MLG 13 💙

82 4 0
                                    

Bae jinyoung duduk ditaman U seorang diti. Tangan menongkat kepala. Dia termenung jauh hingga tak sedar loceng berbunyi.

Sejak kejadian dihospital tu jinyoung jarang bertemu dengan jin sun. Dia ingat jin sun mungkin mahu masa bersendirian dan hari nih dia mahu meluah perasaannya. Jin sun berjalan seperti biasa masuk ke dalam kelas. Walaupun jin sun tidak sihat badan hari nih. Dia perlu berkorban demi pelajarnya. 

"semoga lulus dalam subjek saya pada minggu hadapan. Kalau tak siap sedia hadap saya lagi "

"yess miss jin sun!!!"  jin sun mengangguk.

"semua boleh bersurai. Semoga maju jaya"

Pelajar mula berpusu-pusu keluar dari kelas. Jin sun terduduk menyandar dan dia mengeluh. Dia pejam mata. Sakit kepalanya menyerang lagi. 

Satu tangan yang hinggap atas dahi membuatkan dia rasa terganggu. Matanya digagahkan dibuka.

"awak okay jin sun? "

"oh awak daniel sa-saya okay jer cuma penat sikit  " 

Tangan daniel ditepis dengan lembut. Daniel tersenyum kekok. Dia Sudah terbiasa dengan tolakan jin sun tapi tak hari nih. Daniel rasa jin sun mahu mengelak daripadanya.

"tapi suhu badan awak panas, awak demam nih "

"tak pe saya boleh handle. Lagipun bukannya selalu dapat demam macam nih kan hihihi "

Jin sun cuba untuk ceria untuk tutup kesedihannya. Tapi daniel dapat bau..jelas gadis kecil nih menipu dengan dirinya.

"awak okay? "

lagi sekali daniel menanya. Dia mahu menguji kekuatan jin sun. Jin sun menunduk. Bibirnya bergetar. Dia tak dapat tahan lagi.

"ke-kenapa awak tanya macam tu daniel.. KAn saya dah cakap sa- "

Badan jin sun dibawa ke dalam pelukannya.  Jin sun terkedu. Dia mahu menolak tapi pelukan daniel hangat dan selesa.

"tak dew perkataan lain ke selain okay hmm? Kenapa nak menangkan sangat ego awak tu awak tak okay just say tak okay.. Kalau awak nak nangis just go on jangan pendam nanti awak yang sakit "

"sa-saya..... Om-omma daniel....  "

Terus tangisan jin sun dihimburkan. Pelukan daniel dibalas. Makin erat. MEmang betul dia perlukan seseorang sekarang nih. Dia mengaku dia tak kuat tapi ego.

"om-omma... Di-dia sakit apa daniel! Saya risau sangat! "

"Anty REon tak apa-apa lahh.. Jangan lahh risau sangat! "

Dum!

Terhinjut bahu jin sun. Badan daniel ditolak perlahan. Mereka berdua melihat ke arah pintu. 

"siapa tu? "

"molla "

Jin seka sisa air mata. Separuhnya dah 'tertumpah'  dekat kemeja daniel. Jin sun sambung kemas barang. Nak balik awal. Nak rehat.

"hmm daniel... terima kasih maaf baju awak basah "

"jangan risau baju masih okay saya risau awak yang tak okay lagi! "

"hmm "

Tapi banyak bicara jin sun keluar dari kelas. Kang daniel mula ikut langkah jin sun...

Terbantut jinyoung nak luahkan perasaan bila nampak jin sun dan daniel berpelukan. Yeer, pintu kelas yang dihempas tadi disebabkan jinyoung..  Bila hatinya dah mula sayang mula lahh perangai lama muncul. 

"shit!! Aku nak tu kau pun nak tu! Tak guna kau daniel!! Kau memang tak guna! "

[ COMPLETE  ] My Little Girl「 Bae JinYoung WANNAONE 」Where stories live. Discover now