[14] Tillit

90 5 0
                                    

[Extra: Harry]

Han ser sig omkring, ingen finns där. Boken vilar stadigt framför honom, skakande med sitt huvudet ser han på boken. Hans händer öppnar den och blicken faller ner på de tomma sidorna. 

Fjäderpennans topp doppas i det svarta bläcket men innan han kommit på vad han ska skriva faller en droppe bläck på bokens skrovliga papper. Den försvinner in i pappret, Harry drar med sin hand över pappret, ett veck av undrande bildas mellan hans ögon och han byter sida men bläcket har inte gått igenom pappret. 

Fjäderpennan doppas ännu en gång i bläcket och han börjar skriva. Mitt namn är Harry Potter. Efter att han skrivit klart försvinner bläcket in i pappret och en ny text uppenbarar sig. God dag Mr Potter, mitt namn är Tom Dolder. 

Harry drar efter andan från chocken över att boken förstår det han skriver, även att den svarar honom. Fjäderpennan doppas igen, Harry rätar på sig och skriver med hastiga, slarviga rörelser. 

Vet du något om Hemligheternas Kammare? Bläcket försvinner och ett enda ord uppenbarar sig på den annars tomma sidan, Ja. Harry skyndar sig att skriva igen, Kan du berätta för mig? 

Hans handstil är hispig och spretig när han skriver i all hast för att få svar så snabbt som möjligt. Oförmögen att hålla tillbaka ivern över att kanske få veta något om det som händer på Hogwarts. Men till hans besvikelse uppenbarar sig endast ett ord. Nej.

Harry slänger pennan på bänken och lutar sig uppgivet tillbaka i stolen. Han ser på de gulnande sidorna, en uppgiven blick visas i Harrys ögon medan han motvilligt suckar. Men boken är inte klar ännu, nya ord uppenbarar sig. 

Men jag kan visa dig. Låt mig ta dig femtio år tillbaka... Boken bläddrar sida och texten 13:de Juni uppenbarar sig i högra hörnet på toppen utav sidan. Harry tar boken i sina händer och håller upp den mot sitt ansikte. 

Ett vitt sken bryter genom platsen där de två sidorna möts på mitten och i nästa sekund är han inte längre i stolen inne i det lilla studierummet i Gryffindors elevhem...

[Allixandra] 

Kvällssolen möter mitt ansikte med en varm hälsning. Min penna glider mjukt över det vita pappret i boken som vilar tungt ovanpå mina ben. 

Jag vet inte hur länge jag suttit på den gamla stocken men solen har sjunkit betydligt, den är nästan nere vid brytningslinjen skapad där bergen möter himlen i fjärran. Jag ser upp och stänger förstrött boken. Mina ögonlock faller ner och njuter av dagens sista varma solstrålar. 

"Allix!" Jag hör Fred som med upphetsad röst ropar på mig en bit bort på stranden, han och George har testat en ny uppfinning. Den ska tydligen göra så att föremål för en kort sekund inte är begränsade av jordens dragningskraft, alltså att de med andra ord kan sväva för en kort stund. 

Jag hade frågat dem om anledningen till deras uppfinning tidigare, med tanke på att vi kan få saker att levitera med Leviosa trollformeln men de hade bara skakat på sina huvud. 'Vi har våra anledningar' hade de bara sagt. 

Jag ser upp och reser mig hastigt, boken faller till marken men jag bryr mig inte om att plocka upp den just då. Den ligger på den torra marken bredvid min väska så mina teckningar är trygga. 

Med snabba steg och ljudet av stenar mot mina skors sulor ekande omkring mig småspringer jag till Fred som står mitt bland ett flertal stenar som svävar. Det ser faktiskt rätt fantastiskt ut när de flyter där i luften.

"Den funkar! Den funkar faktiskt!" utbrister Fred och George med en röst och jag fnittrar glatt innan jag klappar mina händer lite lätt. De bugar båda två och ger varandra en high-five.
"Jag kan inte förstå att ni faktiskt gjorde det!" 

Hemligheternas Näste [HP FF] Allix Serien Del 1Onde histórias criam vida. Descubra agora