KOÇ ŞEKLİNDE Kİ AZRAİL'İN; ÖLÜMÜN ÖLDÜRÜLÜŞÜ

2 0 0
                                    


Şüphe yok ki yeryüzünde ki en büyük olaylardan birisi de ölümün ölüşü yani sonsuzluğun başlangıcıdır. Tüm canlılar için bir milattır kıyamet ve ölüm meleğinin yok edilerek ölümsüz bir hayatın başlangıcı. Bu sahneyi açık ve net bir şekilde Afrika'da görmekteyiz.

Allah'ın kendisine verdiği emirle canlıların ruhlarını almakla görevli olan ölüm meleği için Kur'an ve Hadislerde  Melekü'l-Mevt (ölüm meleği) terimi kullanılmaktadır.

"De ki; üzerinize memur edilen ölüm meleği, canınızı alır Sonra Rabbinize döndürülürsünüz" (Secde, 32/11)

Onun emrinde de bazı melekler vardır. Bu melekler de kendilerine Allah tarafından ulaştırılan emirleri yerine getirirler. "Nihayet birinize ölüm gelince elçilerimiz onun canını alırlar, onlar hiç geri kalmazlar" (el-En'âm, 6/61)

Kur'an'da, meleklerin kâfir olan bir kul ile mümin olan bir kulun canlarını alışları tasvir edilmektedir.  Kâfirlerin can verişleri şöyle tarif edilmektedir:

"Melekler, kâfirlerin canlarını alırken onları görseydin, onların yüzlerine ve arkalarına vuruyorlar: Haydi, yangın (Cehennem) azabını tadın diyorlardı " (el-Enfal, 8/50) 

Nâşitat meleklerinin müminlerin canlarını da tatlılıkla alışları şöyle ifade edilmektedir:

"Melekler iyi insanlar olarak canlarını aldıkları kimselere de: Selâm size, yaptıklarınıza karşılık Cennet'e girin' derler" (en-Nahl, 16/32)

Hadislerde Azrail

Ölüm meleği Musa'ya ruhunu alması için gönderilir. Musa, melekul mevt'e tokat atıp bir gözünü çıkarır. Melekul mevt Rabbine dönerek: "Beni öyle bir kula gönderdin ki, ölümü istemiyor" der Allah O'na gözünü iade eder."[5][6]

Görüyoruz ki Azrail'in tek gözü yara almış lakin Allah gözünü yeniden iade etmiştir. Onun yeryüzündeki suretinde dahi bu fark göze çarpmaktadır.

ÖLÜM MELEĞİ AZRAİL KOÇ ŞEKLİNDEDİR

Allâhü Teâlâ hazretleri, ölümü alaca bir koç suretinde yarattığında, ona:

-"Bu heyetin (ve şeklin) üzerine meleklerin saflarının arasına git" (ve onların içine gir)" dedi.

Ölümü (müşahhas olarak alaca koç şeklinde) gören meleklerden hepsi bayıldılar. Tam bin sene baygın olarak yerde kaldılar.

Ruhu'l-Beyan Tercümesi Cilt 7, S. 474

Ibn-i Ebi Hatem, Katade'den;

«O Allah ki, ölüm ve hayâtı yarattı» mealindeki âyet-i kerime¬nin tefsirinde şöyle rivayet etmiştir:

«Hayat Cibril'in atıdır, ölüm, güzel bir koçtur. [9] (Yâni ölüm de hayat gibi yaratıktır)

Mukatil ve kelbî şöyle demişler :

«Allah, ölümü koç şeklinde yaratmış, kimin yanından geçse Ölür, hayatı da at şeklinde yaratmış kimin yanından geçse dirilir.»

Ebu'ş-Şeyh ve İbn-i Hibban, Kitab'üi azametfde, Vehb bin Mü-nebbih'ten rivayet ettiklerine göre şöyle demiştir:

-Allah, ölümü siyah ve beyaza bürünmüş güzel bir koç şeklinde yaratmış. Dört kanadı vardır. Biri arşm altında, biri yerde, biri maşrıkta, biri mağripte; Allah ona ol demiş o da olmuş. Ortaya çık demiş, o da çıkıp Azrail'e görünmüş.

TEŞEKKÜRLER ALLAH'IMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin