"Andwae!!andwae!!Omma jangan tinggalkan ryu hiks! Omma!!"Badan jinsun dipegang erat oleh daniel. Jinsun meronta mahu dilepaskan, dia mahu memeluk tubuh badan Puan Reon yang sudah ditutup kain putih.
"sabar jinsun! Jangan macam nih!"
"omma!! Jebal hiks! "
Baru saja doktor kang a.k.a encik kang appa daniel mengesahkan kematian puan Reon saat jinsun tiba di pintu. Jinsun jatuh terduduk. Rasanya baru semalam dia bersama puan reon tapi.. Sekarang ini puan reon meninggalkan dirinya..
"omma... Jebal hiks! Ryu..ryu tak dew sesiapa dah selain omma! Jebal jangan tinggalkan ryu macam nih! "
Katil yang membawa jasad Puan Reon mula bergerak ke arah bilik persiapan mayat, jinsun tarik tangan daniel yang melekat pada tubuh badannya.
"lepas! Omma!!! "
"jinsun jebal jangan macam nih!! "
"aku cakap lepas!! "
Ujar jinsun dengan sedikit menjerit. Encik kang menyentuh bahu anaknya supaya membiarkan jinsun. Daniel mengeluh perlahan dan dia akur. Pelukan dilepaskan serta merta jinsun berlari ke arah mayat Puan Reon.
Kain putih diangkat dan disingkirkan pada bahagian muka sahaja. Terus jinsun menangis. Wajah puan reon yang lembam kebiruan dipandang. Kenapa malam semalam dia tak perasaan fizikal puan reon berubah.
"sampai hati omma tak bagitahu hal sebenar! Ryu tak penting kew bagi omma hiks!"
ANak beranak hanya melihat jinsun. Tak mahu menyibuk. Biar lah jinsun menluangkan masa dengan puan reon sebentar sebelum acara pembakaran mayat.
Kim TaeHyung yang melihat dari luar juga rasa sebak. Dia tahu rasa kehilangan orang tersayang macam mana....
...
"taehyung.. Awak kenapa nih? Makanan dari tadi saya tengok tak luak pun ada masalah kew hmm?"
Young Hee a.k.a yeojachingu taehyung menyentuh lengan taehyung dengan lembut. Taehyung tak ceria seperti biasa itu yang buat dia tertanya.
"saya.... Balik dulu. Terima kasih sebab sudi masakkan lunch untuk saya "
Taehyung bangun tergesa-gesa dan mahu keluar dari rumah milik young hee. Sebenarnya taehyung agak rimas dengan perangai young hee sejak couple. Young hee terlalu menkongkong perbuatannya.
"taehyung tunggu.. "
Taehyung berhenti. Tapi tidak menoleh ke belakang. Dia tahu apa yang berlaku selepas ini. Young hee didepan taehyung. Young hee terpaksa mendongak kerana taehyung lagi tinggi daripadanya.
Kedua sisi pipi dilekapkan dengan tangan mulusnya dan menarik ke arahnya. Niat nak mengkucup sebagai tanda selamat tinggal tapi taehyung pantas menghalang.
Kedua tangan young hee ditepis lembut.
"not now! Saya sibuk sekarang nih!"
TAehyung terus tinggalkan young hee. Young hee agak hampa taehyung buat dia macam tu. Namun dia tak kisah sebab esok harinya masih ada. Baginya bersama taehyung dia seolah-olah disyurga.
"saya balik dulu"
"araso jumpa esok taehyung"
Tidak mengangguk atau apa. Taehyung terus keluar. Dalam..benaknya hanya satu... Roh Jin sun...
YOU ARE READING
[ COMPLETE ] My Little Girl「 Bae JinYoung WANNAONE 」
Fanfiction" Cinta tak mengenal usia. Sedangkan dulu appa saya dengan omma saya boleh kawin walaupun appa saya muda 3 tahun dari omma saya kenapa tak saya " _ Bae JinYoung " Hormat saya sebagai tutor awak dekat sini, saya bukan macam perempuan lain yang awak u...