MLG 09 💙

82 7 0
                                    

Senyap.  Lorong rumah yang begitu hening. Jin sun baru balik selepas menerima mesej dari ajjushi kang waktu dia berada di kantin hospital.

Katanya Puan reon sudah terlena dan tidak mahu sesiapa yang ganggunya sekarang. Malah puan reon juga mahu dirinya balik untuk berehat. 

Dia berjalan perlahan sambil termenung. Dia tertanya-tanya sebenarnya. Puan Reon sakit apa?. Puan Reon baru dimasukan ke dalam hospital sekitar 2 hari yang lepas.

"omma sakit apa? Hari tu cakap demam jer last-last kena tahan hmmm "

Kod dimasukan dan digesel ke bawah. Jin sun masuk ke dalam rumah. Dia mengeluh. Dengan keadaan rumah yang masih tidak terurus.

Jin sun duduk di ruang tamu. Dia menyandar di sofa. Lama-lama matanya berat dan tanpa disedari dia terlelap dan tertidur di situ..

Keesokan harinya. Dia terbangun. Butang ditepi telefon dipicit. Jam menunjukkan angka 5 pagi.

"lamanya aku tidur.. Oh my!!! Sakitnya badan "

Jin sun mengeliat panjang. Terdengar bunyi tulang. Sakit bukan main. Dia bergerak ke dalam bilik untuk bersiap mahu ke u. 

Jin sun tiba. Sebelah tangan pegang buku sebelah tangan lagi pegang kopi. Sekali lagi hari yang panjang. Tiba-tiba satu tubuh badan yang melanggarnya. Kopi tertumpah pada kemeja dan buku habis terlepas dari tangan.

"oh my god!!yaa apa U buat nih!! Tak tahu ke dress nih mahal!! "

Yeoja itu meniti pada dirinya. Kopi yang tertumpah pada dress tu hanya sikit. Dihujung skirt yang beralun paras peha Pada dirinya yang banyak. 

"awak yang langgar saya, bukan saya yang langgar awak "

Yeoja itu bengang!. Yeoja itu mula mengcekak pinggang dan pandang jin sun bagai nak tembus. Turun naik nafas yeoja itu.

"heii!! Sedar lahh sikit U mampu kew nak bayar dress nih hah!! Nih salah U tuduhkan I pula"

Serentak mulut serentak juga dengan tangannya. Tak habis-habis menolak badan jin sun yang kecil ke belakang.

"tapi itu salah awak. Awak yang mengada dekat sini, pakai mekap tengah jalan "

Yeoja itu bengang!. Kedua bahu jin sun dicengkam dan tolak jin sun ke bawah. Jin sun merintih sakit. Yeoja itu angkat kakinya, niat mahu pijak buku lali jin sun tapi terbantut apabila satu suara yang menghentikan dia.

"Kim Hara!!! "

Jin sun dan hara melihat figura manusia tersebut. Tahkala melihat jinyoung yang menuju ke arah mereka hara buat-buat muka sedih. Jin sun pula mula rasa menyampah dengan sikap hara.

"U tengok nih!! Habis kot- "

"miss gwaenchana? Miss cedera tak? "

Tercengang hara. Ingatkan dirinya yang disapa tapi orang lain. Hara peluk tubuh. Dia mula rasa geram.

Jin sun menepis tangan jinyoung. Dia mula bangun. Jinyoung tergamam bila nampak kemeja putih jin sun berubah warna. Jin sun ambil buku dilantai dan mahu pergi dari situ.

"U.. sepatutnya U ambil kisah tentang I bukan dia."

"enough kim hara!!! Sepatutnya kau belajar hormat orang lain dulu!! "

Tangan jin sun ditarik lembut. Automatik kaki jin sun mengikut langkah jinyoung. Tak guna keraskan diri. Tenaga jinyoung lagi kuat daripadanya.

[ COMPLETE  ] My Little Girl「 Bae JinYoung WANNAONE 」Where stories live. Discover now