KADERİMİZİN SUÇLUSU BİZİZ

8 0 0
                                    


Başımıza gelecek olan her şey biz doğmadan önce yazılmıştır. Ve insanların yargılanarak sürülmesine ardından cehenneme gitmesine karar verildi. Dünyada çekecekleri her sıkıntının nedeni ve türevi bir kitaba yazıldı. Bu ancak insanın kendi eliyle yapıp ettikleri yüzündendi. Allah çoğu hatamızı da örttü, affetti ve bağışladı merhametle. Allah kimseye zulmedici değildir.

Hadid: 22-23

Yeryüzünde olan ve nefislerinizde meydana gelen herhangi bir musibet yoktur ki, Biz onu yaratmadan önce, bir kitapta (yazılı) olmasın.

KADERİMİZİN SUÇLUSU BİZİZ

ŞÛRA 42:30

Başınıza gelen herhangi bir musibet ancak ellerinizle işlediklerinizden ötürüdür. O, yine de çoğunu affeder.

Bu ayet çok açık bir şekilde her türden sıkıntının insanın kendi elinden doğduğunu ifade eder. Yani çocuklar dahi hatta bebekler dahi, evvelce işledikleri bir günahın acısını yaşarlar. Eğer evvelde mesuliyet olan bir hayat yaşamamış olsaydık, bebek ve çocukların acı çekip ölmesinin adil olduğunu kimse iddia edemezdi.

CENNETTEKİ HALİMİZ

Bu dünyaya gelmeden önce öldürüldük. Eğer hiç olmasaydık, ölüydünüz, dirilttim değil de, yoktunuz yaratıldınız, derdi. Hayır, ölmüştük. Cehenneme atılmak üzere neredeyse tüm insanlık bir cehennem çukurunun çevresine diz üstü çöktürülmüştük. Rahman bize merhamet ederek yeniden yeniden denemek istedi. Ta ki kurtulabilelim. Vahşi ve zalim her türden kötü yanlarımızı terbiye edip olgunlaşalım.

2/28 : Allah'ı nasıl inkâr edersiniz? Siz ölüler idiniz, O sizi diriltti, sonra öldürecek ve yine diriltecektir, sonra da O'na döndürüleceksiniz.

Cennete giren insan oradaki ilk ölümünü anımsayarak şöyle diyecektir;

44:55-56 – Orada emniyet içinde her çeşit meyveden isterler. Orada ( cennettekiler ) ilk ölümden başka bir ölüm tatmazlar. Allah, onları cehennem azabından korumuştur.

Bazıları bu ilk ölümü dünyada ki ölümüydü diyebilir. Hayır Allah ne diyor? Biz dünyaya gelmeden önce zaten ölüydük ve dünyada diriltildik. Ahirette dirilen insan Rabbe şöyle diyordu ; "Bizi 2 kez öldürdün 2 kez dirilttin" İlk ölüm cennetten (kalu bela cennetinden) çıkışta idi. 2. Ölüm dünyada idi. Evvelden iki ölüm yaşanmışsa; cennette ilk ölümden başka ölüm yoktur denmesi nasıl açıklanabilir? Elbette ölümlerden birinin cennette diğerinin de dünyada olması ile.

Ve insan daha önce benzeri şekilde tattığı cennet nimetlerini hatırlayacak.

2 : 25

İman edip ameli salih olanlara şunu müjdele: Kendileri için, altlarından ırmaklar akan cennetler olacaktır. Onlardaki herhangi bir meyveden bir rızk olarak her nasiplendirildiklerinde, şöyle diyeceklerdir: "İşte bu, daha önce rızıklandırıldığımız şey!" Bu rızk onlara buna benzer şekilde verilmişti. Onlar için orada tertemiz eşler de vardır. Ve onlar orada sürekli kalacaklardır.

Hiç düşünmez misiniz? Orada muz, incir ve harİkulade meyveler, kuş eti ve türlü yemekler var. Oraya girenler daha önce bunu tatmıştık diyecek. Ama biliyoruz ki cennete dünyada ki fakirler daha çok girecek ve hatta bunların adını bile bilmeyen uzaklarda yaşayan imanlılar var yada genç bir imanlı iken daha türlü nimet tatmadan ölenler... Bu anış cenneti anıştır. Bu hayatta değil önceki hayatta yedik.

BİZE İSTEDİĞİMİZ HER ŞEYDEN VERMİŞTİ, NANKÖR OLDUK

Oysa Allah insanı doğum ve bebeklik çilesi olmaksızın doğrudan cennette yaratmış, Rablik, ilahlık nedir görmeleri için onları nimetlere boğmuştu. Bu durumu Allah şöyle ifade etmektedir.

14-34 O, istediğiniz şeylerin hepsinden size verdi. Eğer Allah'ın nimetlerini saymaya kalkışsanız sayamazsınız. Şüphesiz insan çok zalimdir, çok nankördür.

Bu dünyada ki hayatımızda hiç kimseye istediği her şeyden verilmez. Hatta çocukken açlıktan ölen çoktur. Kimi eş ister ona ondan hiç bişiy verilmez, kimi makam ister; köleninde kölesi halde ölür. Yani bu ayet bu hayata bakmaz. İlk hayatımızda üzerimize her şeyden yağdığı o mükemmel hayatımızda yaşanıp geçti. Lakin nankör olduk.

TEŞEKKÜRLER ALLAH'IMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin