Seminggu dari kejadian itu. Jinyoung banyak meluangkan masa dibilik, keluar waktu perlu saja.Waktu malam. Jinyoung keluar dari bilik. Dahaga. Kebetulan juga pintu rumah dibuka. Tuan bae baru balik dari kerja. Bukan ke bilik terus tapi disofa. Berehat. Dia bukan muda lagi terasa sakit-sakit di bahagian belakang.
"appa?"
"ouh kamu jinyoung maaf appa tak sedar kamu ada dekat sini"
"lewat appa balik? Biasanya awal"
"tadi tiba-tiba ada urgent meeting kebetulan juga ada klien dari singapore jadi appa terpaksa urus semua tu"
Jinyoung duduk disebelah appanya. Dia hanya melihat appanya tersandar disofa sambil pejamkan mata. Terlampau penat nampak gayanya.
"kenapa appa tak minta cuti sehari dua?"
"lagi appa cuti lagi banyak kerja nanti, "
Jinyoung mengangguk tanda faham. Semenjak ommany tiada appanya saja yang bersusah payah membesarkannya. Mungkin dah tiba waktunya dia menolong tuan bae.
"appa.. Boleh bae nak kerja dengan appa?"
Tuan bae buka mata dan duduk menegak. Wajah Jinyoung dipandang.
"Kamu.. Betol kew nak kerja dengan appa? Bae dah bersedia kew ?"
Jinyoung tunduk. Sedikit sebanyak senyuman dikoyakkan. Lagipun klau dia tak berusaha lebih mana nak capai keutamaannya. Dia juga perlu buktikan bahawa dia tidak seperti jinsun anggap.
" bae sedia lagipun umur bae dah meningkat , takkan nak biarkan appa buat kerja lagi. Appa pun mesti penat kan?"
Bahu Jinyoung diterpa. Jinyoung pandang appanya. Tuan bae terharu dengan anaknya.
" Gomawo Jinyoung"
Badan Jinyoung didalam dalam dakapannya. Sambil itu belakang badan Jinyoung ditepuk perlahan. Jinyoung hanya mengangguk kecil. Senyuman kelat diukir.
.
Keesokan paginya. Seperti dikatakan Jinyoung sendiri dia sudah mula berkerja. Jinyoung duduk di kerusi . penat bertegur sapa . otot pipinya juga terasa kejang. Senyum sentiasa.
Dia mengeluh. Fikirannya mula teringat pada jinsun. Sihatkah? Okay ke tak? . dia juga sudah lama tidak bersua muka dengan jinsun. Benci betul jinsun dekat dirinya.
Kunci kereta dicapai dan dia keluar. Mahu tenangkan otaknya yang cukup serabut dengan hal kerja. Mujurlah tuan bae beri kelonggaran sedikit hari ini.
" eh Jinyoung nak kemana? "
Jinyoung terjumpa appanya saat mahu keluar dari syarikat.
"Eo appa. Jinyoung nk ke taman depan sana boleh kan? Tak lama pun setengah nanti Jinyoung balik semula"
"Araso , hati-hati "
" hmm"
..
Jinyoung sampai ditaman . dia duduk dibangku panjang sambil melempar pandangan ke arah tasik yang luas. Tenang . nyaman. Jinyoung pejam matanya.
"Jinwu jangan kesana sayang nanti omma tak dapat cari kamu, jangan jauh-jauh dari omma!"
"Wu nak pergi sana omma , alahh boleh lahh omma"
"No! Sayang bahaya "
"Omma!!!!"
jinwu merenggek sambil itu kakinya dihentak kerana pergerakannya terbatas. Tak dapat pergi sana sini.
Jinyoung buka semula matanya. Suara itu seperti agak kedengaran baginya. Dia melihat ke arah kiri. Seorang budak menangis dan seorang perempuan cuba memujuknya.
Dia tidak dapat melihat wajah peremouan itu kerana dihalang dengan badan si kecil. Saat di kecil mengalih ke tepi sedikit baru lah Jinyoung nampak. Membulat matanya.
"Jin..jinsun? A..anak? Anak siapa tu?"
Terimbas kejadian dimana dia 'sentuh ' jinsun tanpa rela. Jantungnya berdegup. Laju.
"Anak aku ke? "
YOU ARE READING
[ COMPLETE ] My Little Girl「 Bae JinYoung WANNAONE 」
Fanfiction" Cinta tak mengenal usia. Sedangkan dulu appa saya dengan omma saya boleh kawin walaupun appa saya muda 3 tahun dari omma saya kenapa tak saya " _ Bae JinYoung " Hormat saya sebagai tutor awak dekat sini, saya bukan macam perempuan lain yang awak u...