Beberapa bulan kemudian, peperiksaan akhir tahun mula menjelang. Pelajar banyak habiskan masa di library, ada juga yang menghadiri kelas.
"hyung mana bae dah beberapa minggu nih dae tak tengok dia lepak dekat club "
Minhyun hanya mengangkat kedua bahunya. Dia tak tahu dan dia tak faham.beberapa minggu yang lepas jinyoung ada berjumpa dengannya itu pun sebab belajar bukan untuk lepak.
Daniel yang duduk disitu mula syak. Dia tidak tahu apa yang berlaku kerana dia berlainan kelas apabila subjek berlainan kecuali sains. Tapi dia masih syak dengan perlakuan jinyoung terhadap jin sun.
"daniel hyung... Nanti kita lawat bae nak? "
"malas dae hyung ada experiment esok "
Daehwi mengeluh. Siapa yang dia perlu ajak semua busy dengan hal masing-masing. Asyik-asyik experiment asyik-asyik kuiz.
Jin sun tergopoh gapah.. Kunci didalam beg diambil tapi dalam keadaan menggeletar teruk. Hendak masuk ke dalam tombol kereta juga sukar.
"miss jin sun!"
Jin sun menoleh ke belakang apabila terdengar namanya dia sebut. Ternampak insan yang mahu dia elak dia abaikan yang penting dia perlu kew hospital sekarang.
Pintu dibuka tapi ditahan dengan tangan seseorang. Jin sun ketap bibirnya. Geram. Nak cepat tapi ada orang halang.
"nak ada jinyoung saya ada hal nih"
"miss cakap nak ajar subjek yang saya tak faham tadi tapi miss nampak terburu-buru kenapa? "
Badan jinyoung ditolak lembut.
"mian nanti awak copy paste jer kerja kawan esok hantar kerja awak, kalau awak tak siap pun tak pe saya faham. Awak kan tak faham dengan subjek baru tu. Now saya nak pergi tepi sikit "
Jinyoung mula pelik. Selalunya kalau dipaksa macam nih jin sun akan ikut tapi hari...
"miss nak pergi mana? Saya ikut boleh? Lagipun miss nampak... Tak terurus saya bimbang nanti terjadi sesuatu dekat miss"
Jin sun diam sementara. Ada betul cakap jinyoung. Mampu kew dia drive dengan keadaan macam nih. Dia mengeluh. Kunci kereta diletakkan pada tangan jinyoung. Jinyoung sudah tersenyum..
"pergi hospital besar "
"nae "
....
"omma kenapa ajjushi kang? "
"omma kamu... -
doktor kang mengalihkan pandangan pada puan Reon yang terlena sebab kesan ubat. Bertapa risaunya dia tadi apabila jantung puan reon tiba-tiba berhenti..masalahnya ryu jin sin yang didepannya nih.. Alasan apa nak bagi
-... omma kamu baik-baik saja ryu. Mian ajjushi perlu tahan lagi omma kamu dekat hospital"
Jin sun tunduk. Matanya mula memanas. Mula lahh air mata bertakung.
"omma sakit apa ajjushi... Omma dan ajjushii rahsiakan sesuatu kew daripada Ryu? "
"omma kamu tadi... Jatuh dalam tandas mungkin dia masih terkejut, tambahan lagi omma kamu semalam demam.. Maafkan ajjushi Ryu ini semua arahan dari omma kamu "
Jin sun pandang doktor kang. Walaupun mulut cakap lain tapi... Reaksi doktor kang mengatakan ada sesuatu yang dia tak tahu. Dia perlu siasat.
"ajjushi minta diri dulu "
Jin sun hanya mengangguk perlahan. Dia menuju ke arah katil puan Reon. Muka puan reon nampak macam lebam. Tangannya puan reon juga penuh dengan kehitaman sebab tudukan jarum. Dia mula menangis teresak-esak.
"oo-omma... Omma sakit kew? Tapi omma sakit apa? Jangan buat Ryu macam nih "
Bae jinyoung yang baru masuk ke dalam ward puan reon hanya diam apabila melihat gadis yang dia cintai menangis seperti itu. Dia tidak mahu ganggu sebaliknya hanya diam meratapi jin sun. Suara esakan jin sun menjadi latar belakang.
YOU ARE READING
[ COMPLETE ] My Little Girl「 Bae JinYoung WANNAONE 」
Fanfiction" Cinta tak mengenal usia. Sedangkan dulu appa saya dengan omma saya boleh kawin walaupun appa saya muda 3 tahun dari omma saya kenapa tak saya " _ Bae JinYoung " Hormat saya sebagai tutor awak dekat sini, saya bukan macam perempuan lain yang awak u...