kapitel 23

16 0 0
                                    

Annas synsvinkel

jeg vågner ved at der er nogen som banker på døren, jeg går ud fra at det er Will eller Ida så jeg rejser mig langsomt mens jeg brokker mig over at det er lørdag. da jeg åbner døren, er det ingen af dem. det er Clara, det ser ud som om hun lige har grædt.

"må jeg komme ind" spørger hun stille,

"øhm ja" siger jeg og flytter mig så hun kan komme ind.

jeg lukker døren og låser den,

"Hvorfor låser du døren" spørger hun nervøst.

"jeg vil bare ikke vide hvordan Ida, Tyler eller Alex vil reagere hvis de ser dig her" svare jeg roligt og sætter mig ned på sengen.

Clara sætter sig ned på sin gamle seng,

"hvad er der galt" spørger jeg forsigtigt.

hun bryder ud i gråd, jeg sætter mig over ved siden af hende og ligger mine arme omkring hende.

"prøv at trække vejret" siger jeg stille,

hun får stille og roligt styr på sig selv.

"hvad er der galt" prøver jeg igen,

"jeg er gravid" hvisker hun.

jeg sidder lidt i chok, 

"hvem er faren" spørger jeg stille.

"Allan Will's roomie" svare hun trist,

"er du sikker på at du er gravid" spørger jeg hurtigt.

"ja jeg har været til lægen" svare hun,

"hvor langt er du henne" spørger jeg.

"5 uger" siger hun,

"vent skete det den lørdag hvor Will kom ind" spørger jeg hurtigt.

"ja det er kun sket den ene gang" siger hun roligt,

"hvad sagde han til det" spørger jeg forsigtigt.

"at jeg bare kunne skride af helvede til" fortæller hun og begynder at græde,

"okay jeg har kun 1 spørgsmål mere vil du beholde det eller have en abort" spørger jeg alvorligt.

"jeg ved det ikke fordi det koster virkelig meget at få en abort og det har mine forældre ikke råd til men det vil også blive dyrt hvis jeg beholder det" siger hun modløst,

"jeg tænker lidt over mulighederne imellemtiden ligger du dig over i min seng og får dig noget søvn" beordre jeg hende.

hun nikker og går over i min seng, hun går ud som et lys så snart hun lukker sine øjne. jeg sidder lidt og kigger på mine hænder, men da jeg er helt sikker på at hun sover. så skynder jeg mig ud af værelset, og låser døren for en sikkerhedsskyld. så løber jeg op til Will, og banker hårdt på døren.

"hvad" spørger han søvnigt, da han åbner døren i sit nattøj (et par shorts og en slidt t-shirt).

jeg kigger underligt på ham, 

"hvad er klokken da" spørger jeg overrasket over at se ham sådan.

"7:30" svare han og går ind på værelset,

Allan er der ikke.

"hvor er Allan" spørger jeg og prøver at skjule min afsky ved ham,

"det ved jeg ikke ved en pige vil jeg gætte på" svare han og sætter sig på sengen.

"hvad ville du egentlig" spørger han og kigger spørgende, jeg bliver hurtigt klar i hovedet og kigger alvorligt på ham.

"vi har et problem" siger jeg alvorligt,

Anna ThomsenWhere stories live. Discover now