TÜM DÜNYA DİNLERİNDE GÜNAHKÂR DOĞUŞ VE YENİDEN BEDENLENME
Dünyanın yarısına yakını yeniden doğuş inancına sahip yani Hindu ve Budist'tir. Bu dinlerde bilinen şekilde bir kıyamet anlayışı olmasa da kurtarıcının gelişi ile birlikte başlayacak bir dönüşüm çağından bahsedilir. Tüm dinlerin özü bir olduğundan birinde unutulan yada gizlenen bir özellik bir diğerin de ortaya çıkmaktadır.
Sümer'de Günahkâr Doğuş
Sümer tabletlerinde Eyüp As.'ın hikayesine benzer bir hikaye vardır. Bu metnin yazıldığı tabletin bir kısmı Philadelphia Ünİversitesi'nde, diğer kısmı istanbul Arkeoloji Müzelerinde bulundu.
Bunlar ayrı ayn okunup birleştirilince 135 satıra ulaşan şiir tarzında yazılmış bir hikâye ortaya çıktı. Fakat parçaların birçok yeri kırık veya bozuk olduğundan metnin tümü tam olarak elde edilemedi.
Bu hikayede günahkar doğuşu anlatan şöyle bir bölüm bulunmakta;
Tanrım, beni var eden babam, yüzünü kaldır,
Ne zamana kadar beni İhmal edecek, beni korumayacaksın?
Ne kadar zaman beni rehbersiz bırakacaksın?
Bir doğru söz söylüyor akıllı bilginler,
'Asla günahsız bir çocuk annesinden doğamaz,
Günahsız bir genç, en eski zamandan beri yoktu.'"
HİNDUİZMDE GÜNAHKÂR DOĞUŞ
Brahma; Evrenin bizzat kendisi. Yaratıcı Brahma'nın olduğu yer. Görülen görülmeyen her şey. Ruhun yaşam döngüsünden kurtulup ulaşmaya çalıştığı yer. Kutsal Vedaların çıkış noktası. Hindular sayısı 330 olan diğer tanrıların da ona hizmet ettiğini düşünüyorlar.
Ruh, Brahma'nın içinde olduğu mokşaya yada farklı bir deyimle Nirvana'ya ulaşana kadar tekrar tekrar Dünya'ya geliyor. Amaç tekrar tekrar dünyaya gelmek değil. Bir an önce mokşaya ulaşıp döngüden çıkmak. Döngüden çıkan olgunlaşmış ruh Brahma'ya ulaşıp Brahman ile bütünleşiyor.
Olgunlaşamamış olan ruhlar ise reenkarnasyon ile sebep sonuç yasası da diyebileceğimiz karmalarına bağlı olarak başka bir bedende Dünya'ya dönüyor. Her yeniden doğuş ile ruh olgunlaşıp mokşaya daha fazla yaklaşıyor.
Kur'an ve hadislerden anladığım 3 ve daha fazla yaşam döngüsünden tek farkı onların bu döngünün sonsuza dek devam edeceğine inanmaları. Aslında İslam inancında da 3. yada son yaşamımız ebedi olacağından; bir şekilde sonsuz bir döngü oluşacağına ve son döngü de Rabbin hayatları kalıcı hale getireceğinden yani ölümü yok edeceğinden bahsedebiliriz.
Ölümün yok olması zaten beklenen bir sonuç. Öyle yada böyle, insanlığın kaderinde ölümü yok etmek vardır. Rabbin eliyle yada meleğinin yada bir vesile aracılığıyla; farketmez. Ölüm ölecektir.
BUDİZM'DE YENİDEN DOĞUŞ
Budizm'de Buda, derecesi çok yüksek bir tanrı-ruh olan Vişnu'nun enkarnesidir. Budizm'de Buda tüm tanrıları reddetse de Hinduizmin etkisinden tam kopulamamıştır. Buda aydınlanma ve döngüden çıkışın ancak ruhsal olgunluğa ulaşılarak gerçek olacağını söylüyordu. Bunun için kast sistemini reddetti. İçsel bir yolculuğa çıkılarak aydınlığa-nura ulaşılacağını anlatıyordu. Bir prens olmasına rağmen nefis tezkiyesi ve dilenerek yaptığı ruhsal eğitim onun öğrencilerine has bir tebiye metodu idi.
Budizme göre; 'Koruyucu' olan Vişnu, yeryüzüne enkarne olduğunda aldığı biçimlerden biriyle gösterilir. Vişnu, yeryüzüne dokuz kez gelmiştir. Onuncu bedenlenişinde Kalki isminde ve at üstünde geleceğine inanılmaktadır. Eski enkarnasyonlarında çeşitli hayvan bedenlerinde ya da Narsingh ismiyle bilinen yarı aslan – yarı insan şeklinde biçimlenmişti. Ramayana destanına göre yedinci enkarnasyonunda, ideal insanın ve bir kahramanın olması gereken şeklini gösteren Rama şeklinde belirdi. Rama, aynı zamanda Hanuman gibi ikincil derecedeki tanrıları da oluşturdu. (Onların tanrı dedikleri, kutsallar – melek ve ruhlar yada cin krallarına verdikleri isimlerdir. Hakikatte yer ve gökte ki her şey Allah'a yani Brahma'ya kulluk eder ve ondan başka ilah yoktur. Tüm dualar onadır ve her şey ona muhtaçtır)
"Buda şöyle dedi: ben dünyaya gelen ilk Buda değilim, son da olmayacağım. belli bir zamanda dünyaya bir başka kişi gelecektir. O da kutsi, aydınlanmış ve idarede fevkalade kabiliyetli olan biridir. O benim size öğretmiş olduğum aynı ebedi gerçekleri öğretecektir... Ananda sordu: o nasıl bilinecek? Buda cevapladı: O, maitreya-mitra-mettaya olarak bilinecek. (Farklı isimleri bulunmaktadır)
YAHUDİLİK VE HIRİSTİYANLIKTA GÜNAHKÂR DOĞUŞ
Bildiğiniz üzere hıristiyanlıkta, doğan her çocuğun vaftiz edilmesi şarttır. Bu günahkar doğan bebeğin temizlenmesine yardımcı olacak su ile yapılan dini bir ayindir.
Bir çok din adamı Adem ve Havva'nın günahlarını çektiğimizi söylüyor. Ama gerçek bu değil.
Hez.18: 20 Ölecek olan günah işleyen kişidir. Oğul babasının suçundan sorumlu tutulamaz, baba da oğlunun suçundan sorumlu tutulamaz. (diyor Tanah – Kitab-ı Mukaddes)
Yaratıcının dedelerimizin günahını bize yüklemesi akıl ve vicdanla, adaletle açıklanamaz. Onlar yanılıyorlardı.
Tevrat'ta da özellikle Ezra isimli Peygamber'in kutsal metninde çarpıcı ifadelerle günahkar doğuş tescillenmektedir;
21.İlk insan Adem, günahkâr bir yüreği yüklendiğinden günah işleyip yenildi. Yalnız kendisi değil, bütün soyu...
Ezra 3. bölüm
26tıpkı Adem ve onun soyu gibi davranıp yoldan çıktılar.
Ezra3
21Tanrı tüm insanlara, bu dünya¬ya geldikleri zaman nasıl yaşama erişeceklerini ve cezalandırılmaktan kur¬tulacaklarını anlatan açık bilgiler ver¬mişti.
Ezra 7
35Gerçek şudur ki, hiç günah işleme¬yen bir insan doğmamıştır, günahsız yaşayan insan da yoktur.
Ezra 8
"Tanrı Musa'ya dedi ki; İsrail halkına söyle: Bir kadın, erkek çocuk doğurursa, yedi gün boyunca törensel olarak kirli sayılacaktır, tıpkı adet döneminde kirli sayıldığı gibi. Ve sekizinci günde, sünnet derisinin (üstderisinin) eti sünnet edilecek. Onun kanının saflaşması 33 gün sürecek. Bu süre boyunca kutsal olan hiçbir şeye dokunmayacak, mabede gelmeyecek. Eğer kız doğurursa, iki hafta için kirli sayılacak, kan-saflaşması 66 gün sürecek" (Leviticus. 12:1-5)."
İncil'de Şöyle yazıyordu;
Rom.3: 23 Çünkü herkes günah işledi ve Tanrı'nın yüceliğinden yoksun kaldı.
Hz Muhammed sahih hadisinde şöyle ifade ediyordu insanoğlunun günahkarlığını.
"Bütün Âdemoğulları günahkârdır, günahkârların en hayırlıları ise tövbe edenlerdir" (İbn Mâce, Zühd, 30)
19.71 – (Ey insanlar!) Sizden cehenneme girmeyecek hiç kimse yoktur. Rabbin için bu, kesin olarak hükme bağlanmış bir iştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TEŞEKKÜRLER ALLAH'IM
ParanormalDevamını ve tüm dünyayı etkileyecek olağanüstü yeni mucizeleri www.erdemim.com sitesinde bulabilirsiniz. Mucizelerin dünyaya yayılmasını amaç edinenlerin birbirini tanıyıp kardeşlik kurması ve daha güzel bir çevre inşa etmesi için yapay zekaya dayal...