BİRİNDEN YARDIM İSTEMEK HARAMDIR

3 0 0
                                    


Allah'u Teala Fatiha suresini tekrarlatmak yoluyla bizlere her rekatta yani günde 17 yada 40'kez söyletmektedir ki "Allah'tan başkasından yardım istemeyiz".

Fâtiha/5

اِيَّاكَ نَعْبُدُ وَاِيَّاكَ نَسْتَع۪ينُۜ

(Rabbimiz!) Ancak sana kulluk ederiz ve yalnız senden yardım dileriz.

Lakin, herkes herkesten yardım istiyor. Bu nasıl bir iştir? Madem yardım istiyorsun bu ayeti tekrar edip durmaya utanmıyor musun? denirse ne demelidir?

Bu dua anlamındadır diyen, elbet olacaktır. Kuran'da bu kelime nasıl geçmiş bakalım. Göreceğiz ki kafirlerin "Muhammed'e Kur'an ı yazma konusunda birileri yardım etmiştir" derken kullandığı kelime de yine aynı kelimedir. Müminlerin sevap konusunda yardımlaşmaları da yine ayetlerde emredilmiştir. Yani en yaygın ve bilinen manasıyla "yardım" manasına gelmektedir. Dua yada ilahi bir yardım isteme biçimini değil, genel bir yardım isteme kelimesini ifade eder.

Peki yalnız Allah'tan yardım istemezsek ne olur? Nasıl yaşarız? Sır nedir? Nasıl yalancı olmaktan kurtuluruz. Günde 40 kez tekrar etmemiz istenen şeyi nasıl anlamayız da gaflette yaşarız?

Evvela Fatiha Suresinde geçen bu kelimenin kökleriyle birlikte Kur'an da hangi ayetlerde geçtiğine bakalım ki Kur'an-ı Kerim kendi kendini açıklasın.

Bu kelime ع و ن kök harflerinden türemiştir. Aynı Kökten türeyen 11 adet kelime bulunmaktadır.

Kelimelerin Kur'an'da geçtiği ayetler aşağıda sıralanmıştır.

Liste Halinde

Furkân/4

وَقَالَ الَّذ۪ينَ كَفَرُٓوا اِنْ هٰذَٓا اِلَّٓا اِفْكٌۨ افْتَرٰيهُ وَاَعَانَهُ عَلَيْهِ قَوْمٌ اٰخَرُونَۚۛ فَقَدْ جَٓاؤُ۫ ظُلْمًا وَزُورًاۚۛ

İnkâr edenler: Bu (Kur'an), olsa olsa onun (Muhammed'in) uydurduğu bir yalandır. Başka bir zümre de bu hususta kendisine yardım etmiştir, dediler. Böylece onlar hiç şüphesiz haksızlığa ve iftiraya

Fâtiha/5

اِيَّاكَ نَعْبُدُ وَاِيَّاكَ نَسْتَع۪ينُۜ

(Rabbimiz!) Ancak sana kulluk ederiz ve yalnız senden yardım dileriz.

Bakara/45

وَاسْتَع۪ينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلٰوةِۜ وَاِنَّهَا لَكَب۪يرَةٌ اِلَّا عَلَى الْخَاشِع۪ينَۙ

Sabır ve namaz ile Allah'tan yardım isteyin. Şüphesiz o (sabır ve namaz), Allah'a saygıdan kalbi ürperenler dışında herkese zor ve ağır gelen bir görevdir.

Bakara/68

قَالُوا ادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُبَيِّنْ لَنَا مَا هِيَۜ قَالَ اِنَّهُ يَقُولُ اِنَّهَا بَقَرَةٌ لَا فَارِضٌ وَلَا بِكْرٌۜ عَوَانٌ بَيْنَ ذٰلِكَۜفَافْعَلُوا مَا تُؤْمَرُونَ

«Bizim adımıza Rabbine dua et, bize onun ne olduğunu açıklasın» dediler. Musa: Allah diyor ki: «O, ne yaşlı ne de körpe; ikisi arasında bir inek.» Size emredileni hemen yapın, dedi.

TEŞEKKÜRLER ALLAH'IMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin