İyi okumalar...
Bervinden devam.
Duyduklarıma inanamıyordum. Roni daye ne yaparsa yapsın sesimi çıkarmamıştım bu zamana kadar. Ben mutlu olamayacak mıydım? Hep bir şey çıkmak zorunda mıydı? İstemsiz bir şekilde barzanın elini daha çok sıkmıştım. Gözümde akmak için bekleyen yaşlara engel olmaya çalışıyordum. Bu kadar güçsüz olamazdım. Roni hanımın yüzündeki iğrenç tebessüm miğdemi bulandırıyordu. Kendi evimde hasan ağadan çekerdim. Ondan kurtuldum derken birde roni hanım çıkmıştı. Gözlerimi yanımdaki kıza dikmiştim. Başı aşağdaydı. Yüzünde ki üzgün ifadesi nedensizce benide üzmüştü. Belki oda istemiyordu. Aile zoruyla yapıyordu. Ya onunda sevdiği varsa? Kız gerçekten güzeldi. Uzun siyah kıvırcık saçları vardı. Beyaz yenine çok yakışıyordu saçları. Barzan bu kıza aşık olursa ben ne yapardım. Bu kadar bağlanmışken onu da kaybetmeyi göze alabilir miydim? İlk günden beri bana umut olan bu adamı kaybetmek istemiyordum. Ben zor günlerimi onum desteğiyle atlatmıştım. Her ne yaptıysam yanımda olmuştu. Şimdi onu kaybedersem bu kez ölürdüm.
"Ana sen ne dersin. Benim bir tane karım var oda bervin. Başkasını istemem" diye bağırmıştı barzan. Böyle demesi beni sevindirmişti.
"Oğul töreleri bilirsin. 1 yıldır oyaladın bizi ama artık yeter. Töre senden bir erkek bebe ister. Senin karın kısır" ne kadar kolay söylüyorlardı. Bu töre dedikleri o kadar saçmaydı ki. Kısır olsam bile bu hastalığı Allah veriyordu. Kadınları böyle aşağlamaları doğru muydu? Ne kadar kırdıklarının farkında değillerdi.
"Ana bervin kısır değildir doktordan geliyoruz. Bizim çocuğumuz olucak. Erkek veya kız farketmez. Saçma töreniz umrumda değil. Ben karımın üstüne gül koklamam. " barzan bir kez daha yüceltmişti beni. Sevdiğini her geçen gün belli ediyordu. Roni hanım duyduklarına üzülmüştü. Yüzündeki bakış bunu gösteriyordu. Bu sefer benim yüzümde tebessüm oluştu. Gözümden akan iki damla yaş bu sefer mutluluktandı. Bana böyle sahip çıkması ayaklarımı yerden kesiyordu. Ali ağa yanımıza doğru gelip "o zaman 3 ayınız var oğul o zamanda olmazsa bu kuma bu eve gelecek" demişti. Aslında iyiydi ali ağa. Roni hanımdan göremediğim değeri ondan görmüştüm. Oda töreyi yerine getirmek için böyle dediğine eminim. Güzel kıza baktığımda yüzündeki mutluluk bariz ortadaydı. Sezgilerimde yanılmamıştım. Oda istemiyordu bu evliliği. Barzanın kız kardeşi rojda yanıma gelip "yenge bir gelir misin " demişti. Konakta roni hanım ve çalışanlar hariç herkesle aram iyiydi. Özellikle barzanın 2 kız kardeşiyle. En büyüğü rojda esmer güzeliydi. Boncuk boncuk gözleri vardı. Kahve rengi uzun saçları ona hava katıyordu. Diğer kardeşi revin benim olmayan kız kardeşimdi. Bilmiş bilmiş tavırları beni benden alırdı. Rojdayı daha fazla bekletmek istemediğim için barzanın elini bırakıp rojdanın peşinden gittim. Odasıma çıktığımızda ne diyeceğini çok merak ediyordum. Odaya girip kapıyı sıkıca kapatmıştı.
"Bervin abla bu anam var ya bu anam babamın aklına girdi bugün. Ondan geldiler. Yoksa babam seni savundu. Ben başka yenge istemiyorum ne olur bir an önce çocuk yapın" telaşlı konuşması beni güldürmüştü. Bana yenge demezdi pek. Abla derdi. Yenge ona göre uzakmış. Abla daha yakın geliyormuş ona.
"Tamam canım bir sakin. Allah nasip eder bize " yatağına doğru ilerleyip oturdu. Başka bir şey daha demek istiyor gibiydi.
"Hadi söyle canım ne oldu başka"
"Nasıl anladın başka bir şey daha diyeceğimi?"
"Ablalar kardeşini iyi tanır canım. Hadi utanma söyle"
"Abla ben aşık oldum" ellerini yüzüne kapatıp saklamaya çalışıyordu. O kadar komikti ki ağzımdan çıkan kahkahalara mani olamadım. Onun daha fazla utandığını görünce kendimi zorda olsa susturdum. Ellerini yüzünden çekip bana bakmasını sağladım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GUPSE (Tamamlandı)
Genel Kurgu"Neden beni sevdin" diye sordu genç adam. Sevdiği kadın ona yaklaşıp elini yanağına koydu. Şefkali bir şekilde okşadı. "Çünkü sen Gupse'sin" dedi genç kadın. Adam anlamamıştı ne söylemek istediğini. "Gupse? " diye sordu yanağındaki eli tutarak. Kad...