MLG 42 💙

56 2 0
                                    


Jinyoung tersenyum dan tangannya mengetuk pen pada meja. Satu lagi tangan menongkat kepalanya. 

"Kalau jinwu tu anak aku , aku ada peluang nak rujuk balik dengan jinsun, aku boleh gunakan jinwu sebagai alasan haaa... Jinsun².. Kau betul² buat aku gila dekat kau"

Jinyoung menyandar pada kerusinya. Tiba² pintu diketuk. Senyumannya mati. Dia berdiri tegak dan mula buat kerjanya.

"Masuk!"

" tuan Jinyoung "

Jinyoung melihat gerangannya. Dia tersenyum lagi. Ia seorang pengintip yang baru dia upah semalam.

"Ada sebarangan maklumat?"

" ada tuan, setelah tuan koma dalam 2 tahun cik jinsun melarikan diri ke amerika Syarikat dan menjadi seorang tutor dekat sana, dan dekat sana dia berjumpa dengan seorang namja "

Pandangan Jinyoung mula tajam. Namja? Dia pasti namja itu yang jinsun cuba sampaikan kepadanya seminggu yang lepas.

"Siapa namja tu? Dia ada hubungan kew dengan jinsun"

Pengintip itu menggelengkan kepala. Tanda tiada. Jinyoung mengangguk.

"Teruskan"

" nama namja tu Kang Daniel , dalam intipan saya daniel banyak tolong cik jinsun "

Jinyoung mencelah lagi.

"What!! Kang Daniel? Jadi namja tu kang daniel dan jinsun..... Jinsun nak kawin dengan dia?"

"Ani tuan. Kang daniel sudah berkawin dengan pelajar transfer . isteri kang daniel darah kacukan. Dan mereka juga ada anak sorang"

Jinyoung mengeluh lega. Mati-mati dia anggap daniel akan berkawin dengan jinsun. Yeoja kesayangannya.

"Teruskan!"

"Cik jinsun pernah kena ganggu dengan seorang namja. Mana-mana cik jinsun pergi mesti ada namja tu. Saya tengok cik jinsun betul-betul bencikan namja tu"

"Wait! Namja lagi? Kali nih siapa? "

" Kim Taehyung tuan "

"What!!!"

Jinyoung bangun sambil tangannya menghentak meja dengan kasar. Terhinjut bahu pengintip tersebut.

"Dah dapat alamat jinsun dan jinwu , saya nak jumpa dengan mereka berdua "

Jinyoung pantas mengambik Kunci kereta dan kot bajunya. Belum lagi memulas tombol pintu Jinyoung berpaling.

"Saya nak tengah hari nih ! Arrachi?"

"Tapi tuan.... "

Jinyoung terlebih dahulu menutup pintu dengan kasar. Dia mahu ke taman semalam. Mungkin jinsun dan anaknya masih ada disana lagi. 

" haih,, maklumat tentang anak tuan belum lagi aku nak sampaikan tuan dah pergi keluar pula! Hmm nanti-nanti lahh aku cakap!"

..

Jinyoung berjalan seluruh taman itu. Dia mengeluh panjang. Kelibat jinsun dan jinwu tiada dekat sini. Jinyoung duduk di bangku .

Tiba-tiba matanya tertancao pada seorang budak sedang makan aiskrim. Dia tersenyum lebar. Dia ke kedai aiskrim terlebih dahulu sebelum ke arah budak tersebut. 

"Ahjjushi tolong bagi saya dua aiskrim"

"Nae.  Semuanya 3000 won "

"Kamsahaminda ahjjushi"

Beg plastik dijinjing . bahu budak itu di cuit. Budak itu menoleh. Membulat matanya.

"Ahjjushi lagi! Ahjjushi buat apa dekat sini? Ahjjushi nak pukul omma jinwu kew hah!"

"Ani ahjjushi datang nak bawa aiskrim untuk jinwu , tu pun salah kew?"

"Jinwu tak nak aiskrim ahjjushi , nanti omma marah sebab jinwu ambil barang orang"

Jinyoung tersenyum. Dia agak terhibur dengan perangai jinwu. Nampaknnya
Jinwu dididik dengan baik.

"Ahjjushi ikhlas nak bagi jinwu. Ambil lahh"

Jinyoung menghulurkan plastik yg berisi aiskrim tadi kepada jinwu.  Jinwu ragu-ragu nak ambil tapi perutnya minta diisi.
Perlahan-lahan tangannya mengambil.

"Hmm gomawo ahjjushi"

Jinyoung mengangguk dan tersenyum lebar. Dia duduk disebelah jinwu. Matanya ralit melihat jinwu yang cuba buka plastik aiskrim. Apabila berjaya terus dia masukkan dalam mulutnya.

"Jinwu sorang jer kee dekat sini? Mana omma Jinwu?"

"Omma dekat rumah , jinwu datang sini dengan appa tapi appa pergi toilet tinggal jinwu sorang"

Jinyoung terkedu. Appa? Maknanya jinwu datang dengan seorang namja yang bergelar 'appa'

"Siapa nama appa jinwu? "

"Hm ka-"

" jinwu!! "

Jinyoung dan jinwu menoleh ke arah suara tersebut. Jinwu bangun dan peluk tubuh badan namja itu. Jinyoung masih lagi terkejut.

"Daniel Hyung?"

"Ahjjushi nih lahh appa jinwu"

[ COMPLETE  ] My Little Girl「 Bae JinYoung WANNAONE 」Where stories live. Discover now