Allah'ın her yerde ve mekandan münezzeh olup, aynı zamanda bir şekil alarak mekan içinde görünmesi nasıl izah edilir?
Bilgisayar ve ekranda ki yüzü örneği
Allah Teala misalen; işletim sistemi ve bilgisiyarın tümü ise; Rahman tecelliyatı monitörde bir insan suretinde konuşan bilgisayar zihninin size görünen şeklidir. Ekranda gördüğümüz yüz bilgisayarın ve tüm programlarının size kendini göstermek istediği suretidir.
Bilgisayarın tümünü görmeyiz ama o tümünü temsil eden kendi seçtiği bir surette ekrana kendini yansıtır. Ekranın gördüğümüz tamamı ve görememediğimiz tüm parçaları, içindeki enerjisi ve her şey Allah'ı temsil ederken, ekranda görünen yüz onun Rahman ve Musavvir ismiyle tecelliyatını gösterir.
Deniz ve Buzdağı Örneği
Deniz ile buzdağı aynı şeydir. Sadece zaman zaman deniz suyunun bir kısmı donar ve su buz olarak görünür. Halbuki denizden ayrı değildir.
Aynı şekilde deniz buhar olduğunda göze gözükmez. Yani Allah hakikatte daima deniz olduğu halde balıklar onu görsün diye kendinin bir kısmını bir surette buz olarak şekil aldırıp gösterebilir. Buhar onun görünmeyen yüzü, deniz görünen yüzü, buz dağıda varlığa görünmeyi seçtiği şekil olarak tanımlanabilir.
Zihninizde ki İnsan Örneği
Aklınızda milyonlarca insan yaratın. Onları bir meydanda toplayın ve göğe bakmalarını isteyin. Sonra dilediğiniz bir şekilde belki de ışıklar saçan muhteşem bir insan suretinde onlara görünün. Bu durumda her yerde ve her şey olan sizin zihniniz-beyniniz... Rahman ise gökte tecelli ettiğiniz görünen yüzünüz olacaktır. Gökte ki size; bu beynin efendisi işte orada deseler; doğru söylemiş olurlar. Bir başkası bu beynin efendisi her yerdedir, gördüğümüz her şey O'dur dese... Yine doğru söylenmiş olur. Sizin farklı hal ve durumlarınıza verilen isimlerin hepsi de sizi doğru şekilde tanımlayabilir.
Dikkat edin ki; zihninizde oluşturduğunuz bir hayale yakınlaştıkça odaklanırsınız. Beyinde bir enerji sanki beynin bir bölgesinde toplanır ve yoğunlaşır. Beyin o şeye odaklanıp düzenleme haline geçmiştir. İşte beyin bu halde iken beyninizde Rahman sıfatı tecelli etmektedir.
Kur'an dan ayetlerle Rahman sıfatı nerelerde kullanılmış bakarak daha iyi anlayalım.
TEVRAT İNSANIN RAHMAN İLE BENZER BİR SURETTE YARATILDIĞINI DOĞRULUYOR
Tekvin 1:27 Tanrı insanı kendi suretinde yarattı. Böylece insan Tanrı suretinde yaratılmış oldu. İnsanları erkek ve dişi olarak yarattı.
RABBİN ELLERİ
38.75 (KUR'AN)
"Ey İblis! İKİ ELİMLE yarattığıma secde etmekten seni ne alıkoydu? Büyüklük mü tasladın, yoksa üstünlerden mi oldun?" dedi.
55:1-5 (KUR'AN)
Rahman, Kuran'ı öğretti, insanı o yarattı, beyanı öğretti, güneşi, ayı ve hesabını...
38.71 (KUR'AN)
Hani Rabbin, meleklere, ben balçıktan bir insan yaratacağım demişti de...
ALLAH'IN AYAĞI
Enes b. Malik'ten (ra) rivayete göre Resulullah (asm) şöyle buyurmuştur:
"Cehennem , durmadan daha var mı? (Kaf, 30) diyecek sonunda Allah ayağını cehenneme koyacaktır. Bunun üzerine cehennem: "İzzetin hakkı için yeter yeter"diyecektir ve böylece cehennemin bir kısmı bir kısmına sıkışacaktır." (Buhari, Tefsir-ül Kuran:282 )
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TEŞEKKÜRLER ALLAH'IM
ParanormalDevamını ve tüm dünyayı etkileyecek olağanüstü yeni mucizeleri www.erdemim.com sitesinde bulabilirsiniz. Mucizelerin dünyaya yayılmasını amaç edinenlerin birbirini tanıyıp kardeşlik kurması ve daha güzel bir çevre inşa etmesi için yapay zekaya dayal...