Annas synsvinkel
"er du klar til sidste forberedning til Matematik prøven" spørger Will og lukker døren efter sig,
"ligner jeg en der er klar" spørger jeg med øjnene rettet mod min bog.
"nej mere en stræber" siger han og sætter sig ved siden af mig,
"hold dog kæft" siger jeg og slår ham på skulderen.
"av" siger Will grinene,
"skal vi begynde" spørger jeg og kigger på ham.
"jaja men vi skal ned i opholdstuen om 1 time" siger han,
"Hvorfor" spørger jeg.
"fodbold" svare Will og åbner sin bog,
vi arbejder i den time. jeg føler mig nogenlunde klar, matematik er ikke mit værste fag. men heller ikke det bedste, så jeg er lidt usikker på det.
"skal vi gå ned" spørger Will og klapper sin bog i,
"nej" svare jeg og læser videre i min bog.
"Anna du er klar" siger Will overbevisende,
"måske men der er stadig ting jeg ikke forstår" siger jeg og kigger alvorligt på ham.
"ja men det er små ting" siger han og tager min bog fra mig,
"hey" siger jeg og prøver at tage den ud af hans hånd. men han holder for godt fast,
"du skal også holde fri engang imellem" siger han og rejser sig. han smider bogen på mit skrivebord,
"okay men så kun indtil kampen er færdig" siger jeg alvorligt og rejser mig.
"aftale" siger Will og tager min hånd, han trækker mig ud af døren. vi går ned i opholdstuen, hvor resten sidder. vi sætter os ned i den eneste ledige sofa, Will er hurtigt helt optaget af kampen. ligesom alle de andre drenge, jeg følger med i starten men det bliver hurtigt kedeligt.
jeg kigger over på Clara, hun ligger og sover op af Allan. Ida sidder rent faktisk og følger med, jeg har ikke set Stephanie og Alex. jeg sætter mig bedre op, og ser de sidder i lænestolene bag sofaerne. jeg vender mig om igen, kampen har nået sin pause.
"ja tak" siger jeg og rejser mig op,
"hvor skal du hen" spørger Will.
"væk inden jeg falder i søvn" siger jeg,
"så kedeligt er det heller ikke" siger Ida.
"jo det er" siger jeg og peger på Clara, hun ligger stadig og sover.
"god pointe" siger Allan og ager Claras kind,
"der er kun 45 minutter tilbage" siger Will.
"45 minutter jeg kan bruge på at læse op til imorgen" siger jeg alvorligt,
"vi lavede en aftale" siger han og smiler.
"okay" siger jeg og sætter mig ned igen,
jeg kigger over på Ida. hun sender mig et stort smil, Clara ligger stadig og sover. Alex og Stephanie har ikke sagt noget mens vi har været her, jeg vender mig om og ser noget jeg ikke havde lyst til at se.
"ewww" siger jeg stille og kigger væk,
"hvad er der" spørger Will. jeg peger over på Alex og Stephanie, Will begynder at grine. Allan kigger spørgende over på Will, Will peger over på dem. Tyler og Ida ser Will pege, og vender sig også om. de vender sig hurtigt om igen, Ida sender mig et ondt smil.
"hvad synes du Stephanie" spørger hun højt,
"hvad" spørger hun hurtigt.
"hvad synes du om Alex's kysse evner" spørger hun, vi begynder alle at grine. endda også Alex, Stephanie ligner en som er gået ind i en væg.
"kampen er tilbage" siger Alex, og straks er drengene og Ida optaget af den. jeg smiler til Stephanie, hun smiler tilbage. men hun ser stadig lidt forvirret ud, men hun skal nok vende sig til den måde vi er på. det er jeg sikker på.
****
(næste morgen)
"lad os komme ned jeg er ved at dø af sult" siger Clara,
"okay så lad os gå" siger jeg og følger efter hende ud af værelset.
da vi kommer ned i spisesalen, er der ik rigtig nogen kø.
vi får vores mad, men jeg er ikke så sulten. så jeg tager ikke ret meget, vi sætter os over til Ida og Tyler.
"godmorgen" siger jeg og sætter mig ved siden af Ida,
"godmorgen" siger Tyler.
Ida er helt stille, jeg kigger over på Clara. hun kigger forvirret på mig, vi kigger begge på Ida.
"er du okay Ida" spørger jeg forsigtigt,
"ja jeg er bare virkelig nervøs for matematikprøven" siger hun stille.
"det skal nok gå" siger jeg og giver hendes skulder et klem,
"det håber jeg virkelig" siger hun nervøst.
"det gør det" siger Tyler alvorligt,
hun smiler til ham.
"godmorgen" siger Will og kysser mig på kinden, han sætter sig ved siden af Tyler.
jeg kigger underligt på ham, men han har allerede travlt med at snakke om fodbold med Tyler. til at ligge mærke til det,
"guten morgen" siger Allan og sætter sig mellem Will og Clara.
"hvad skal i lave efter prøven" spørger jeg, Ida og Clara.
"jeg skal i biografen med Allan" svare Clara,
"og jeg skal ud og spise med Tyler" svare Ida.
"åh okay" siger jeg og spiser lidt af min mad,
"godmorgen" siger Alex og sætter sig ved siden af mig.
"godmorgen" svare jeg, kort efter kommer Stephanie. hun siger ikke noget, hun sætter sig bare ved siden af Clara og Alex.
"godmorgen" siger jeg til hende og smiler,
"godmorgen" siger hun og begynder at spise.
vi spiser lidt i stilhed, jeg kigger tilfældigt op på uret.
"der er 15 minutter til at prøven starter" siger jeg panisk, jeg rejser mig op.
"shit ja" udbryder Clara, vi løber begge ud af spisesalen og op på værelset. vi skynder os ned i klassen, og sætter os. lærerne ser helst at vi er her 10 min før prøven starter, så det skal man jo helst være.
drengene og Ida kommer kort efter os, vi sidder alle i klassen og venter i stilhed.
"okay elever i har 1 time til færdigheds prøven og 3 timer til problem regningen" foreklare vagt læreren,
"i må begynde når i får arkene i skal starte med færdighedsprøven og i må gå når i har afleveret problem formuleringen men i må først begynde på den når jeg sige det" tilføjer han.
vagtlæreren går rundt og deler prøven ud nu, jeg får min og begynder.
YOU ARE READING
Anna Thomsen
Teen FictionAnna Thomsen bliver sendt på kostskole af sine forældre, da hun har nogle problemer der hjemme. hun er en normal teenager, som kan have lidt svært ved at forholde sig til for meget følelses pladder. hun har svært ved at tro på sig selv i nogle situa...