MLG 08 💙

87 5 0
                                    

Merek berada diluar ward. Tidak mahu menganggu sesi rawatan. Kedua mereka berpeluk tubuh.

"miss ada dekat sini malam-malam macam nih? "

" saya melawat omma petang tadi dah tapi terbatal ada pelajar nih cakap dia tak faham tentang pembelajaran hari nih"

"it weird "

Jin sun pandang daniel dengan kening sebelah terangkat. Tak faham barang kali dengan apa yang daniel cakap kan tadi. Daniel ketawa kecil. Hidung jin sun ditarik lembut.

"yaaa apa nih! Main sentuh-sentuh pula!"

"geram tahu tak! Awak terlalu comel bagi saya "

Membulat mata jin sun. Daniel cakap seolah-olah dia masih muda..comel? Dia comel kew?. Kedua-dua tangan dibawa ke pipi. Matanya menjegil melihat daniel yang masih tersenyum.

"kalau tak silap saya  awak panggil saya nuna bukan? "

Senyuman daniel mengendur. Dia berdehem supaya tidak kekok. Memang betul apa yang jin sun cakap. Tapi dia tak teringin nak panggil jin sun nuna dia lebih selesa dengan keadaan sekarang.

"saya pergi.. Jaga diri "

terus daniel pergi tanpa menjawap soalan jin sun. Tercengang dengan jin sun tetiba saja minta diri. 

+++

" Reon tahukan kanser Reon dah merebak kenape tak bagitahu ryu! " 

Tanya doktor kang terhadap puan Reon. Puan Reon mengeluh, kemudiannya dia baring membelakangi doktor kang. Terasa sakit di dalam tubuhnya tapi dia abaikan.

"Han pun tahu kan dia manja dengan reon reon tak nak dia sedih sebab nih, nanti tak pasal-pasal tumpuan nak mengajar hilang"

"tapi reon perlukan rawatan yang lebih baik lagi dan ryu patut tahu tentang nih "

Doktor Kang beruar-uar mahu keluar dari ward. Kebetulan jin sun masih ada diluar. Dia mahu memberitahu kebenaran. Jin sun ada hak!

Puan Reon bangun secara tiba-tiba. Selimut diangkat dengan kasar. Kedua kakinya sudah mendarat di lantai tapi malang sakirnya mula menyerang dan terjatuh terduduk.

Buk!!

Langkah kaki doktor kang terhenti. Dia pantas menoleh ke belakang. Membulat matanya apabila Reon sudah terjatuh menirap.

"Reon!!! " doktor kang berlari cepat menuju ke arah puan Reon. Kedua bahu puan Reon dipegang supaya duduk.  Puan reon genggam tangan doktor kang dengan erat.

"Jangan bagitahu dia tolong lahh reon merayu!"


"tapi dia perlu tahu Reon! "

"tolonglahh jangan! "

Doktor kang mengeluh panjang. Puan Reon memang degil dari kecil sampai ke besar sikap degil tidak kurang malah bertambah degil..

"lambat laun dia akan tahu reon dan han pasti waktu tu dia lah yang paling sedih, terluka sebab Reon tak bagitahu dia "

"yeer dia akan tahu tapi masa tu saya dah tak dew kat muka bumi nih "

Terkejut juga dengan doktor kang mendengar luahan puan Reon. Memang berkeras hati betul tak nak Ryu tahu pasal nih. Sekali lagi doktor kang mengeluh dengan panjang.

"Reon..... "














Author  taeha buat scene sentimental.
Miannnn.

[ COMPLETE  ] My Little Girl「 Bae JinYoung WANNAONE 」Where stories live. Discover now