McGonagall räknar upp namn efter namn, elever placeras i de fyra olika elevhemmen och jag kan känna nervositeten växa i min mage allt eftersom de eleverna framför mig blir färre och färre i antal.
Ginny placerades i Gryffindor och gav mig ett varmt leende när hon gick förbi mig mot Gryffindors bord. Till sist är det bara tre elever kvar, sedan två och sedan en...
Klumpen i min mage känns som en sten när McGonagall rullar ihop pergamentet hon läst namnen från.
"Nu vill jag presentera en ny elev som ska börja i årskurs två här hos oss. Hon kommer från Frankrike och jag, tillsammans med resten av all professorer, förväntar oss att ni välkomnar henne varmt." Ett sorl bryter ut och folk verkar nyfikna - vilket bara gör det värre för mig."Allixandra Dumont, kom upp tack." McGonagall lyfter hatten och ser på mig. Jag sväljer hårt och pressar tillbaka tårarna av nervositet och min rädsla över att stå inför hundratals människor med deras blickar på mig.
Jag går upp de tre stegen med stela ben och sätter mig på pallen. Mummel bryter ut i salen igen och jag kan inte höra vad de säger. Det får tårarna att trycka på hårdare men jag stålsätter mig och hatten hamnar på toppen av mitt huvud.
"Hmm, vad har vi här då... Hmm, ett överflöd av intelligens, mycket klipsk och värdig att bära de blå färgerna av Ravenclaw. En stark känsla av lojalitet och rättvis, mycket tålamod vilket gör att du skulle passa i Hufflepuff." Jag försöker stilla mitt dundrande hjärta medan hatten pratar på.
"Men här finns också mod, och en stolthet över vem du är och vart du kommer från. En känsla av att vilja bevisa något för dig själv och andra. Att du är mer än vad man kan tro. Och Allixandra, du har verkligen mer inom dig än någon anar." Jag önskar tyst att hatten bara ska bli klar och placera mig någonstans så jag kan få lämna den nedrans scenen.
"Inte nog med allt detta, du har höga ambitioner och en envishet kring att nå dina mål. Det skulle placera dig i Slytherin - särskilt med ditt så rena blod. Hm, det här var svårt, vart ska jag sätta dig? Det måste bli, hm, nej, kanske... Jo det måste bli det, GRYFFINDOR!"
När hatten ropar ut Gryffindor släpper klumpen i min mage och jag slappnar av. McGonagall tar bort hatten från mitt huvud. Jag rusar ner och sätter mig mellan Harry och Fred. Hela Gryffindorbordet applåderar glatt.
Dumbledore reser sig och går fram till podiet, han berättar sådant som jag fick berättat för mig på tåget, plus att han introducerar professor Lockman.
"...avslutande, vill jag önska er alla ett varmt välkomnande till ännu ett år på Hogwarts och nu ska jag inte hålla er från vår festmåltid längre!" Dumbledore klappar med sina händer och borden täcks av magnifik mat som doftar, ser och tydligen smakar ljuvligt att döma av Ronalds brådska att hugga närmsta kycklingvinge.Jag ser på alla som sitter runt mig, många nyfikna par ögon stirrar tillbaka på mig och även när jag ser på de andra borden stirrar nyfikna ögon på mig. Det tar all min styrka att inte bli röd i ansiktet.
"Eyh, Allix," Fred pratar med mig och jag ser på honom i förundran över att han viskar, "om du undrar varför de stirrar på dig..." Jag nickar med ett ansträngt uttryck i mitt ansikte, "så är det för att när du klev upp så mumlades det om att du är släkt med Bellamy Dumont, hennes böcker används mycket på skolan, de är nyfikna bara." Jag får ett lättat leende på mina läppar och känner mig lite bättre till mods.
"Tack Fred, jag trodde att jag kanske... Såg annorlunda ut mot er..." mumlar jag generat som svar, Fred skakar roat på sitt huvud och ger mig ett leende.
"Det enda som är annorlunda med ditt utseende mot alla andra här Allix, är att du är bra mycket sötare än alla andra flickor i din ålder." Jag ger honom ett glatt leende som tack för att han försöker muntra upp mig även om det han säger inte är riktigt sant.
YOU ARE READING
Hemligheternas Näste [HP FF] Allix Serien Del 1
FanfictionAllixandra har tidigare gått på Beaubaxton Akademi för Magi men när hennes mamma tragiskt mister sitt liv då hon försöker skapa en ny besvärjelse förlorar Allixandra den sista av sina föräldrar. Hon blir föräldralös. Hon tvingas lämna sitt hemland o...