Jinsun mula rasa tidak puas hati. Kehadiran kelasnya mula merosot lebih-lebih jinyoung yang sudah 3 hari berturut-turut tidak hadir.Pelipis diurut lembut , matanya terpejam. Dia sanggup abaikan masa cuti semata-mata buat kelas petang , tapi budak buat hal.
"Dia nih memang saja nak cari pasal !"
Dia keluar dan cari kawan jinyoung. Dia perlu tahu alamat rumah jinyoung. Dia juga perlu tahu punca jinyoung tak hadir kelasnya.
"Mina.. Awak tahu tak kawan rapat jinyoung?"
"Kawan rapat jinyoung banyak miss tapi yang study dekat sini hanya minhyun , dan daniel jer "
Jinsun mengangguk kecil sambil tersenyum.
"Terima kasih sebab bagitahu saya "
"Sama-sama miss "
Senang cerita dia terus ke daniel. Kelibat daniel mula dicari. Sampai satu pondok khas untuk belajar jinsun singgah disitu. Daniel. Tngah Buat assignment.
"Hey saya menganggu kew ?"
Jinsun duduk di depan daniel. Daniel mendongak. Dia tersenyum, cermin mata ditanggalkan.
"Tak menganggu pun "
Mulut bicara tapi lirikan anak matanya turun ke bawah, tepat pada pergelangan tangan jinsun. Masih nampak lebam biarpun dah 3 hari berlalu.
Siapa sangka daniel kembali ke dewan dan terlihat aksi jinsun dan jinyoung. Dia mahu tolong tapi lepas jinyoung ditampar dia berhenti.
Sejak dari itu juga daniel mula awasi pergerakan jinsun. Pergerakan jinyoung juga tak lepas bimbang jinyoung bertindak lebih dalam .
"Hmm awak kawan jinyoung kan ?"
"Hmmm"
Daniel kembali buat kerja bila isu jinyoung diungkitkan . malas betul nak dengar.
"Awak tahu alamat rumah jinyoung ? Saya nak pergi sana "
Daniel berhenti menulis. Dipandang jinsun dengan tak percaya. Lagipun nak buat mende nak datang rumah segala bagai.
"Nak buat apa ? Lebih baik tak payah pergi"
"Saya kena pergi juga dah 3 hari ponteng kelas , kelas saya pun tak datang "
"Jadi kalau saya ponteng kelas awak , awak akan buat benda yang sama lahh macam sekarang nih "
Riak muka jinsun mula berubah. Mula rasa tak sedap hati dengan percakapan daniel. Dia bangun dan mahu pergi dari situ tapi daniel pantas menghalang. Daniel ada didepan jinsun. Jinsun peluk tubuh dan pandang arah lain.
"Okay saya minta maaf , saya tak patut cakap macam tu "
" saya tak suka awak campur aduk urusan peribadi dan kerja , awak boleh cari perempuan yang lebih prefect berbanding saya , kalau boleh cari perempuan yang sebaya dengan awak ataupun lebih muda daripada awak , dah tepi saya ada kerja nih"
Daniel masih diam membatu. Jinsun geram terus dirempuh badan daniel , daniel hanya bergerak sedikit membiarkan jinsun pergi. Dia agak terkilan dengan kata-kata jinsun.
"Masalahnya aku dah lama suka kau jinsun, tak kan kau tak faham lagi niat aku selama nih!"
...
"Kelas bersurai terima kasih sebab datang hari minggu macam nih dan maaf sebab kamu semua tak dapat bercuti "
"Gwaenchana Miss !!! "
Jinsun tersenyum suka . semua mula beredar yang tinggal hanya minhyun. Dia duduk di kerusi mejanya sambil tongkat dagu. Dia pandang jinsun.
"Eh awak tak keluar lagi ? "
Minhyun diam sementara .
" saya dengar miss cari saya sebab nak tanya alamat rumah jinyoung betul kee ?"
Jinsun naik atas. Dia berdiri di depan minhyun.
"Awak minhyun kee ? "
Minhyun mengangguk. Matanya meniti segenap wajah jinsun. Cantik, comel dia juga perasan ada taik lalat bawah mata.
"Jadi bolehkan awak bagi saya alamat rumah jinyoung "
Pen dicapai dan tulis pada kertas. Selepas itu dia koyakkan. Dia hulurkan pada jinsun dan jinsun sambut. Bibirnya tersenyum manis
"Terima kasih sebab tolong saya "
Minhyun mrngangguk lagi. Bukan biadap tapi dia malu dengan jinsun, dah lah cantik senyum lagi macam tu cair terus.
"Saya pergi dulu yeer "
Double Double Double Double update.
YOU ARE READING
[ COMPLETE ] My Little Girl「 Bae JinYoung WANNAONE 」
Fanfic" Cinta tak mengenal usia. Sedangkan dulu appa saya dengan omma saya boleh kawin walaupun appa saya muda 3 tahun dari omma saya kenapa tak saya " _ Bae JinYoung " Hormat saya sebagai tutor awak dekat sini, saya bukan macam perempuan lain yang awak u...