kapitel 24

17 0 0
                                    

Stephanie's synsvinkel

"Caroline vil du finde en som kan holde øje med Clara" spørger jeg hende mens jeg går op af trappen,

"selvfølgelig men hvorfor" spørger hun forvirret.

"der foregår noget jeg ved bare ikke hvad" siger jeg og er sikker i min sag,

jeg går forbi Annas værelse. jeg sender døren dræber øjne og går videre hen til mit og Claras værelse, jeg låser døren op. da jeg kommer ind stopper jeg, 

"what the F**k" udbryder jeg højt. 

alle Claras ting er væk, jeg går ud på badeværelset og tjekker om hendes ting er der. men nej de er også væk, jeg går ud på værelset igen. jeg vælter vredt skraldespanden, alt indholdet falder ud. jeg kigger vredt over på Caroline og Freja, jeg skal til at sige noget. men Freja går over til skraldet, jeg kigger undrende på hende. hun samler noget op, og smiler til mig.

"hvad er der" spørger jeg irriteret,

"jeg har fundet noget spændende" siger hun hemmeligheds fuld.

hun kommer over til mig, og rækker mig en gennemsigtig plastik beholder. jeg kigger på den, der ligger en graviditets test i den. jeg vender den om så jeg kan se hvad den står på, +.

"hold da op Clara er gravid" siger jeg og smiler ondskabsfuldt til de andre, de smiler tilbage. 

"skal vi ikke fortælle de andre det" spørger jeg, de begynder at grine. 

"lad os det" siger Freja og smiler, vi går ud af døren igen. vi går op på Thomases værelse. jeg banker på, og han åbner døren kort tid efter.

"hej smukke" siger han og kysser mig,

"hej" siger jeg og smiler glad.

"hvad kan jeg hjælpe med" spørger han og giver mig et elevatorblik, jeg ruller øjne af ham.

"ik noget af det" siger jeg irriteret,

"hvad så" spørger han skuffet.

"jeg har nogen saftige nyheder" siger jeg og smiler, han flytter sig og lader mig komme ind.

"okay nu skal du høre" siger jeg og vender mig mod ham,

"Clara er blevet bollet tyk" siger jeg.

han begynder at grine, 

"det mener du ikke den lille luder" griner han.

"jo jeg fandt graviditets testen" siger jeg og smiler til ham,

"jaer okay men skal jeg gøre det sædvanlige" spørger han.

"ja tak" siger jeg og går over mod ham, jeg placere mine læber på hans. han gør hurtigt kysset dybere, og laver det om til et snav. jeg lader den kører lidt tid, men trækker mig så.

"tak for hjælpen" siger jeg sukker sødt og går ud af hans værelse, jeg går tilbage på værelset. jeg begynder på nogle af mine lektier, og beslutter at vi skal være de første i spisesalen idag til aftensmad.

spisesalen kl 11:40 skriver jeg til de andre, jeg gør mine lektier færdig. klokken nærmere sig mødetidspunktet, så jeg går ned i spisesalen. jeg sætter mig ved vores bord, og kort efter kommer de andre.

"hvad skal vi her" spørger Allan muggent,

"vi skal bare se Clara blive totalt ydmyget" siger jeg og griner til Caroline og Freja.

"hvorfor" spørger han forvirret,

"har Thomas ikke fortalt dig det" spørger jeg træt.

"fortalt mig hvad" spørger han endnu mere forvirret,

"at Clara er blevet bollet tyk" siger jeg til ham. noget ændre sig i hans ansigt, men jeg kunne ikke være mere ligeglad.

"går du ikke lidt overstregen den her gang" spørger han alvorligt,

"nej hvorfor synes du det" spørger jeg med et anstrengt smil.

"fordi..... det er lige meget" siger han opgivende,

"okay" siger jeg og vender mig om.

folk begynder at komme ind og få aftensmad, de snakker alle ivrigt. jeg håber virkelig at Thomas har gjort som han skulle, han er her ikke nu. Anna og Clara kommer ind som nogen af de sidste, da de kommer ind af døren bliver der totalt stille. de kigger forvirret på hinanden, og går hurtigt over til de andre. så er det Thomases tur, jeg kigger afventende på døren. Thomas kommer som kaldet ind af døren, han går over til Clara og sætter sig ved siden af hende. han snakker altid højt, da jeg har sagt at han skal så alle kan hører det.

"skal du ikke have noget spise Clara når du nu spiser for 2, eller du skal måske passe på din figur så længe du har den" siger han og går over til os.

"godt klaret" siger jeg, da han sætter sig ved siden af mig.

"Will sendte mig de vildeste dræberøjne jeg tror aldrig jeg har set nogen gøre det så voldsomt" griner han til Allan, men Allan kigger bare alvorligt på Thomas.

han syntes ikke at det var sjovt, det plejere han ellers at gøre. og med et går det op for mig, jeg kigger chokeret over på ham.

"nej Allan det er løgn" siger jeg og er ved at begynde at grine,

"hvad er løgn" spørger Caroline forvirret.

"Allan er ham som bollede Clara tyk" griner jeg lavt,

de kigger alle overrasket på Allan. han kigger bare ned i bordet, han ser ud til at han skammer sig.

"ja fint jeg gjorde det" siger han nedtrykt,

"sådan makker du fik altså Clara til at blive en af dine piger" siger Thomas og løfter hånden til en high five.

"nej jeg kunne faktisk godt lide Clara men nu har jeg spoleret det hele, på grund at at jeg var bange for hvad det ville gøre ved mit image" siger han vredt.

"rolig kammerat" siger Thomas overrasket og ligger sin hånd igen,

"jeg forstår ikke hvorfor jeg gik så meget op i hvad andre og især i tænkte om mig" siger han og rejser sig op.

han går ud af spisesalen, jeg sidder overrasket og kigger på de andre. de sidder også og kigger målløse på døren, gjorde han virkelig det. er det eneste jeg kan tænke, det er så åndsvagt. måske skulle han bare blive væk, han er ikke et god at have omkring sig. når han render rundt og gør piger gravide, jeg kigger på de andre. jeg begynder at grine, det gør de andre også.

vi går samlet ud af spisesalen, og mod hver vores klasser. jeg skal have religion, mega fedt eller noget.

Anna ThomsenWhere stories live. Discover now