YERYÜZÜ ŞEKİLLERİ; İLAHİ TABLODUR

2 0 0
                                    


Allah Teala bir sineğin kanadını dahi rastgele yaratmamıştır. Milyonlarca çeşit canlıya ve özel önem verdiği insanlara ve diğer varlıklara bir yurt olarak hazırladığı, en değerlilerini gönderip yaşattığı dünyanın kıta şekillerini de muhteşem anlamlar içerecek hayranlık uyandıran semboller gizleyerek yaratmıştır.

Kur'an ve kutsal kitaplar; Allah'ın Rahman sıfatı ile dünyada tecelli edeceğini, insanların yeryüzünde toplanacağını, tüm göktekilerinde Rahman'a biat etmek için göklerden yeryüzüne geleceğini ifade ederler. Dünya bu kadar önemli bir yerken onun her detayı da bir saray misali anlam ve derin hikmetler arzedecektir. Etmelidirde!

Her kim "Allah rastgele yapmış, kıtaların içindeki desenler renkler ve şekiller bir mana içermiyor, rastgeledir" derse... O kişi Allah'ı tasarım yönünden hikmetsiz bir iş yapmakla suçlamış olur ki, bu sözü söyleyeni dinden çıkarabilir. "Ben göremedim" diyebilir ama "yoktur" diyemez.

Gördüğüm olağanüstü semboller, Amerika, Afrika ve Avrupa ve Asya kıtasının tümünü kaplayan ve her biri en büyük bir ülke büyüklüğünde ki muazzam şekillerdir. İstisnasız tüm şekiller dünya eksenine düz şekilde bakarak, haritanın açısını çevirmeksizin farkedilmiştir.

HAYALİ BENZETMELERİ HİKMETLİ ÇİZİMLERDEN NASIL AYIRIRIZ?

Bulutları, bazı kayaları değişik şekillere benzetenleri duymuşsunuzdur. Sonsuz sayıda kaya ve bulut içinden elbette bazıları belli şekillere benzeyecektir. Onların dahi henüz zuhur etmemiş bir anlamı ve hikmeti vardır. Ancak bizlerin baktığı yer dünyanın yüzeyinde ki kıtaların şekilleridir, rastgele seçilmiş kayalar ve bulutlar değildir.

Yine de şekillerde gördüğümüz sembollerin ve yorumlarının daha da sağlam ve geçerli bir hale gelmesi için, şeklin hikayesinin çevresindeki diğer şekillerle ilişkisinin kutsal kitaplarda anlatılan çok önemli bir konuya işaret tutması gereklidir.

Örneğin; Cehennem ve ateş renkleriyle boyanmış bir tuval düşünün. Bu tuvalde ağzından ateş püskürten kanatlı bir cehennem meleği ve meleğin yüzünü açıkça gören birisi bu görüşünü ve yorumunu sağlamlaştırmak için, o yüzün karşısında acı çekip haykıran ve yanmış bir yüz de bulabiliyorsa işte o şekil rastgele görünmüş bir şekilden daha da öte, bir mucize haline gelmektedir.

Ben yeryüzü şekillerine baktığımda; bir otomobil, bir uçak yada süt içen bir kedi de görebilirdim. Ama bunları değil doğrudan kutsal kitapların anlattıklarını gördüm. Zaten yeryüzünü boyayan Rab, bu tablo ile neyi anlatabilirdi? Olmuş ve olacak bir çok önemli şeyin, resmini çizerek tüm varlıklara zamanı geldiğinde uluhiyetini ve yüceliğini göstermek son derece hikmetli bir yaklaşım olurdu.

Göstereceğim tüm şekiller aşağıda ki resimde çerçeve alınmış alanlarda bulunmaktadır. Haritanın açısını değiştirmenize yada zoom yapmanıza gerek kalmadan her varlık birbirine yakın büyüklüklerde ve ekvator düzlemine 23 derece açıyla paralel durmaktadır. Yani dünyaya uzaydan bakarken 23 derece eğik olduğunu fark ederiz. İlahi ressam çizerken dünyanın eğik döndüğünü bilircesine çizimlerini bu eğikliğe uygun yapmıştır. Hem de işaretler birbirineyakın büyüklüklerde ve anı açıyla durmaktadırlar.

Dünyanın uzaydan görünüşünü gösteren ve Avrupa ile Amerika'yı yukarda gösteren klasik NASA fotoğraflarını görmüşsünüzdür. Bizde aynı alışılagelmiş bu açıdan bakarak her şeyi göreceğiz.

KUR'AN DA YERYÜZÜNÜN DİLE GELECEĞİ YAZIYOR MU?

Kur'an da birden çok ayet kıyamete yakın dönemde pek çok sırrın ortaya çıkacağı ve büyük delillerin görüneceğini ifade etmektedir.

TEŞEKKÜRLER ALLAH'IMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin