KURAN'DA YENİDEN DOĞUŞUN İŞARETLERİ

5 0 0
                                    


Kuran'da çok açık bir şekilde; "yeniden yeniden doğmaktasınız, bir sonraki hayatınızda belki de böcek olursunuz" gibi söylemler yoktur. Ama başkalarını evvelden böyle yaptığını söyler. Nedense insanlar aynısı bize de olabilir yada belki olmaktadır diye düşünmez.

Yinede Kur'an da herkesi içine alacak bir kural olarak yeniden doğma sistemi anlatılmaz. Bunun nedeni; yeniden bedenlenmenin herkes için değil, özel durumda ki bazı insanlar için gerçekleşecek olmasıdır. Diğer bir nedenide, dünyada sınanan yada büyük bir amaca adanarak kendi isteği ile acılara göğüs geren insanların başkaları tarafından aşağılanmasına giden yolu kapatmak içindir. Çünkü herkes onlara "kim bilir evvelki hayatında ne yaptın?" diyerek hor görücü şekilde yaklaşabilecektir. Buna peygamberler de dahil.

Yine de derin düşünenler için güneş kadar açıktır Kur'an da çoklu yaşamlar. Ancak hint kültüründe ki reenkarnasyondan pek çok açıdan farklıdır Kur'an da gizli olan bu sistem. Farklarını Kur'an ayetleri ilerledikçe anlayacağız.

 Farklarını Kur'an ayetleri ilerledikçe anlayacağız

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

BAZILARI YENİDEN BEBEK OLACAK

Nahl / 70

Allah sizi yarattı, sonra sizi vefat ettirecek. Ve içinizden bazıları, ömrün en rezil haline geri çevirilir ki, bir ilimden sonra hiçbir şey bilmez olsun. Allah Alîm'dir, Kadîr'dir.

Bazı çevirmenler ömrün en düşük noktasını yaşlanmak olarak çevirmiş olsa da bu ayetin bütünüyle kesinlikle uyuşmamaktadır. Zaten hiç bir şey bilmez halde olmanın yaşlanıp biraz bunamak olmadığını Kur'an anlatıyor;

Nahl 78

Ve Allah, sizi bir şey bilmiyor halde annelerinizin karnından çıkardı. Ve sizi, işitme hassası, görme hassası ve idrak etme hassası (sahibi) kıldı. Umulur ki; böylece şükredersiniz.

Ayette ki en rezil hal bebekliktir; şu nedenlerden ki;

Hemen hemen hiç bir yaşlı "hiç bir şey bilmeyen" hale gelmez. En kötüsü bile bazı şeyleri hatırlar veya yaşamından bazı şeyleri bilir durumdadır. İlim tamamen yok olmamıştır. Ayette açıkça "hiç bir şey bilmeyecek bir hale getirileceğinden" bahsetmektedir.Çok önemli bir ayrıntıda "vefat ettirecek ve bazılarını da geri çevirecek" diyerek vefattan sonra olacak bir konuyu açıklamasıdır. Zaten herkes vefat etmektedir. Yani içinizden bazıları da vefat etmeyecek bunun yerine yaşlanacak denemeyeceğine göre.. Çünkü herkes vefat ediyor. Bazılarına başka bir şey olmuyor.. Ayette kimini genç öldürür, kimini de yaşlandırıp bunak yaparım demiyor. Bazıları vefat eder ölür bazılarını da geri döndürürm hiç bişiy bilmez halde diyor.Ömrün en rezil hali yaşlılık değil bebekliktir. Yaşlıların hemen hepsi; konuşur yada derdini işaretle anlatır. Az çok sandalye ile hareket eder. Belli bir birikimi vardır. Ama bebek konuşamaz, kirli bir suyun içinden çığlık ve ağlayış sesleri ile rezil bir halde doğar. Uzunca bir süre; altı temizlenene dek pisliğinin üstünde yatar. Sadece ağlayabilir derdini anlatmak için. Yürüyemez. Hiç bir şey bilmez. İşte bu bir rezilliktir. Rab onu sevimli hale getirir ki; annesi onu bırakıp gitmesin ve ona sahip çıkılsın ki büyüyüp sınavı tamam olsun.

TEŞEKKÜRLER ALLAH'IMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin