^^deres skoleuniformer^^
jeg vågner med et sæt da vække uret ringer, jeg vender mig træt mod Clara.
"hvad er klokken" spørger jeg træt,
"6:30" svare hun frisk.
"øøøøøh" siger jeg mens jeg sætter mig op,
"hvorfor skal vi op så tidligt" klager jeg.
"der er morgenmad om 30 min også møder vi i skole kl 8" forklare hun,
jeg nikker søvnigt og rejser mig. jeg går over til mit skab, og finder en uniform frem. jeg skifter hurtigt til den, da jeg vender mig om har Clara gjort det samme.
"er der nogen regler for hvordan håret skal sidde" spørger jeg halvt alvorligt, halvt sarkastisk.
"nej det er der ikke" svare Clara optaget af at sætte hendes hår op i en hestehale,
jeg beslutter mig for at mit hår bare skal hænge løst idag. jeg tager halskæden med det røde stjerne vedhæng i hånden, jeg overvejer et kort sekund om jeg skal tage den på. jeg vælger at gøre det, jeg kigger mig i spejlet på badeværelset før jeg går ud i værelset.
"er du klar, der er morgenmad om lidt" siger Clara.
"ja jeg er" siger jeg,
hun kigger nervøst på mig. "øhm Anna du må ikke have noget andet end skoleuniformen og et ur på" siger hun stille,
jeg kigger lidt på hende. så tager jeg fat i halskæden og putter den ind under skjorten, "så kan den ikke ses og det lærerne ikke ved har de ikke ondt af" siger jeg med et smil. Clara sender mig et tilbage, vi går ud af døren og Clara låser den.
****
(i spisesalen)
jeg står i kø til at få noget morgenmad, jeg bruger tiden på at kigge på de andre elever. alle pigerne har det samme på som mig og Clara, og drengene har samme slips og hvide skjorte på. men de har lange bukser på i stedet for nederdelen, det ligner ikke at der er nogle specielle grupper som sports idioterne eller playerne. som jeg læste på skolens hjemmeside, er drengene og pigerne sammen. der er ikke et pige kollegie og et drenge kollegie, vi bor på etager med både drenge og piger. pludselig går dørene til spisesalen op, og alle bliver stille. ind kommer det 3 piger og 3 drenge, jeg kigger spørgende på Clara. men hun kigger bare ned i jorden, jeg kigger mod dem som lige er kommet ind i spisesalen. de går direkte forbi os, og op forrest i køen. de får hurtigt deres mad, og sætter kurs mod det bord længst væk fra dørene. da de sætter sig lever resten af eleverne op,
"hvem er de" spørger jeg stille.
"det var skolens dronning og hendes følge" svare Clara uden at kigge på dem,
"og det er" spørger jeg indtrængende.
"det er Stephanie Johnson, hendes to bedste veninder Caroline Taylor og Freja Evans. og drengen som sidder til højre for Stephanie, ham den blonde. det er William Hanson Stephanie's kæreste, og hans to bedste venner Allan Carter og Thomas Jones. de er denne skoles Populære klike" forklare Clara stille.
da vi har taget vores mad, sætter vi os ned ved et bord. der sidder 3 andre ved bordet, 1 pige og 2 drenge. jeg kigger spørgende på Clara,
"Når ja venner det her er Anna Thomsen hun startede her igår hun kommer fra Danmark" præsentere hun mig. jeg smiler til de tre, de smiler alle 3 tilbage.
"hej jeg hedder Ida, det her er Alex og Tyler" siger Ida,
jeg smiler venligt til dem. jeg spiser min mad, uden rigtigt at sige noget, de 4 andre snakker. men jeg kan ikke rigtigt byde ind med noget, da de mest snakker om lektier. jeg føler mig lidt ensom, så jeg begynder at kigge lidt rundt. jeg møder et på blå øjne, de tilhører ham William. han blinker med det ene øje, jeg vender mig om uden at gøre noget. da jeg kigger på de andre sidder de og stirrer på mig, jeg kigger undrende på dem.
"hvad, har jeg noget mellem tænderne" spørger jeg forvirret.
"havde de øjenkontakt med William" spørger Ida uroligt,
"ja et kort øjeblik hvorfor" spørger jeg.
"lad vær med det, de piger som har det får Stephanie's vrede at føle" advare hun.
jeg nikker forvirret, men forstår ikke hvorfor jeg ikke kan have øjenkontakt med den dreng. jeg kommer til at tænke på hvad Clara sagde igår aften, det er bare Stephanie der har besøg af William.
"vent er det den William og den Stephanie som du snakkede om igår aftes" spørger jeg Clara,
"ja det er dem" svare hun kort.
"EWWW" udbryder jeg højt,
de andre knækker sammen af grin, jeg kommer selv til at grine.
men pludselig stopper de, og ser alvorligt bag mig.
"hvad er der...." siger jeg og vender mig om, jeg stopper midt i min sætning. fordi bag ved mig står hele den populære klike, jeg kigger Stephanie som står tættest på mig i øjnene.
"hvad griner i af" spørger hun vredt,
"nårh det undskyld hvis i kunne hører det, men det var bare Clara som havde lagt et stykke tomat i min havregryn. og fordi jeg var lidt fraværende proppede jeg den i munde, og jeg kan ikke lide tomater. hvorfor har du da et problem med at folks fokus ligger på andre end dig" svare jeg hende flabet, hendes øjne kunne have dræbt en hver person på stedet. jeg løfter det ene øjenbryn, og smiler flabet til hende.
"nej det har jeg ikke, og jeg blev bare nysgerrig" svare hun sukker sødt.
hun vender sig om og går mod sit eget bord, hendes slæng følger efter. jeg vender mig mod de andre ved bordet igen, de kigger allesammen målløse på mig.
"hvad er der nu" spørger jeg undrende,
"du sagde Stephanie imod plus du var flabet" siger Alex stadig lidt målløs.
"Ja men hun skal da ikke kommer her og tro hun kan bestemme hvad jeg griner af" siger jeg vredt og kigger mig over mod de populære, jeg vender mig hurtigt om igen.
"undskyld mig men de virker mere som nogle opblæste idioter end nogle som fortjener at være Populære" siger jeg med dæmpet stemme, de andre nikker for at give mig ret. de tør ikke sige noget, af frygt for at grine. jeg tror aldrig de har hørt nogle kalde Stephanie for en opblæst idiot, jeg smiler tilfreds. jeg tror jeg har fundet mig nogle venner, som ikke vender mig ryggen. hvis jeg skulle ryge ud i problemer, jeg kigger på uret over døren.
"øhm var det ikke kl 8 timerne begynder" spørger jeg stille,
"jo hvorfor" spørger Clara.
"den er 7:50" svare jeg nervøst,
"shit" udbryder de alle.
vi skynder os alle op på vores værelser for at få fat i vores bøger, jeg skal have samfundsfag i første time (mit ynglings fag).
YOU ARE READING
Anna Thomsen
Teen FictionAnna Thomsen bliver sendt på kostskole af sine forældre, da hun har nogle problemer der hjemme. hun er en normal teenager, som kan have lidt svært ved at forholde sig til for meget følelses pladder. hun har svært ved at tro på sig selv i nogle situa...