MLG 36 💙

52 2 0
                                    

Jinsun.

Masih berada dihospital. Dia hanya duduk tidak berbuat apa. Dia takut dengan jinyoung tapi pada masa yang sama dia rasa bersalah.  Kerana dia jinyoung sekarang berada dihospital.

Jinsun menunduk. Jarinya bermain sendiri , perlahan-lahan air matanya mengalir.

"Hiks nih se..semua salah aku hiks!! Aku bawa malang dekat orang yang aku kenal hiks"

" jangan salahkan diri kamu , ini semua takdir dan pasti ada hikmah disebalik semua nih "

Jinsun mendongak. Ia Encik kang, doktor yang merawat jinyoung. Tak sangka dapat berjumpa lagi.

"Ajusshi kang? "

Segera jinsun seka air matanya. Encik kang tersenyum tipis dan duduk disebelah jinsun.

"Macam mana dengan jinyoung Ajusshi?"

" Dia mengalami hentakan pada kepala , tapi nasib tidak terhasil darah beku, "

"Selain tu? Dia... "

"Tak.. Dia tak akan hilang ingatan. Ajusshi kagum dengan dia , dia macam seolah-olah cuba mempertahankan nyawanya , macam dia punya semangat tinggi berkobar, pasti masih ada hal yang perlu dia buat sebab tu dia tak cedera mana"

Jinsun mengangguk. Syukurlah kalau jinyoung tak apa-apa. Encik kang menoleh kearah jinsun yang comot, masih berbaju hanbok kebumi puan reon.

"Ryu balik lah , mandi , esok pagi datang sini lagi, teruk sangat keadaan kamu nihh"

"Ani, ryu nak duduk sini, teman jinyoung buat kali terakhir. Ryu dah buat keputusan nak tinggalkan korea dan duduk luar negara "

Encik kang terkedu. Bahu jinsun disentuh. Jinsun pegang tangan encik kang yang diatas bahunya. Sedikit sebanyak dia cuba koyakkan senyuman. 

"Ryu betul-betul pasti kew dengan keputusan ryu nih? "

"Nae ryu pasti, sebelum omma tinggalkan ryu, ryu dapat surat tawaran dari Amerika Syarikat   , mereka nak ryu jadi tutor dekat sana"

Encik kang mengangguk. Tetiba saja otaknya terlintas pada anaknya kang daniel. Daniel juga melanjutkan pembelajaran di Amerika Syarikat.

" nanti ryu jumpa dengan daniel lahh dekat sana , biar daniel tolong uruskan hal kamu dekat sama nanti"

Jinsun menggeleng. Cukuplah dia menyusahkan banyak orang. Tapi kali ini dia mahu berdikari sendiri.
Encik kang hanya mengeluh panjang melihat kedegilan jinsun.

Hampir seminggu jinyoung tidak sedarkan diri, waktu itu juga jinsun buat keputusan terakhir. Mahu berangkat pergi ke negara asing. 

"Ryu dah nak pergi kew? Kan tengah malam nih"

"Ryu terpaksa ajjushi, sejurus sampai jer dekat sana nanti ryu terus lapor diri, "

Encik kang mengangguk. Rambut jinsun diusap lembut.

"Pergi lahh , jaga diri elok-elok mian ahjjushi tak dapat nak teman ryu sampai airport sebab ajjushi masih oncall"

"Gwaenchana ryu okay.. Annyeong ryu pergi dulu"

" hmmm shimsimi " 

Jinsun masuk dalam perut kereta, dan mula berangkat. Lambaian Encik kang dibalas , perlahan-lahan senyumannya mengendur apabila kelibat encik kang tidak lahi menjamah mata.

Tangannya meraba perutnya.
Bukan dia membawa diri sendiri tapi bersama kandungannya yang berusia 2 minggu .

"Mianhae , omma terpaksa hiks " ..

[ COMPLETE  ] My Little Girl「 Bae JinYoung WANNAONE 」Where stories live. Discover now