22~❤️GOTTWICE (cemburu?)

442 25 3
                                    

oh,kira kes cemburu lah ni?"- tanya seseorang dibelakang dahyun yang sedang melayan hati dan perasaan..

dan dahyun pun berbalik ke belakang...

tapi dahyun hanya beriak wajah biasa sahaja bila nampak orang gila tu dibelakangnya..

nak apa"-kata dahyun dan memusingkan badanya semula ke belakang...

kau jealous dengan tzuyu kan?"-tanya orang itu..kepada dahyun

mana ada"-kata dahyun sepatah..

setiap,adik beradik mesti ada pergaduhan,perbandingan,pilih kasih dan macam ii lagi..dan kau tak sepatutnya cemburu dengan adik beradik sendiri..sebab kerana itulah boleh memutuskan hubungan persaudaraan"-kata lelaki ini panjang lebar..

wah!,pandai kau berkata ii"-kata dahyun kagum sedikit dengan lelaki yang berada didepanya ini..

well aku youngjae lah..setakat nak buat sentap apa susah"-kata youngjae dah biasa orang puji dia pandai berkata ii

masaalahnya sekarang ni...eonni nayeon dan jihyo selalu ambil berat pasal tzuyu berbanding aku so aku terasa lah cemburu sikit je lah...tak banyak mana pon"- jelas dahyun panjang lebar...

oh jadi aku rasa better kau buang perasaan cemburu kau takut lama ii nanti boleh jadi api yang membarak"-kata youngjae sambil menakutkan dahyun tapi dahyun pula mengelakkanya

hahha,lawak ah kau ni!..pergi masuk maharaja lawak lah kau..."-kata dahyun sambil tergelak..

aku tak minat,aku nak masuk pertandingan menyanyi supaya satu hari nanti akan tercapai jugak impian aku"-kata youngjae..

ohh,kau suka menyanyi"-kata dahyun menyoalnya lagi

haah,aku memang suka menyanyi aku ingat bila dah tamat belajar aku nak masuk universiti musical dengan adik beradik aku pastu masatu lah kita orang nak buat album"- jelas youngjae kepada dahyun sambil menatap langit yang kebiruan...dan indah..

ouhh...sama lah dengan kitaorang momo,mina suka menari aku,chayeomg suka rap jihyo,nayeon suka menyanyi yang lain tu semua visual.."-kata dahyun menjelaskan..

lepas habis belajar korang nak masuk universiti apa?"-tanya youngjae..

tapi persoalanan youngjae itu di biar tergantung sepi sahaja..

oklah aku cau! dulu terima kasih atas nasihat kau!"-kata dahyun dan terus blah dari situ tetapi youngjae sempat memanggilnya kembali..

eh,jap!"- panghil youngjae

haaa ape benda?"-tanya dahyun

boleh kita jadi kawan?"-tanya youngjae sambil menghulurkan tangannya..

dahyun terkejut,terpaku semua ada tetapi dia hanya senyum dan membalas penghuluran youngjae..

kita kawan!"-katanya dengan gembira...

.

.

.

dia bumi yang luas di langit di bumi korea di rumah twice di bilik jihnasa di katil sana...

(kalau korang tak faham jihnasa tu author singkatkan nama jihyo,nayeon and sana.sebab diorang tidur dalam bilik yang sama)

dari tadi lagi sana hanya membelek-belek surat yang diberi oleh sidia (someone else)

betulke keputusan yang dia buat ini dia tak pasti sama ada keputusan ini bijak atau selainnya...

tapi di terlalu suka dan sayang dengan lelaki itu...dia tidak sanggup lagi kehilangan lelaki itu...tapi adakah eonninya merestui hubungan ini..apa yang patut dia buat adakah dia menyerah sahaja pada takdir atau sembunyikan hal ni pada eonninya..tanpa disangka air mata mula jatuh di pipinye...

tanpa disangka ade seseorang menegurnya...

sana!"-panggil momo yang tiba ii masuk biliknya..

dan sana cepat ii mengelap pipinya yang dibasahi oleh air mata jernihnya..

sana, sana nampak tak eonni punya wallet...dari tadi eonni cari tak jumpa"-kata momo sambil mencari walletnya..

ah, wallet eonni..ermm sana tak nampak lah pulak...cuba cari betul ii mungkin terselit dekat mana ii ke?"-tanya sana kepad momo sambil mencari sekali wallet momo tapi malang sekali tidak dijumpai...

tetapi telefon momo tiba ii berdering...siapalah yang meses aku tengah ii malam buta ni..

momo.aku nak jumpa kau malam ni dekat kelab malam..sebab aku jumpa dompet kau tercicir..

ish,dia ni lain kali bagilahtahu awal ii ni tak ada lah menyusahkan aku nak pergi club cari dia tu.."-kata momo sambil berdecit..

siapa eonni?"- soal sana

eonni,nak keluar kejap ade hal"-kata momo dan terus berjalan keluar..

bersambung..

Author takde idea..ayat ni macam merapu...

jadi tunggu next chapter

and sorry sebab pendek je chapter kali ni..

𝐇𝐈𝐆𝐇𝐒𝐂𝐇𝐎𝐎𝐋 | [𝑮𝑶𝑻𝑻𝑾𝑰𝑪𝑬]Where stories live. Discover now