"Allix vakna! Det är Julafton! Allix!" Det ropas upp till min sovsal och jag rycks ur en underbar dröm om min mamma och dagen då första snön kommer till Frankrike. Jag sätter mig sömnigt upp i min varma sköna säng och gäspar trött innan mina händer automatiskt gnuggar mina ögon."ALLIX! Vakna nu då!" Hans röst är hög och skorrande. Alltså, inte trevligaste sättet att vakna.
"Ja ja Harry, jag kommer!" ropar jag tillbaka till Harry som jag sedan hör skratta i vad jag gissar är allrummet.Jag ser på Roux som sitter på min sänggavel och stirrar på mig med sina stora ögon som skiftar i gult och guld. De svarta små prickarna som jag skulle känna igen bland hundratals uggleögon bryter av det gula och guldiga på ett säreget sätt. Ett brev hänger runt hans hals.
Jag tar det och läser det högt för mig själv, ingen annan i min sovsal har ju stannat kvar över julen.
"Allixandra, jag hoppas att du får en underbar jul och tycker om presenten som väntar på dig under granen i allrummet..." Det är skrivit med samma vackra handstil som förra anonyma brevet, fortfarande ingen avsändare.Jag gömmer brevet längst in i lådan av mitt nattduksbord, sedan hoppar jag upp ur sängen, slänger på mig morgonrocken över min pyjamas och stoppar mina fötter i de fluffiga tofflorna som står nedanför min säng.
När jag kommer ner för trappan som leder till allrummet sitter Ronald och Harry redan i soffan.
"Har ni inte öppnat era klappar ännu?"
"Nej vi väntar på dig, så kom igen nu så vi kan öppna!" Harry ler upphetsat mot mig, jag rycker på axlarna och springer fram till granen. Det ligger tre paket under dess grenar till mig.Jag plockar upp dem och sätter mig i fåtöljen som står snett emot soffan.
"Redo?"
"Redo." svarar jag och Ronald, Harry nickar och vi börjar öppna våra paket. Jag börjar som de andra två med ett paket från Molly och Arthur.Ronald fick en halsduk, Harry fick en mössa och i mitt paket ligger två fina handskar i orange, röd, brun och svart. Det ligger en liten lapp också, God Jul Allixandra, vi hoppas att du kan finna lite av din julglädje trots allt som hänt. Vi älskar dig Allixandra, som om du vore vår egna dotter. God Jul, önskar Molly och Arthur. Jag kramar lappen mot mitt bröst och ser upp mot taket medan jag viskar, "Tack så mycket." Mina ögon vattnas lite av de vackra orden från Molly och Arthur.
Brasan sprakar varmt och välkomnande i eldstaden bredvid oss medan vi alla tre avger ljud av prasslande papper som faller till golvet efter att det ryckts bort från det som det omslutit. Jag öppnar nästa paket där det står: God Jul Allixandra, Dumbledore.
Jag ser häpet på paketet i mitt knä,
"Vad är det Allix?" frågar Ronald med munnen full av Bertie Bott's Bönor.
"Det är från Dumbledore..." Båda mina vänner stirrar på mig och sedan på paketet.
"Men kom igen då, öppna det." säger Ronald upphetsat, jag öppnar med lite smått skakande fingrar det omsorgsfullt inslagna paketet."Vad sjutton är det där?" Ronald ser undrande på mig och på mitt nu oinslagna paket.
"Jag vet inte riktigt," jag plockar upp en lapp som legat inuti paketet, "Det står: Jag hoppas att du en dag kommer ha användning för den här då du möter det som komma skall." Jag rycker på axlarna för att inte visa mina tankar och rädslor, om att det handlar om det som jag och Dumbledore talade om på hans kontor för några dagar sedan.Jag lyfter upp halsbandet med en liten kristallkula i en guldig kedja. Harry och Ronald rycker på sina axlar och fortsätter att öppna sina klappar medan jag stirrar på halsbandet som jag nu håller upp framför min blick med brasans röda sken som penetrerar den genomskinliga kristallen. Något glittrar där inne men jag kan inte se vad det är.
ESTÁS LEYENDO
Hemligheternas Näste [HP FF] Allix Serien Del 1
FanficAllixandra har tidigare gått på Beaubaxton Akademi för Magi men när hennes mamma tragiskt mister sitt liv då hon försöker skapa en ny besvärjelse förlorar Allixandra den sista av sina föräldrar. Hon blir föräldralös. Hon tvingas lämna sitt hemland o...