Tarihte bilimi yönlendirmiş ünlü isimler altın oran hakkında neler söylemişler ve yapmışlar bakalım. Yunanlı bir heykeltıraş ve matematikçi olan Phidias (M.Ö. 5004 – M.Ö. 432), Parthenon'a ait heykellerin tasarımına uyguladı.
Platon (M.Ö. 428 – M.Ö. 428), "Timaeus" da sunulan doğa bilimleri ve kozmoloji hakkındaki görüşlerinde, altın oranın tüm matematiksel ilişkilerin en bağlayıcılığını ve kozmosun fiziğinin anahtarı olduğunu düşünmüştür.
Öklid (365 M.Ö. – 300 BC) " Öklid, milattan önce 300′lü yıllarda yazdığı "elementler" adlı tezinde "ekstrem ve önemli oranda bölmek" olarak altın oranı ifade etmiştir.
MS 1175'te doğan ünlü bir İtalyan matematikçi olan Leonardo Fibonacci araplardan öğrendiği günümüz modern rakamları avrupa'ya getirdi. Şimdi adını taşıyan sayısal dizinin sıra dışı özelliklerini keşfetti. Bu sayı dizisi birbiri ile toplanarak büyüyen sayı dizilerinde altın oranın değişmez varlığını ortaya çıkardı.
Güneş etrafındaki gezegenlerin yörüngelerinin eliptik doğasının keşfinden Johannes Kepler (1571-1630), "İlahi Orantı" dan bahsetmişti
Davinci neredeyse tüm tablolarında bu oranı kullanmıştı. Belki de tarihte altın orana en tutkuyla bağlı olan bilim adamı ve dahi sanatçı Davinci'dir. Luca Paccoli ile birlikte İlahi oran adlı bir kitap yazmış ve bu kitap için altın oranı tanımlayıcı pek çok resim çizmiştir.
Altın oranını tanımlamak için "altın" terimini kullanan ilk kişi Martin Ohm (1792–1872)olduğuna inanılmaktadır . terimini kullanmak. 1815 yılında " Die reine Elementar-Mathematik " (Saf İlköğretim Matematiği) yayınladı . Bu kitap, "goldener schnitt" teriminin (altın bölüm) ilk bilinen kullanımını içermekle ünlüdür.
GÜNÜMÜZDE MİMARİ, ESTETİK VE ENDÜSTRİDE ALTIN ORAN KULLANIMI
Artık neredeyse tüm matematikçi, fizikçi ve konuyu ciddiyetle almış bilim adamları ve görsel tasarım sanatçıları altın oran adlı sabit bir sayının şaşırtıcı ve hayret uyandıran kendine has muhteşemlikleri kabul etmektedir.Günümüzde mühendislikte verimlilik hesaplamalarında yeni bir teknik olarak, fizikte akışkan dinamiğinde, estetik cerrahide, mimari de ve neredeyse tüm ünlü markaların logolarında, modern monitör ve tv lerin tasarımında bu oran kullanılmaktadır.
Bazıları şunu sorabilir kökeni Mısır Piramitlerine kadar uzanan bu sayı ile ilgili sen yeni olarak ne getirdin, neye mucize diyorsun? Bilgi eksikliği yüzünden bu tür sorulara muhattap oluyorum zaman zaman. Bana lütfedilen bu sayının Kutsal Kitaplar, Tevrat, Yehova ismi, Mekke, Kabe, Kuran, dünya üstünde ki hatlar gibi daha onlarca ayrı konuda altın oran sayısı ile bağlantılarını keşfederek ortaya koymuş olmamızdır. Bu keşiflerin ilhamı ve de dünyaya duyurulması şahsıma bir lütuf olarak bahşedilmiştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TEŞEKKÜRLER ALLAH'IM
ParanormalDevamını ve tüm dünyayı etkileyecek olağanüstü yeni mucizeleri www.erdemim.com sitesinde bulabilirsiniz. Mucizelerin dünyaya yayılmasını amaç edinenlerin birbirini tanıyıp kardeşlik kurması ve daha güzel bir çevre inşa etmesi için yapay zekaya dayal...