Annas synsvinkel
lige nu står jeg ude på toilettet, maden er snart klar. også så snart Claras mor har serveret den for familien Hanson skal vi spise, men det bliver min første jul uden nogen fra min familie. jeg ved ikke hvordan de gør det her, om de har nogle andre traditioner end vi har der hjemme. ærlig talt jeg er ved at skide i bukserne af skræk, det banker på døren ind til toilettet.
"Anna vi skal spise om lidt" siger Clara gennem døren,
"okay jeg kommer nu" siger jeg og åbner døren.
vi går sammen ned i køkkenet, jeg smiler venligt til hr Larson. døren til stuen åbner,
"nårh er vi klar til at spise" spørger fru Larson med et smil.
jeg nikker stille, Clara svare med et glad "ja".
vi sætter os til bords, der er meget stille mens vi spiser. men lige pludselig retter hr Larson sin opmærksomhed mod mig,
"Anna hvorfor startede du så på Hanson" spørger han.
jeg tænker lidt men er sikker på at jeg ikke skal fortælle ham HELE grunden,
"min mor og stedfar mente at jeg trængte til luft forandring" fortæller jeg.
han nikker tilfreds med det svar,
"er du så også venner med Hr Hanson" spørger han.
"hr Hanson" spørger jeg forvirret,
"han mener William" siger Clara.
"ja det er jeg" svare jeg på hr Larson's spørgsmål,
da vi spiser resten af maden siger jeg ikke rigtigt noget. jeg sidder mest bare i mine egne tanker, men jeg ligger mærke til at de andre også er blevet stille. jeg kigger forvirret rundt på dem, de kigger alle sammen på noget bag mig. jeg vender mig om, der står Will.
"hvad kan vi hjælpe med hr Hanson" spørger hr Larson,
"jo ser du hr Larson træet vi har i stuen er for stort til at mig og mine forældre kan nå omkring det selv. så vi ville spørge om de og deres familie ville gøre os den glæde og hjælpe med at danse omkring juletræet" svare Will,
"selvfølgelig" siger fru Larson hurtigt.
vi rejser os alle 4 og går ind i stuen, hr og fru Hanson smiler varmt til os.
"tak fordi i vil hjælpe" siger de venligt, vi stiller os i en rundkreds i midten står træet.
Will tager min ene hånd, og Clara tager den anden. vi begynder at gå rundt om træet, og de andre begynder at synge. men det er en sang jeg ikke kender, så jeg går bare med og smiler glad. de synger 5 sange mere, også er det over. Clara og hendes forældre går tilbage i køkkenet, men Will har ikke sluppet min hånd. "kom med" siger han og trækker mig over mod trappen, vi går hen af en lang gang. Will drejer ind igennem en af dørene, jeg står i dør åbningen til et kæmpe værelse.
Will slipper min hånd, han går hen til sin seng og sætter sig. han slå på sengen ved siden af sig, jeg går over mod sengen og sætter mig ved siden af ham.
"har du haft en god jul" spørger han stille,
"ja det har jeg hvad med dig" spørger jeg tilbage.
"Min har været fantastisk" siger han og tager min hånd, jeg kigger på ham.
jeg vil virkelig gerne spørge ham om han bare har spillet det hele igennem eller om han mener noget af alt det her, for jeg gider ikke at være hans reserve.
"Anna" spørger han,
"hvad" siger jeg forvirret.
"er du okay du virker lidt fraværende" siger han,
"ja jeg er sikkert bare træt" forsikre jeg ham.
"okay men så må du nok hellere se at komme tilbage til Clara" siger han kort,
jeg kigger underligt på ham.
"er du okay" spørger jeg forsigtigt,
"ja jeg er sikkert også bare træt. mine forældre brugte al tiden ved middagen om at spørge ind til os" forklare han,
"åh" sukker jeg.
"hey jeg har ikke noget imod at snakke om dig men det blev lidt irriterende til sidst, de spurgte også indtil din stedfar" siger han.
"min stedfar" spørger jeg nervøst,
"ja men jeg sagde kun at det var ham og din mor som sendte dig på kostskole ikke andet" fortæller han hurtigt.
jeg nikker lidt mere roligt, jeg rejser mig op. Will kigger forvirret på mig,
"jeg må nok heller gå ned til Clara igen" siger jeg og går mod døren.
"Anna vent lige" siger Will og tager fat i mit håndled,
jeg vender mig mod ham. men kigger ned i jorden, men Will tager fat i min hage og løfter den stille opad så jeg bliver nødt til at se ham i øjnene.
"undskyld hvis jeg fortalte dem for meget" siger han stille,
jeg ryster på hovedet.
"det er ikke det, da du nævnte min mor indså jeg hvor meget jeg savner hende" siger jeg stille.
Will ligger armene omkring mig, jeg står bare med hovedet med hans brystkasse. jeg føler nærmest at jeg bliver opslugt af ham, jeg kigger op på ham og opdager at han kigger ned på mig. han læner sig ned mod mig, og placere hans læber på mine. han gør kysse dybere og så mærker jeg hans tunge på min overlæbe, jeg åbner hurtigt munden lidt mere så han kan komme ind. han bukker sig lidt ned, og tager fat øverst på min lår. jeg fanger hentydningen, og springer op på ham og vikler mine ben omkring hans hofter. han begynder at gå, men jeg er for opslugt af ham til at ligge mærke til hvorhen. jeg lander i hans seng på ryggen, Will bukker sig ned over mig og kysser mig igen. jeg mærke en hånd på mit lår som begynder at bevæger sig opad, jeg tager hurtigt fast i hans hånd. han stopper med at kysset, da han opdager at jeg stoppede ham.
"undskyld" siger han forpustet,
jeg ryster på hovedet.
"jeg må nok hellere gå ned til Clara" siger jeg og går hurtigt ud af værelset, jeg er lidt panisk men får skubbet følelserne væk inden jeg når trappen. jeg smiler venligt til hr og fru Hanson da jeg går forbi dem, jeg skynder mig hurtigt op på værelset. og ligger mig på madrassen i det tøj jeg har på, Clara sover allerede så hun vil først stille spørgsmål omkring mit tøj imorgen. jeg ligger mig ned under dynen, men ligger og vender mig i noget som føles som timer. men på et tidspunkt overmander søvnen mig, og jeg falder i en urolig søvn.
YOU ARE READING
Anna Thomsen
Teen FictionAnna Thomsen bliver sendt på kostskole af sine forældre, da hun har nogle problemer der hjemme. hun er en normal teenager, som kan have lidt svært ved at forholde sig til for meget følelses pladder. hun har svært ved at tro på sig selv i nogle situa...