Selepas solat subuh berjemaah dengan mamaku selalunya aku akan keluar berjoging.
Satu jam kemudian..
Aku balik aku lihat mamaku sibuk mengemas dapur. Aku akan membuat rutin biasaku memeluk mamaku dari belakang dan menanya apa yang mama lakukan. Walaupun aku sudah menginjak dewasa tapi apakan daya sifat manjaku pada ibuku tak pernah berubah biarlah apa orang nak kata aku tak kisah yang penting ibuku ratu hatiku.
"Arel mama nak kemas ni...hish manja betullah anak bertuah ni"
"Ala mama ni rel manja dengan mama okey apa dari manja dengan gf ke lagi tak baik"
Aku lupa nak bagi tahu masa aku kat sekolah aku memang banyak peminat dan banyak yang cuba melemahkan imanku. Tapi aku tak tahu kenapa aku tak berminat dengan perempuan yang macam mereka dan aku anggap murah di mataku.
Bila aku dapat surat cinta aku takkan membalasnya aku mencari sipenulis surat dan menyerah kembali suratnya itulah cara aku menolak. Kalau ada yang cuba menggoda aku. Aku hanya akan tergelak walaupun badan dia seksi manapun aku takkan jatuhkan nafsu aku untuk ke neraka yang hampir seluruh manusia impikan. Aku takkan melakukan perbuatan tersebut.
Back to the story...
Mamaku mencubit hidung.
"Kalau mama cakap ade jelah yang rel jawab""Mama rel jawab benda betul ok"
" yelah menang.. tu mama dah siap sarapan..tengahari ni mama masakan favourite arel ek..memandangkan mama cuti hari ni.."
"Yeah!! Sayang mama" aku mencium pipi kiri mama yang licin dan lembut.
Aku terus menuju ke meja untuk menjamu selera.
Mama mengangkat mukanya seperti menghidu sesuatu yang busuk
"Rel..ada bau tak busuk ni..bau macam..."
"Bau apa ma...tak bau pun"pintasku sambil mencari bau yang mamaku katakan
Mamaku menyambung ayatnya " bau macam tak mandi...hahah"
Aku terus memandang mamaku dengan muka 'derp'.
"Mama ni jahatlah..yelah2 rel mandi dulu"
Mamaku masih tak berhenti gelak walaupun aku sudah berlalu pergi.
Aku menaiki anak tangga untuk mandi. Aku terberhenti seketika. sebenarnya tadi aku nak tanya pada mama asal usul bapaku terlupa pula lepas mandi kejap lagilah ngomelku seorang dan menyambung mendaki anak tangga.
YOU ARE READING
5 PENDOSA
Mystery / ThrillerZairel dibesarkan oleh ibunya tanpa mengetahui siapa bapanya. Ketika zairel menginjak 18 tahun zairel baru mendapat tahu bahawa ibunya telah dirogol oleh 5 orang lelaki dan antara 5 lelaki tersebut adalah bapanya. Zairel betekad untuk mencari perogo...