Mereka berdua terkedu dengan kelakuan jinsun. Jinsun bangun beg galasnya dicapai dan dia mula keluar dari bilik doktor dengan perlahan-lahan."err doktor saya minta diri dulu.hmm gomawo "
"nae silakan"
Taehyung mengikut langkah jinsun dari belakang. Tak mahu menegur jinsun bimbang gadis itu rasa rimas. Taehyung singgah di persimpangan. Dia hanya melihat jinsun masuk salah satu ward kategeori kanser. Makin dia hairan.
"Dia sakit kew? Tapi.. Macam mana dengan tanda merah tu? "
Segala-galanya hal jinsun 100% menarik tumpuannya. Dia makin rasa ingin tahu tentang jinsun.
"weird girl "
Kring~~~
telefonnya berbunyi. Satu panggilan masuk. Dia terus menjawap.
"nae hyung "
"tae dekat mana nih hyung dah lama tunggu"
"kejap nanti tae sampai"
"arraso"
Bunton merah ditekan. Pandangan terus dialihkan pada ward yang dimasuki jinsun tadi. Dia tersenyum manis.
"until meet again girl"
Taehyung terus keluar dari perkarangan hospital.
...
Tepat pukul 8 lebih jinyoung bangun dari tidur. Dia bangun perlahan-perlahan, kepalanya sakit dipegang. Dia melihat persekitran rumah.
Terlalu asing baginya. Dia melihat pada dirinya. Membulat matanya. Naked pakaiannya masih ada tersadai atas lantai.
"ermmm"
Kepalanya bertambah lagi sakit bila nak imbas kembali.
"a-apa jadi nih! Dekat mana nih"
Jinyoung melihat pada belah kiri. Niat mahu melihat jam tapi lain jadinya, apabila gambar seseorang yang dia kenal tertancap pada kornea matanya.
"miss.. Jinsun... "
Satu-satu memori tentang semalam dimainkan.
"oh shitt!! Apa kau buat nih bae!!"
Seluar pendek dicapai dan dipakai. Dia mahu mencari jinsun. Dia melakukan perkata itu dengan tak sengaja bukan maksudnya mahu berbuat seperti itu tapi entah kenapa niatnya terpesong malam tadi.
"miss... Jinsun "
Jinyoung menuruni anak tangga sambil membutangkan baju kemejanya. Matanya meliar mencari kelibat jinsun tapi tiada.
"jinsun... Ryu Jinsun!!!"
Rambutnya diramas kasar. kelibat jinsun langsung tidak nampak. Rumah juga kemas. Jinyoung kembali naik atas bilik jinsun dituju.
Wardrobe dibuka. Hanya segelintir pakaian yang tinggal. Jinyoung capai telefonnya dan telefon minhyun..
...
"kau tahu tak perbuatan kau nih salah!!"
"mian hyung bae-bae bukan sengaja tapi.... Bae cintakan dia jadi tak salah kalau bae ikat dia dengan cara nih"
"ikat tanpa sah? Come on bae. Dia perempuan kau tak fikir kew kesan dia nanti? Kena caci dengan orang lain sebab tak suci. Itu tak pe lah lagi kalau naik jadi hal miss pregnant lagi malu tahu tak!!"
Jinyoung tersenyum manis. Pregnant. Dia langsung tak fikir tentang itu. Tapi... Apa salahnya..
"klau miss pregnant bae akan bertanggungjawab, bae akan cari miss sampai dapat, dan marry with she"
"jangan terlalu yakin bae!"
Jinyoung pandang minhyun dengan dahi berkerut.
"apa maksud hyung?"
"haih... Now miss dah lari, kita sendiri tak tahu dia dekat mana. Tambahan lagi miss dah benci kau, sedangkan kau nak pikat dia pun bukan main susah apatah lagi nak pujuk nak kawin bagai jangan harap"
Jinyoung diam. Betul apa kata minhyun. Jinsun keras hati, degil tak sama macam perempuan lain.
"bae akan cuba! Selagi bae hidup bae akan cari miss sampai dapat. "
YOU ARE READING
[ COMPLETE ] My Little Girl「 Bae JinYoung WANNAONE 」
Fanfic" Cinta tak mengenal usia. Sedangkan dulu appa saya dengan omma saya boleh kawin walaupun appa saya muda 3 tahun dari omma saya kenapa tak saya " _ Bae JinYoung " Hormat saya sebagai tutor awak dekat sini, saya bukan macam perempuan lain yang awak u...