KUTSAL METİNLERDE KAF DAĞI VE VAN ALLEN SETLERİ

3 0 0
                                    


Kutsal Metinlerde Kaf dağı adı verilen ancak bilimin Van Allen kuşakları olarak ifade ettiği ışınsal set, dünyayı saran enerji dağıdır. Onun özelliklerine ilişkin İslami kaynaklarda çok derinlemesine bilgiler vardır. Hatta kuşakların sayısına kadar bulmak mümkündür. Enerjü yüklü elektron ve protonlar kuşaklar içine sıkışıp dönerek ilerlerler ve bu git gel çok uzun yıllar devam eder.

Katâde ve Abdullah'tan yapılan bir rivayet de Allah Resülü: "Bu sema nedir biliyor musunuz? Dürülmüş (sıkıştırılıp toplanmış) bir dalga, korunmuş bir tavandır......" buyurmuştur (11) İmam Ahmed b. Hanbel... Ebû Hüreyre'den rivayet etti ki; Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: "Ye'cuc ve Me'cuc hergün seddi (kuşakları) kazarlar. Güneş ışınlarını gördüklerinde amirleri, "Hadi dönün artık yarın kazarsınız"der. Ertesi gün oraya geldiklerinde seddin eskisinden daha sağlam olduğunu görürler.

Manyetik alanımızın şiddeti güneşin dünyaya tam dönük olduğu saatlerde o bölgede artmaktadır. Şimdi videolarda güneşten yani ateşten yaratılan Yecüc ve Mecüc dalgalarının sedde nasıl vurduğunu; onu kimi zaman içine göçecek kadar esnettiğini görüyorsunuz. Eğer daha da güçlü vursalar set bozulacak ve dünyaya kadar inebileceklerdi. Genelde vuruşlar bir günün yarısından uzun sürmez; Ertesi gün yeni bir patlama olursa set yeniden sıkışmaya başlar.

Bilim adamları Van Allen kuşaklarının 2 çift yani 4 tane olduğunu düşünüyorlardı. Ancak zaman zaman patlamalarda ortaya çıkan 3. bir çift buldular. Yani toplam 6 adet doğal Kaf dağı; manyetik set buldular. Zulkarneyn'in yaptığı ve dünya içinde kalanda eklendiğinde set sayısı 8 e çıkacaktır.

Mevlana'nın Hocası Beyazid-i Bistami'ye: "Sen Kaf dağına ulaştın mı?" diye soruldu O da: Kaf dağı ne ki, o, Kef, ayn ve sâd dağlarına göre daha yakındır." dedi. Bunu işiten zat: "Onlar nedir?" diye sordu; Şöyle cevap verdi: "Bu dağlar alt tabakadaki yerleri kuşatan dağlardır. Her tabakanın etrafında bu dünyayı kuşatan kaf dağı mesabesinde bir dağ vardır. Kaf dağı bu dağların en küçüğüdür. İçinde bulunduğumuz bu dünya da tabakaların en küçüğüdür." diyerek Kaf dağlarının en küçüğünün dünyanın hemen üstünde yer alan olduğunu; dünyanında kaf dağından küçük olduğunu söylemiş; diğerlerinin de isimlerini açıklamıştır. Sayıları yine 4 çiftten 8 olmuştur.

Yecüc ve Mecüc'ün geliş zamanının güneşin batıdan doğması yani kutupların yer değiştirmesi ile ilişkili olduğunu yine hadis çok muhteşem açıklamaktadır.

"Ye'cüc ve Me'cüc'den sonra çok geçmeden Güneş battığı yerden doğar. İnsanlara bir münadi şöyle seslenir: "Ey iman edenler! Sizlerin yaptığı (hayır ve tövbe) kabul edildi. Ey kâfirler sizlere de tövbe kapısı kapandı, kalemler kurudu, defterler kaldırıldı." Yecüc ve Mecüc ortadan kalkınca kutuplar yer değiştirmiş olacak ve güneş artık pusulaya göre Batıdan doğacak. Çünkü Yecüc ve Mecüc'Ün geçiş seddini açan şey doğuların batı olmasını sağlayan geçiş ve parçalanma sürecidir.

Mevlana ise Kaf dağı ile konuşmuş yani Van Allan kuşakları ile. Garipsemeyin kutsal kitaplara göre her şey canlıdır. Sadece insanın algı kapasitesi ve cehaleti bunu görmesine izin vermez. Bu canlılığın nasıl oluştuğunu farklı bir sunumda size anlatacağım. Mevlana önemli bilgiler ediniyor. Kuşakların kutuplarda ki buzula inişini, manyetik kuşaklarla deprem arasında ki ilişki hakkında bilgiler ediniyor ki; bu bilgileri aslında ilk aldığımız yer Hz Muhammed'in hadisleri idi. Şimdi bu hadislerin daha da detaylandırılmış hali olan konuşmayı dinleyelim;

Mesnevi;

Zülkarneyn, Kafdağı'na gitti... o dağın saf zümrütten olduğunu gördü. Bütün âlemi ( Kuran'da alemler, toplumlar anlamında ifade edilmiştir) halka gibi çepeçevre çevirmişti... Zülkarneyn, o dağı görüp şaşırdı. Dedi ki: Sen dağsan öbür dağlar ne? Onlar senin yanında bir oyuncak adeta!

TEŞEKKÜRLER ALLAH'IMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin