BİR ELMA NEDEN TÜM İNSANLARI CENNETTEN ÇIKARSIN?

3 0 0
                                    


Adem ve hava ile cennette miydik? Peki orada nasıl bir suç işledik?

2:35 – Ve dedik ki: Ey Adem, sen ve eşin cennete yerlesin, ikiniz de orada dilediğiniz yerde bol bol yiyin, ancak su ağaca /soya yaklaşmayın ki, haddini aşan zalimlerden olmayasınız.

Görüldüğü gibi Adem'in soyu var edilmeden önce eşiyle cennete yerleştiriliyor. Ve insanlık doğum olmaksızın Adem'in oradaki çocuklarının sırtından alınarak tüm Adem soyu yaratılıyor. Fakat şeytan Adem'i bu ciddi uyarıya rağmen nasıl kandırabiliyor?

Araf 20- Derken (şeytan) onların, kendilerinden gizli kalan çirkin yerlerini (cinsel uzuvlarını)kendilerine göstermek için onlara fısıldadı: "Rabbiniz, başka bir sebepten dolayı değil, sırf ikiniz de birer melek ya da ölümsüz olursunuz diye sizi şu ağaçtan/soydan men etti." dedi.

Adem ve Havva şeytan soyuna yaklaşmamaları ve onlarla ilişkiye girmemeleri konusunda uyarılmışlardı. Şeytan Adem'i eğer meyveden yer ise kendisi gibi bir melek olabileceğini yada ölümsüzlük kazanacağını söyledi. Meyve hakkında farklı görüşler varsa da peygamber enok'un kitabında yazdığına göre onun asma olması ve meyvesinin sarhoş edici özel bir tür üzüm olduğu akla en yakındır. Şeytan Adem'in bedeninde sarhoşken iradesini ve kimyasını ele geçirdiği insanlar gibi; Havva ile birlikte olarak doğan çocuğun kendi neslinden olmasını sağlamak istiyordu. Onları sarhoş edecek ve akıllarını teslim alacağı meyveden yedirmek onları kandırmanın en iyi yolu gibi göründü.

Şeytan ; Yaratıcının, Adem ile Havva'nın kendisinde ki bu muhteşem özelliklere kavuşmasını istemediğini, onu kandırdığını, kendisinin asıl dostu olduğunu söyledi. Adem iblise baktı ve onun vaat ettiği özelliklere sahip olduğunu "kanatlı bir melek olduğunu ve on binlerce yıldır yaşadığını gördü". "Kendisi meyveden yemekle sarhoş olunca eşiyle birleşti ama şeytan onlar akıllarını kaybettiğinde ruhlarına doldu ve sarhoşken çocuklarına ortak oldu.

Tabi ki Adem ne ölümsüz oldu ne de melek gibi kanatlı ve güçlü. Kandırılmıştı. Ayrıca Allah'a dolaylı olarakta olsa sahtekarca kendisini kandırdığını düşünerek şeytanın tarafına geçmekle şeytanı Rab edinmiş gibi oldu. Doğan çocuk Kabil idi. Ve insan ırkı şeytan soyundan devam etsin diye şeytanın kışkırtması ile Habil'i öldürdü. Eğer Allah engel olmasaydı Adem'i de öldürecekti. O öz kızkardeşini alıp götürdü. Böylece insanlık sadece şeytanın çocukları ile devam edecekti. Bunu başaramadılar ama bu soy daha sonra dünya nüfusunun önemli bir kısmını yok edip köleleştirdi. Bu onu hakkında ki detaylı bilgiyi İnsanlığın Gizli Tarihi kitabımdan okuyunuz.

Cennette yaratılmış ayette sözü geçen ve azarlanan insanlar da Allah yerine şeytanın izinden gidip onun soyuna hepsi de meylettiği için suçlandılar. Kimi ölümsüzlük için kimi de cinnilere duyduğu hayranlık nedeniyle yasağı çiğnedi ve Allah'a düşman oldular. Çünkü Allah'ın iblisi ölümsüz ve melekler gibi, kendisini ise ölümlü ve çamurdan yarattığını düşündüler. İblis kendisinin onlardan daha üstün olduğuna dair insanoğlunu iyice inandırdı. Hemen herkes günaha bir şekilde battı.

Oysa Allah insanı doğum ve bebekli çilesi olmaksızın doğrudan cennette yaratmış, Rablik, ilahlık nedir görmeleri için onları nimetlere boğmuştu. Bu durumu Allah şöyle ifade etmektedir.

14-34 – O, istediğiniz şeylerin hepsinden size verdi. Eğer Allah'ın nimetlerini saymaya kalkışsanız sayamazsınız. Şüphesiz insan çok zalimdir, çok nankördür.

Fakirlik ve açlıkla boğuşan dünyanın 10 da 9'unu düşününce istediği her şeyden pay alabilenin bu dünyadaki insanlık olmadığı açıktır. Bu dünya insanlarının çoğunun nankör ve zalim olmak için fırsatı yoktur.

Allah asla kimseyi sırf sınamak için musibet ve belalarla yüzleştirmiyordu.

"ŞÛRA 42/30. Başınıza gelen herhangi bir musibet ancak ellerinizle işlediklerinizden ötürüdür. O, yine de çoğunu affeder.

Bebeklik ve yaşlılık dönemini yaşamakla cezalandırıldık. Yürüyemeyecek, pis bir kanaldan acı içinde ağlayarak doğacak, altımız pis kalacak ve konuşamayacaktık. Allah'ı unuttuğumuz için, ceza ve hapsin bir parçası olarak cenenti ve Allah'ı unutacak şekilde hafızamız silindi.

Hadis-i Şerif

"Belalar, günahsız olarak yeryüzünde dolaşıncaya kadar mümin kulun yakasından düşmez."(Tirmizi/Zühd 57)

Hadis-i Şerif

"Şu ümmetim merhamete nail olmuş bir ümmettir. Ahirette azap görmeyecektir. Onların cezası dünyada ağır imtihanlar, zelzeleler, öldürmeler ve belalar şeklinde verilecektir."(Ebu Davud)

TEŞEKKÜRLER ALLAH'IMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin