PROLOG

3.4K 347 36
                                    

*Prolog*

Hari yang bersejarah dalam hidup aku,siapa sangka sekarang aku sudah menamatkan pelajaran aku iaitu SPM. Terasa bahagia bila beban selama 4 tahun dapat dilepaskan begitu sahaja.

Kini aku berjalan sambil menyanyi,rambut aku yang kerinting diikat pony supaya nampak kemas. Aku tersenyum manis bila dewan  dibuka luas sebab apa sebab ?

Aku dapat tengok dia dengan lebih dekat!.

Terlalu dekat

Sampaikan aku boleh mencium haruman miliknya itu.

Sekuntum bunga rose segar disorokkan dari pengetahuan orang lain. Dia tak nak jadi masalah bila didalam dewan,pelajar dikehendaki memakai pakaian bebas sebab dah habis exam katakan.

Aku mendekati sahabat aku yang tahu semuanya pasal aku dari lutut sampai lengan. "Assalamualaikum" aku memberi salam dengan nada perlahan sebab aku tak nak orang tahu bukannya diorang percaya pun kalau aku Muslim.

Hanya

Kerana

Warna

Kulit

Aku

Hitam

Mereka menuduh tanpa ada bukti. "Walaikumusalam asal lambat nasib baik cikgu tak datang lagi!"aku bersyukur dikurniakan sahabat seperti  Amanda Nasuha. Wanita itu sepeti ibu padanya ,ibarat kakak dan penjaga untuknya dia bersyukur sangat-sangat.

"Maaf tadi aku pergi belakang sekolah petik bunga"Nasuha melihat sekuntum bunga rose mekar berada ditangannya kawannya itu. "Kau dah mintak kebenaran pakcik ahmad tak?" Aku mengangguk tanda sudah meminta izin.

Aku bukan pencuri melainkan dia yang mencuri!

Mencuri secebis hati Afifah Khan!.

"Nih aku nak bagi kertas dekat Bryan kau nak ikut tak?"jarang lah tak on orang dah ajak kot kita apa lagi langkah kanan lah hahaha. Bukan selalu dapat peluang sebegini jadi manfaat kan ia sebelum hancur segalanya.

"Laju je nak tengok maksiat eah"setepek dia bagi dekat aku siap dengan jelingan tajam hahaha bagi aku comel. Sebab pipi Nasuha nih pau macam kacang tapi dengar cerita ranum dia menyimpan pelbagai tangisan. Sebab tu pipi perempuan nih berkilat sebab air mata yang mengalir disitu.

Aku sengih jelah bila kena ayat macam tu . Aku mengikuti Nasuha dari belakang sambil pegang hujung baju kurung miliknya itu. Dari jauh aku dapat mencium bau dari perfume milik Bryan iaitu crush aku dari form 2 lama tak!.

MRS BRYAN HARISS ✓| 06Where stories live. Discover now