BAB 51

7.7K 195 5
                                    

Aku tersenyum melihat Daniel termenung.

"Hubby!"

"Ya Allah Mia terkejut hubby. Come"

Aku duduk disebelah Daniel.

"Kenapa asyik termenung je ni?"

"Takda apalah"

"Mia tahu sebab kak Fira kan?"

Daniel terdiam.

"Hubby cuma terkilan selama ini atas apa yang dia dah buat. Tapi takpalah semua dah berlalu"

"Semua orang pernah buat silapkan hubby lagipun kak Fira dah sedar kesilapan"

"Ya past is past hubby pun tak nak kenang lagi. Yang penting hubby bahagia dengan Mia"

Aku tersenyum.

"Jomlah turun bawah kita minum-minum", ajakku.

"Let's go"

Kami minum petang di ruang tamu sambil borak-borak. Mama di dalam bilik berurusan dengan wedding planner dalam telefon. Papa pula menguruskan alatan permainan golf nya di luar rumah.

"Kak Fira minumlah"

Kak Fira mengangguk.

"Hubby minum dulu erh Mia nak ke dapur potong puding"

Aku melangkah masuk ke dalam dapur.

"Dany how are you?"

"Fine, I sihat"

"I minta maaf sejak pertama kali kita kenal sampailah kita nak kahwin. I banyak buat salah kat you pasti you kecewa sangat"

"I pun terkilan juga tapi tak mengapalah benda dah lama I maafkan you"

"Thanks, you kahwin dengan Mia?"

Daniel mengangguk.

"Dia sanggup gantikan you pada masa yang sama dia dah ada kekasih"

"I rasa bersalah sangat atas kebodohan I korang jadi mangsa"

"Yeah but ada hikmahnya"

"You dan Mia bahagia?"

"Kenapa tanya? Fira nak rampas Daniel dari Mia ke?"

"Mama? Tak Fira..."

Mama melangkah lalu duduk.

"Fira datang sini sebab nak ambil Daniel balik kan? Kalau dia tak happy dengan Mia, Fira nak ambil semula? Fira masih cintakan Daniel kan?"

Daniel terpinga-pinga.

Aku yang mendengar suara mama yang agak lantang itu cepat-cepat ke ruang tamu.

"Mama kenapa ni? Hubby?"

"Betullah apa yang Mia cakap, Fira datang sini nak ambil Daniel semula"

Aku tergamam. Kak Fira menggelengkan kepala.

"Betul ke kak Fira? Akak masih sayangkan abang Daniel?"

Kak Fira tersedu-sedu.

"Kalau betul, Mia sanggup kembalikan hak kak Fira"

"Baby!"

"Mia?! Sedar tak ni?", kata mama.

"Hubby milik dan hak Mia sorang je, baby tak pernah rampas hubby. Please jangan buat benda macam tu"

"Tapi Mia sayangkan kak Fira juga, dia berhak bahagia dengan hubby cause you her first love and same to you"

"Nonsense baby, hubby takkan biarkan benda tu berlaku"

AKU BUKAN DIA✔Where stories live. Discover now