Zaten Allah cisimden (görünen alemden) başka nerede tecelli eder ki? Görünen, görünmeyenin aynasıdır. Her mana şekil bulmak istediği gibi, her ruhta bir bedende temaşa etmek ister. Ortaya çıkmak istemeyen hiçbir sır olmadığı gibi, canlanmak istemeyen hiçbir hayalde yoktur.
Allah cisimde tecelli eder mi? Zaten açan çiçekte, parlayan yıldızda ve her varlıkta tecelli eden ondan başka ne var ki?
Bazıları tecelli eden o değil, onun sıfatlarıdır derler. Bunun manası şuna benzer. Bir tasarımcı bir robot yapar ve o robotu insanlara gönderip, onun dilinden, uzaktan konuşur. Tasarımcı o robotta tamamen olmasa da belli özellikleri ile görünmüştür. Elbette robot tasarımcı değildir, ama tasarımcı o robotta dilediği kadar tecelli etmiştir. İşte Allah'ın peygamberlerde ki tecelliyatı da bunun gibi yada daha da fazlasıdır.
Öyleyse tecelliyatın dereceleri vardır ama tüm kainatta olan şey, Allah'ın tecelli etmesi, kendini göstermesinden başka bir şey değildir.
Peki bir insanda Allah nasıl tecelli eder? Yine aynı şekilde belli mertebe ve ölçülerle dilediği kadar... Bunun sırrı ve ölçüsü Kuran'da saklıdır.
A'râf Suresi 143. Ayet
Musa, tayin ettiğimiz vakitte gelip Rabbi onunla konuşunca Rabbim demişti, bana görün de bakayım sana. Rabbi, beni kesin olarak göremezsin sen demişti, fakat şu dağa bak, eğer yerinde durabilirse görebilirsin beni. Derken Rabbi, dağa tecelli edince dağ, yerle bir oldu ve Musa bayılıp yere yığıldı. Kendisine gelince de seni noksan sıfatlardan tenzih ederim dedi, tövbe ettim sana ve ben, inananların ilkiyim.*
Bu ayette "tecellâ rabbuhu lilcebeli" ibaresi geçer. Yani "Rabbi dağa tecelli etti." Tecellinin anlamı "açığa çıkmak, görünmek" demektir. Yani "Rab" sonsuz olan, dağa tecelli edip kendini gösterdi. Sonsuzluk dağa aksetmeye başlayınca; sınırlı olan sonsuz olanı kaldıramadı. Mekan parçalandı ve o aksin şiddetini gören Musa baygınlık geçirdi.
Ayette kesin olarak Allah'ın görülemeyeceği belirtilir. O bir dağa bile tecelli edip görünse, o dağ muhakkak yok olur. Bunu kanıtlayan bir diğer ayette;
Şura 51;
Allah, bir insanla ilham yoluyla[1], perde arkasından[2] veya tercih ettiği şeyi kendi izniyle içine fısıldasın diye elçi gönderme dışında bir yolla konuşmaz[3]. Yüce olan ve doğru kararlar veren O'dur.*
Yani Allah, bir beşer yani insanla asla ona yüzünü aslolan haliyle gösterip konuşmaz. Dünyada ya da ahirette beşer sıfatını taşıdığım sürece bu gerçekleşmeyecektir.
Anlatılan hallerin hiç birinde karşılıklı yüz yüze ibaresi geçmez. Hiçbir beşer Allah'ı görerek onunla konuşamaz yada Allah'ı göremez. Çünkü o zaten sonsuzdur ve her yerdedir. Asıl hali sonsuz enerji, yerlerin ve göklerin sonsuz ışığı olduğundan insan gözü onu idrak edemez. Allah Kuran'da kendini yerlerin ve göklerin nuru yani ışığı olarak tarif etmiştir. Gerçekten de ışık havada yada boşlukta görünmez. O ışık ancak bir cisme çarpınca kendisini gösterir. Aslında biz hiçbir zaman cismi görmeyiz. Gördüğümüz cisimden çarpıp yansıyan ışıktır. Enerji dalgalarıdır. Allah'ın görünmesi ancak onun nurunun bir cismi kaplaması ve nurun göze ulaşması ile mümkün olur.
Ancak Allah bir perde ardından konuşur ibaresi çok sırlıdır. Çünkü o perde bir insan dili de olur. Buna en güzel örnekler peygamberlerdir. Hatta İsa doğrudan ruhullah ve kelimetullah, yani Allah'ın ruhu ve kelimesi sıfatlarını Kuran yoluyla da almıştır. Allah İsa'nın bedenini perde olarak kullanarak insanlara seslenmiştir. Aslında bakılırsa, tüm peygamberlerde belli derecelerde bu hal gerçekleşmiştir. Ancak bu vahiy ve tecelliyat hali geçince onlar tekrar acıkmaya, susamaya ve insani ihtiyaçlara bürünürler. Çünkü bu özellikleri kendilerinden değil Allah'tan bir hediyedir. O dilediğinde onların bedenlerinde tecelli eder, görünür, konuşur ve dilediğinde onları eski hallerine iade eder. İşte bu halin en güzel anlatımı Nur suresindedir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TEŞEKKÜRLER ALLAH'IM
ParanormalDevamını ve tüm dünyayı etkileyecek olağanüstü yeni mucizeleri www.erdemim.com sitesinde bulabilirsiniz. Mucizelerin dünyaya yayılmasını amaç edinenlerin birbirini tanıyıp kardeşlik kurması ve daha güzel bir çevre inşa etmesi için yapay zekaya dayal...