Kuran'da anlatılan bu topluluk için hemen maymun oldular denmez. Tarihte bilinen hiç bir toplulukta maymuna dönüşmemiştir. Bu büyük bir olaydır ve çevrede onlarla etkileşim ticaret yada karşılaşma yoluyla şehirlerinin değiştiğini görenler hemen dünyaya yayardı. Gerçek şu ki; bir sonraki sefer onların maymuna dönüştürülmesine karar verilmiştir. Ancak sonra yeniden insan olarak gelecek ama bu sefer de ahirete kadar sürekli acı çekeceklerdir. Dünyaya dağıtılacak ve sürekli dertlerle yüzleşeceklerdir. Ta ki tevbe edip doğruya iyiliğe dönene dek. Ayetler tüm bu olayları sırası ile açıklamaktadır.
Diyanet Vakfı Meali:
7.166 – Kibirlenip de kendilerine yasak edilen şeylerden vazgeçmeyince onlara: Aşağılık maymunlar olun! dedik.
7.167 – Rabbin, elbette kıyamet gününe kadar onlara en kötü eziyeti yapacak kimseler göndereceğini ilân etti. Şüphesiz Rabbin cezayı çabuk verendir. Ve O çok bağışlayan, pek esirgeyendir.
7.168 – Onları (günaha sapmış yahudileri) gurup gurup yeryüzüne dağıttık. Onlardan iyi kimseler vardır, yine onlardan bundan aşağıda olanları da vardır. Belki dönerler diye onları iyilik ve kötülüklerle imtihan ettik.
İFTİRACI TOPLULUKLAR MÜHÜRLENİR VE DÖNEMEZLER
10.74 – Sonra onun arkasından birçok peygamberi kendi toplumlarına gönderdik. Onlara mucizeler getirdiler. Fakat onlar daha önce yalanladıkları şeye inanacak değillerdi. İşte haddi aşanların kalplerini biz böyle mühürleriz.
Bir toplumun üyelerine bir resul gelir ve mucizeler gösterir. Daha sonra onlar yalanlar. Allah sonra yeniden yıllar sonra bir resul daha yollar ve o da mucize gösterir. Allah bilmektedir ki onlar inanacak değillerdi; çünkü evvelden denenmişlerdi ve mayaları belli olmuştu. Ancak bunu onların tüm şanslarını tüketmek ve yeterli sayıda denemiş olmak için yaptı ki, onlar hakkında öngörüsü belgelensin. Böylece o topluluk mühürlenir ve artık o kalplerden çıkan ruhlar dönemezler.
DÜNYADA Kİ ZİLLET NE ZAMAN BAŞLAR?
Elmalılı Hamdi Yazır Meali:
2.114 – Allahın mescidlerini içlerinde Allahın ismi anılmakdan meneden ve harab olmaları zımnında çalışan kimselerden daha zalim de kim olabilir? Bunlar oralara korka korka olmakdan başka suretle girmek salâhiyetini haiz değildirler, bunlara Dünyada bir zillet var, bunlara Ahırette azîm bir azap var.
Ayette mescidlere girişten men eden ve yıkılmaları için uğraşanlara dünyada bir zillet ve ahirette de azap içinde olacakları söylenmektedir.
Zillet, düşkünlük ve aşağılanma anlamlarına gelmektedir. Bakınız dünyaya mescidlere savaş açan askerler, komutanlar ve hatta en suçluları olan siyasiler ve liderler büyük bir gösteriş içinde yaşamaktalar ve o şekilde ölmekteler. Bu durumda Allah'ın vaadi yani dünyada ki büyük zillet onlar için ne zaman gerçek olacaktır diye soranlara ne cevap verilecektir? Yeniden dirilişi kabul etmeyenlerin, Allah'ın dünyada ki zillet vaadini ne zaman gerçekleştirdiğini tek tek açıklamak zorundadırlar yada yeniden dirilişi kabul etmelidirler.
Allah en iyi bilendir, lakin bunlar dünyada zillet içinde yaşayacakları yeni bir hayata mahkum edileceklerdir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TEŞEKKÜRLER ALLAH'IM
ParanormalDevamını ve tüm dünyayı etkileyecek olağanüstü yeni mucizeleri www.erdemim.com sitesinde bulabilirsiniz. Mucizelerin dünyaya yayılmasını amaç edinenlerin birbirini tanıyıp kardeşlik kurması ve daha güzel bir çevre inşa etmesi için yapay zekaya dayal...