wehh,kau wajib bawak benda alah ini" shor chaeyeong tetiber pada dahyun..
wae?"tanya dahyun singkat dengan muka yang pelik..
sebab,benda ni akan elakkan kita dari kena cahaya matahari,and kulit kita akan lembab selalu,sentiasa dan selamanya..and benda alah ni ade aloevera" terang chaeyeong pada dahyun..dengan semangat..
eh,dia buat iklan pulak dekat sini,and one more thing chae,dekat sana mana ada cuaca panas.."jelas jeongyeon pula menyampuk perbualan mereka..dahyun hanya mengangguk setuju..
eh,tapikan"belum sempat chaeyeong menghabiskan kata iinya..eonni tua sudah menyampuk..
hey, budak ii sekalian sila lah kemas baju cepat..and masuk tido awal,sebab esok flight"kata nayeon seperti komando aska..ehe..
hek,eleh..releks ah...bukan lari mana pun london or kapal terbang tu"kata sana pula sambil membuat muka..
do i care!" keras suara nayeon menaik tinggi..muka jeongsadahchae dan macam beruk nak kene bunuh..
habislah,perangai komando dia datang.." kata chaeyeong sambil mengigil...
tulah,aku dah kata..jangan bawak dia pergi tengok aska and komando berlatih tadi" kata dahyun sambil mengetuk kepala jeongyeon..
woi,sedap kau jerr kan ketuk kepala aku!"marah jeongyeon pula pada dahyun..dha lah dahyun ketuk pakai "benda alah" tu...
yakk!!cepat!!!kemas luggage kornag sebelum!!!the evil komando versi nae..muncul!!!!!"jerit nayeon dengan keras..
what!!!! THE EVIL KOMANDO VERSI NAYEON!!!"jerit jeongsadahchae..
hahahaha" evil gelak dari nayeon..
.
.
.
wey,kornag rasa suara siapa tu?"soal momo tiba ii sahaja apabila mendengar suara pontianak mana terlepas menilai gelak evil pulak tu..sambil makan keropok mamee pakai sudu(perli nayeon lah momo niii)
ouhh,itulah suara eonni kornag yang "crazy""jawap jihyo membuat muka bila menyebut perkataan crazy"
eh,korang tak rasa pelik ke?"tanya tzuyu menukar cerita yang ingin diborakkan..
hah,pelik apa?,yang aku tahu aku pelik pasal kau si budak yoda"kata mina pula sambil memakai lipstick merah tengah malam ii(aummm)
ish,dasar penguin..okey straight to the point...btw si got7 group yang hanya dapat 7 tu...kerana diorang tiba ii je eh?baik dengan kita???bukan mereka benci kita sangat ii ke?" anggap tzuyu pada mereka..dengan muka yang cukup yakin dengan perkataan yang dikatakan itu..
oh,tak tak tak!"kata jihyo menggeleng dengan muka releks girl sambil memakan buah epal yang momo bawak dari awards..
wae?"tanya tzuyu membalas kata ii jihyo itu..
because..jb lamar i!!!"jerit jihyo dengan kuat sampai geng askar,iklan tadi tu datang kebilik mereka..dengan berebutnya mereka bertanya pada jihyo..
wae?"
bagaimanakah?"
what!!!!"
omg!!!!"
he so crazy"
takde angin takde petir takde tsunami takde banjir takde hujan takde ribut takde kemarau top top!!! mereka bercinta!!!"
what?"
jb buta tu!"
releks,my sister..okey..aku akan terangkan satu ii kepada korang dari A sampai G..ehe...ceritanya bermula di atas" dan mereka pun memandang atas mengikuti kepala jihyo berada..
flashback minggu lepas;
awak?,kita nak pergi mana lagi ni?? sebab semua mainan kita dah tembak"kata jihyo seperti budak ribena..
saya nak korang semua jadi saksi"jerit jb pada khalayak ramai yang berada di situ..dan orang ramai mendekati mereka membentuk bulatan..
what,are you doing?"tanya jihyo terkejut apa yang dilakukam jb menjerit tengah public..
dan jb hanya mengendahkan sahaja pertanyaan jihyo itu, dan dia terus melutut dihadapan jihyo yang sedang gugup dengan keadaan sekeliling begitu..tanpa menghiraukan wajah jihyo yang sedang kemain terkejut dan tanpa dilengahkan masa lagi jb mengeluarkan sebuah cincin..
jihyo terkejut sambil menutup mulut..
sudikah awak menjadi teman saya sepanjang saya hidup dan saya nak kata semua yanga de pada hari ini ade lah saksi bagi kisah cinta saya dan awak dan mereka dan saya hanya menunggu balasan dari awak jihyo"kata jb dengan bersungguh-sungguh..
orang yang berada disekeliling pun bersorak gembira dan mengatakan "terima" berulang kali..
jihyo sekarang ini tidak tahu mahu menjawap apa kerana perasaan terkejut dan tidak percaya masih ade lagi di naluri hati dia..
please,meskipun awak tak percaya saya..tetapi saya percaya awak!,yang awak ade lah anugerah dari tuhan yang terbaik untuk saya terima..dan..saya nak cuma awak jawap pertanyaan saya"kata jb lagi matanya bertentangan dengan mata jihyo yang terkaku dengan kata ii jb tadi..
ta..tapi bukan terlalu cepat?"tanya jihyo sedikit tergagap tapi jb hanya tersenyum bila mendengar jawapan dari jihyo..
but,i love you..and saya takkan pernah tipu awak yang saya suka awak..saya cintakan awak jihyo..."kata jb menginginkan jihyo berkata sesuatu padanya..tetapi jihyo masih berfikir dan berdiam..
but your heart say yes"kata jb tanpa disangka kata ii itu tersnetuh hati jihyo yang beku sebeku -bekunya..
dan terus jihyo pandang kearah jb yang sedang tersenyum manis..
right?"tanya jb lagi dan pertanyaan itu membuat jihyo mengangguk dengan lahu tanpa disangka pula satu titis mutiara yang berharga jatuh di pipi jihyo..
dan orang ramai bersorak riang..kerana dua sehati sejiwa ini akhirnya ikat kan tali jugak..
dan terus jb menyarungkan cincin kearah jihyo..dan terus memeluk jihyo...dan membisikkan sesuatu di telinga jihyo..
i love you!"
bersambung...
haaa!!!,bagaimana okey tak!????
jangn lupa vote and komen story author ok...kalau kornag tak buat author sedih sebab author mengambil masa untuk hasilkan cerita ni untul RS semua!!
annyeong!!!bye RS!!!! ilove you you love me sarnaghaeyo!!!!!!!rs!!!!
YOU ARE READING
𝐇𝐈𝐆𝐇𝐒𝐂𝐇𝐎𝐎𝐋 | [𝑮𝑶𝑻𝑻𝑾𝑰𝑪𝑬]
Fanfiction"ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴋɪᴛᴀ ʙᴇʀᴍᴜʟᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋᴇʙᴇɴᴄɪᴀɴ , ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴘᴇɴɢᴀᴋʜɪʀᴀɴ ᴋɪsᴀʜ ᴋɪᴛᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴘᴇʀsᴀʜᴀʙᴀᴛᴀɴ ʏᴀɴɢ sᴇᴊᴀᴛɪ" тajυĸ: нιgнѕcнool goтwιce gendre: perѕaнaвaтan arтιѕ: тwιce,goт7,gғrιend,ѕĸz,ѕvт ѕтarт: 29/6/2019 end: 21/12/2019 (Btw wktu ni gue noob lagi so...