~17❤️GOTTWICE (what is love?)SPECIAL CHAPTER

492 34 8
                                    

eonni,nak tanya satu benda?" tanya momo yang mula memecahkan kesunyian...

tanyalah" nayeon beriak tenang dan seakan ingin tahu apakah soalan yang momo ingin tanya kepadanya..

ermmm,apa maksud cinta?" tanyanye ingin tahu sangat...dan membuatkan adik beradilnya terkejut...yelah..sbelum ni mana pernah dia menanyakan soalan mengenai cinta...

kau dah jatuh cinta ke?" tanya jeongyeon terkejut dengan wajah yang sungguh terkejut..yelah sebelum ni momo mendengar perkataan cinta je rasa geli lah nak muntaj lah sekarang..dia mananyakan soalat what is love..adekah momo sudah jatuh cinta..tapi siapakah jejaka bertuah itu...

wtf,mana ada momo saja tanya cuma nak tahu rasa dia macam mana..."momo membuat muka comelnya...takut ii eonninya curiga bukan ii pasalnya

ouh, rasa dia macam semua benda indahh...di mata kita..bila kita sedang bercinta...dan rasa itu semanis gula...dan boleh buat kita terbang dilangit...selalu buat kita ceria selalu dengan kata ii manis yang diucapkan oleh sidia..." nayeon pula membayangkan sesuatu..

dan jeongyeon yang mendengarkan hal itu dia teringat kejadian di sekolah tempoh hari...

flashback

jeongyeon pov

sedang leka, aku berjalan aku terlanggar dengan seseorang jejaka misteri...dan dia pun berkata kepadaku "sorry"

sorry...saya tak sengaja langgar awak..." kata lelaki itu sambil menundukkan wajahnya dan aku pun membetulkan keadaan aku selepas terjatuh..selepas itu..aku dan dia bertatapan hanya beberapa minit sahaja...

vernon!
jeongyeon!

kami berkata serentak...wahhh macam dalam drama korea pulak..

aku tak sangka boleh terlanggar dia...agak kelakar jugaklah tetapi kenapa hati aku berdegup kencang bila aku bertatapan dengan dia...

eh,jeongyeon...maaflah saya tak sengaja terlanggar awak..." dia menunduk ii dan sering minta maaf beberapa kali...tetapi kenapa aku menjadi kaku..sedangkan dia beriak dengan wajah yang biasa....

jeongyeon awak ok?" tanya dia dan memecahkan lamunan aku yang dah terbang ke arah amerika..hehehe...

ohh,sorry apa awak kata tadi?" kata aku yang baru tersedar dari lamunan dan tersenyum manis kearah si dia...

saya..nak minta maaf dekat awak" kata si dia dengan muka yang rasa bersalah..

eh,takpe awak tak buat salah besar pun saya yang cuai tak tengok orang jalan" kataku pula sambil menggaru kepala yang tidak gatal...

ohh,oklah kalau macam tu...saya pergi dulu" dan dia menunduk sekali lagi kearahku...

kenapa seperti masa berhenti...kenapa hatiku mesti rasa begini...saat pertama kali aku bercakap dengannya...maklumlah sebelum ni nama jerr classmate tapi aku jenis tak suka layan lelaki apa lagi bercakap dengan lelaki...aku peramah bila dan lama kenal...

tapi dia buat hati aku jadi tak ketentuan..aku merasakkan ada sesuatu didalam hati aku...aku rasa semua pemandangan indah..aku rasa manis apabila memandangnya...adakah aku sudah jatuh cinta?..tapi apa itu cinta?....

flashback

tapi,cinta juga boleh buat kita kecewa dan sedih" nayeon beriak wajah yang sedih...dan mukanya mengikuti apa yang ia cakapkan..

apakah nanti aku akan terluka?...kerana cinta?" jeongyeon berkata didalam hatinya..ia begitu risau untuk jatuh cinta..tetapi hatinya sudah jatuh kepada si pencurinya...

.

.

dimanakah kau cinta!!???dimana akh kau berada..?!!!" chayeong yang tengah kusyuk menyanyikan lagi what is love...tiba tiba ade seseorang menyapanya..

hyeee" panggil ornag itu dengan ramah..

betapa terkejutnya chayeong ada mahkluk yang entah kemana datang tiba ii muncul di hadapanya...dah lah hensem!...sempat lagi kau ye chayeong...hehe

hye..kenapa ye?" tanya chayeong pula tidak faham dengan niat sebernarnya si dia datang..

ermmm...sebenarnya saya dah lama nak tegur awak...tapi malu" kata lelaki itu sambil menunduk kerana malu agaknya

macam kenal" kata chayeong dalam hati...

eh,hoshi?" terkejut chayeong buat kali ke -2...crushhh diaaa...teguk..dia mana tak terkejutnya...hatinya seakan -akan ingin meletup...bertuahnya dirinya sekarang ni...

yes,me" katanya dengan malu

ekleh,tak payah malu...apa kata kita jadi kawan" chayeong menglurkan tanganya kepada hoshi untuk salam perkenalan..

kawan" kata lelaki yang bernama hoshi itu dengan singkat sambil menghulurkan tanganya untuk sambut salaman dari chayeong..

hye nama saya chayeong salam perkenalan.." chayeong tersenyum manis kearah hoshi..entah kenapa hatinya seperti berdebar debar...dan telah dicuri oleh orang yang berada didepanya..

hye,nama saya hoshi classmate awak salam perkenalan..lepas ni boleh lah kita jadi kawan?" tanya si hoshi dengan perangai yang tak ubah seperti budak ii..

mesti lah boleh..." chayeong langsung memegang tangan hoshi dan pipi hoshi serta merta menjadi merah buah tomato...

bersambung....

hyeeeee,raders semua...mesti korang rasa pelik dengan chapter kali ni...haaa chapter kali ni bertajuk: what is love? dan chapter kali ni yang bestnye chapter kali ni admin buat khas untuk peminat chayeong dan jeongyeon dan couple jeongyeon + vernon and chayeong + hoshi....kkk ape jerrlah...lagi satu admin tulis bukan seperti biasa tetapi lain dari yang lain...admin tulis style ala ii novel... tapi ingat chapter ni je admin buat...

haaa...kornag patut beruntung tau sebab admin nak bukak bonus...sesiapa yang nak momo,jihyo,nayeon,dahyun,mina and tzuyu dengan couple ii mereka..korang nak admin buat macam chapter special macam ni jugak...sila komen nak and tulis sekali dengan couple ii or hero atau heroin yang korang nak di dalam chapter special...

bukan susah pun mudah sahaja...kalau nak comment okk...jangan lupa vote...admin harap korang hargai apa admin buat untuk korang dan fanfic ni...

admin harap korang hargai apa admin buat untuk korang dan fanfic ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-tbc-

𝐇𝐈𝐆𝐇𝐒𝐂𝐇𝐎𝐎𝐋 | [𝑮𝑶𝑻𝑻𝑾𝑰𝑪𝑬]Where stories live. Discover now