Williams synsvinkel
jeg lukker min kuffert, og lyner den. min mobil ringer, det er min far.
"hej far" siger jeg glad,
"hej William jeg er virkelig ked af det, men mig og din mor er nødt til at blive i Moskva over julen" fortæller han trist.
"HVAD HVORFOR" spørger jeg overrasket,
"der er kommet en kæmpe snestorm, og det ser ikke ud til at den ligger sig de næste par dage" forklare han.
"okay jeg forstår, jeg bliver bare på skolen igen i år vi ses" siger jeg og lægger på.
det sker altid, de bliver forhindret i at komme hjem. men hold kæft hvor træls, det er 3 år siden jeg sidst holdte jul med dem.
det banker på døren,
"kom ind" siger jeg.
"hej skat har du pakket for der er mad nu" siger Steph, da hun kommer ind.
"hey jeg har pakket men jeg skal blive her alligevel, men ja lad os gå til mad" siger jeg og smiler til hende.
Stephanie smiler tilbage, og kysser mig på kinden. hun tager min hånd, og trækker mig med ud af døren. de andre står nede foran spisesalen og venter på os,
"klar til vores entré" spørger Stephanie de andre. alle nikker, så vi begynder at gå mod dørene. Thomas og Allan åbner dem som sædvanligt, og slutter sig til os igen. alle bliver stille, og kigger på os. vi går hurtigt op forrest i køen til mad, vi får hurtigt mad. også gå vi mod vores bord, da Stephanie sætter sig forsvinder alle blikkes fra os.
"er det ikke gået over gevind med den entré" spørger jeg hende,
"hvad mener du skat" spørger hun.
"bliver det ikke lidt for overgearet det hele" spørger jeg igen,
"nej jeg synes det passer godt til skolens dronning" siger hun og smiler.
hun læner sig frem for at kysse mig, normalt ville jeg bare gøre det. men efter jeg trøstede Anna har det bare ikke føltes rigtigt, at kysse Steph. jeg undgår hende, hun kigger forvirret på mig. men lader det ligge, jeg kigger rundt i salen. mine øjne finder Clara og Anna, de sidder hvor de plejer og snakker med deres andre venner. det ser ud til at de snakker om noget sjovt, til modsætningen af os. Thomas og Allan snakker om en eller anden rugby kamp. og pigerne snakker om hvilken neglelak som ville passe bedst til en eller anden kjole, jeg kigger på klokken. der er 20 min til at timen begynder, så jeg kan godt tillade mig at gå fra de andre.
"jeg går op og henter mine ting til historie" siger jeg og rejser mig,
"okay" siger Steph fraværende.
jeg går mod dørene, jeg modtager et par blikke. men jeg ignorere dem, man jeg hader den opmærksomhed. jeg går op på 3. sal og ind på mit værelse, jeg finder hurtigt mine ting. jeg skriver til min onkel
hej undskyld hvis jeg forstyrrer men mine forældre har aflyst julen igen, så er det okay hvis jeg bliver på skolen igen i år. jeg trykker send og kort efter får jeg svar.
selvfølgelig er det okay William, jeg er ked af at dine forældre ikke kan komme hjem igen i år
så er det på plads, jeg begynder lige så stille at gå mod historie lokalet. jeg er der før nogen andre, for der er stadig 7 minutter til timen starter. der kommer stille og roligt flere og flere elever ind, Anna kommer ind sammen med en af sine venner. Alex tror jeg han hedder, de sætter sig på forreste række. vores lærer fru Smith kommer ind, og timen begynder.
"okay elever det var det for idag, jeg skal lige give jer en besked. imorgen starter juleferien jo og det betyder i får fri kl 12:00 og må tage hjem der, dem som skal blive her skal mødes i opholdstuen kl 13:00" siger hun og går ellers ud af lokalet. jeg samler mine ting, og går ud af lokalet. min mobil vibrere, jeg har fået en besked af et skjult nummer. jeg åbner beskeden,
og det jeg ser er min kæreste og min bedste ven kysse. jeg kan mærke vreden, jeg går med raske skridt mod Stephanie's værelse. jeg banker ikke på eller noget, jeg gå direkte ind.
"hvad fanden er det her" spørger jeg vredt, og viser hende billedet.
"Will jeg kan forklare" begynder hun,
"NEJ jeg gider ikke hører endnu en af dine forklaringer" råber jeg vredt.
"der skete ikke noget" siger hun stille,
"jeg er da røv lige glad med om der skete noget. det jeg har et problem med er at min kæreste render rundt og kysser med andre" råber jeg,
"Will jeg beder dig" siger Stephanie som har fået tårer i øjnene.
"nej vi er færdige, jeg slår op med dig" siger jeg mere rolig,
"HVAD NEJ JEG SLÅ OP MED DIG" skriger hun.
men jeg er ude af døren, inden hun kan nå at stoppe mig. jeg skynder mig op på mit eget værelse,
"hold kæft han er en idiot" siger jeg da jeg har smækket døren.
"hvem er en idiot" spørger Allan (min roomie og bedste ven),
"Thomas" svare jeg irriteret.
"hvad har han gjort" spørger han roligt,
"han har bare står og kysset med Stephanie ude på en af gangene" siger jeg vredt.
"hey Will tag det roligt, jeg ved du er vred over at han har kysset din kæreste" siger han.
"ekskæreste, jeg har slået op med hende" siger jeg roligt.
"seriøst" spørger han overrasket,
"nej det var en joke selvfølgelig har jeg slået op med hende. hun var mig utro, også med en af mine bedste venner" foreklare jeg utålmodigt.
"jaer okay, men Will lad hellere vær med at gøre Thomas noget. du risikere at blive bortvist for at smadre ham, jeg ved godt at han er din onkel men han vil ikke kunne se igennem fingre med noget som er så alvorligt" forklare Allan.
jeg nikker for at give ham ret, og sætter mig på min seng og ligger mit hoved i mine hænder.
YOU ARE READING
Anna Thomsen
Teen FictionAnna Thomsen bliver sendt på kostskole af sine forældre, da hun har nogle problemer der hjemme. hun er en normal teenager, som kan have lidt svært ved at forholde sig til for meget følelses pladder. hun har svært ved at tro på sig selv i nogle situa...