MLG 39 💙

63 2 0
                                    

Jinsun mula bengang. Jadi ini semua rancangan Encik kang. Sungguh dia tak percaya.  Matanya tajam melihat Jinyoung didepannya.

Selangkah Jinyoung kedepan selangkah juga jinsun ke belakang.

"Jangan dekat dengan saya!"

Ujar jinsun sambil tangannya diangkat tanda berhenti. Tapi Jinyoung macam biasa langsung tidak dengar kata.

"Berhenti saya cakap!!!!"

Jinyoung berhenti.

" kenapa? Awak tak tahu ke yang saya rindu sangat dekat awak"

" saya tak nak tahu semua tu, yang penting jangan cuba-cuba dekat dengan saya! Saya tak suka"

Jinyoung mengeluh akur. Dia menentang anak mata jinsun. Masih tersirat lagi kah dengan perkara lama, namun dia mengaku itu semua berpunca darinya.  Jinsun mengalihkan pandangan, tak mahu pandang jinyoung. Jinsun berpeluk tubuh.

"Awak marah lagi kew dengan perkara lama?"

" heii awak tak fikir kew keadaan saya masa tu? But now how dare you asking me like that !"

" mianhae "

" maaf awak tak cukup nak kembalikan maruah saya yang tercalar sebab sikap keji awak Jinyoung , dan saya tak nak awak minta maaf seolah-olah awak tak bersalah"

"Jinsun..... Jebal".

   Jinyoung melangkah ke depan lagi. Dan macam biasa jinsun ke belakang tak mahu dekat dengan Jinyoung.

" Don't !! ".  Jinsun bagi amaran

" oky-oky apa perlu saya buat supaya awak terima maaf saya  hmm?"

"Lupa kan saya dan jangan ca- "

"Itu No! Saya tak nak! "

Pantas jinyoung mencelah seolah-olah dia tahu perkataan 'kiamat' dari mulut jinsun.  Jinyoung melutut. 

"tolonglahh jinsun. Sa..saya dah tak tahu nak buat apa lagi, mungkin kemalangan tu adalah balasan tuhan untuk saya dan saya tak kisah kalau saya kemalangan berkali-kali pun tapi saya kisah pasal awak tentang kemaafan awak jebal bagi saya satu lagi peluang"

"awak terlambat jinyoung, Tak lama lagi saya akan berkahwin dan tolong jangan ganggu saya lagi saya akan jadi hak orang!"

Jinsun terus pergi dari situ. Jinyoung terpinga-pinga. Kahwin? Yeoja kesayangan akan berkahwin tapi dengan siapa?

"tak!tak! Awak tak boleh kahwin dengan orang lain awk milik saya jinsun"

Jinyoung bangun dan kejar jinsun. Tiba ditangga keihatan jinsun merampas kunci kereta ditangan encik kang dan berlalu pergi dengan pantas. Jinyoung turun anak tangga dengan cepat.

Tapi malang. Kakinya tersilap letak akhirnya dia sendiri yang jatuh kebawah. Encik kang dan tuan bae mul mengejar ke arah jinyoung.

"jinyoung!"

Kot baju tuan bae ditarik.

"appa!!appa! Jebal hentikan jinsun! Dia tak boleh pergi jinyoung nak dia appa!"

"jinyoung! Jangan bersikap macam budak-budak! Dia tak nak kamu tu jangan paksa "

Jinyoung menggelengkan kepalanya. Bunyi enjin encik kang mula kedengaran. Menandakan jinsun sudah pergi dari halaman rumahnya. Jinyoung  menunduk.

"jinyoung mari saya ubatkan luka sebelum melarat "

Jinyoung menggeleng. Dia bangun dan naik tingkat atas dengan jalan terhinjut-hinjut. Tuan bae mencekak pinggang dan memicit pelipis. Pening ddngan hal kerja lagi pening dengan hal anaknya.

[ COMPLETE  ] My Little Girl「 Bae JinYoung WANNAONE 」Where stories live. Discover now