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...