INSPEKTOR SHAHARUDDIN

4.4K 79 0
                                    

20 DECEMBER

9 pagi.

Mayat shahir rial dijumpai si kediaman miliknya. Inspektor yang mengendali kes ini adalah inspektor shaharuddin.

Inspektor shaharuddin meneliti kediaman syahir rial. Cctv!

"Hairul! Cctv?"

"Rakaman cctv telah dipadam sepanjang setahun tiada rekod inspektor"

"Nampaknya kes kali ni bukan biasa biasa..lagipula suspect kita handal dalam menghapuskan bahan bukti." Kata inspektor shaharuddin.

Inspektor shaharuddin menuju ke arah mayat. Forensik menangkap gambar mayat tersebut untuk dibawak ke bahagian forensik.

Inspektor shaharuddin melihat wajah shahir rial dan mulutnya yang disumbat kemaluan sendiri.dan beralih pada pada kesan potongan kemaluan syahir rial.

Inspektor shaharuddin mula membuat huraian sendiri. Lama inspektor shaharuddin mencangkung meneliti mayat syahir rial.

Belum pernah kes macam terjadi.

Inspektor shaharuddin melihat jari syahir rial salah satu kuku dia tercabut dan kesan darah disekeliling badannya mungkin akibat kesan pergelutan.

Inspektor shaharuddin masih mengamati mayat syahir rial dan cuba membayangi pergelutan yang berlaku antara mangsa dan suspect.

Inspektor shaharuddin cuba menyoal pembantu2 yang berada di rumah syahir rial.

"Awak ade nampak siapa siapa masuk bilik tuan awak."

"tiada pak polisi sesudah tuan pulang daripada office dia masuk terus ke kamarnya katanya mahu keluar pukul 10 malam semalam" salah satu pembantu rumah syahir rial menjawab.

"Ade apa ape yang mencurigakan tak yang terjadi baru ni?" Soal inspektor shaharuddin lagi

"Tidak pak..tapi 2 hari lepas dia berantam sama non sabrina"

"Siapa sabrina? Kenapa mereka bergaduh?"

"Skandal tuan pak polisi..mereka berantam kerna tuan syahir ketahuan selingkuh di kelab malam"

"Boleh saya tahu dia selalu berkunjung di kelab malam mana? Dan kamu tahu dimana rumah sabrina"

"Ermmm dimana ya??? Dimana yati..sudah lupa aku"  pembantu rumahnya menanyakan pada temannya yang bekerja di rumah syahir rial.

"Loh kenapa nanyain aku..bukan aku P.A nya.."

" lo ini...di nanya kok malah dibalas kayak goblok gituan!"

Yati mencebik.

"Tak mengapa..terima kasih atas pertolongan kalian" ucap inspektor shaharuddin sambil tersenyum nipis.

Geli hati melihat gelagat pembantu rumah syahir rial.

Lama inspektor shaharuddin merungkai persoalan yang masih menjadi tanda tanya.

Telefon inspektor shaharuddin bedering menyedarkan dia daripada bayangan dan soalan yang belayar di mindanya.

"Hello leya dapat maklumat tentang mangsa?" Soal inspektor shaharuddin kepada leya.

"Saya dapat biodata dan maklumat2 syahir rial tuan..saya rasa baik tuan datang ke balai untuk maklumat selanjutnya"

"Baiklah.." inspektor shaharuddin mematikan telefon.

Inspektor shaharuddin beredar daripada tempat kejadian dan beredar.

Sepanjang perjalanan menuju kebalai inspektor shaharuddin masih memikirkan punca kematian. Biasalah tugas sebagai inspektor bahagian jenayah selagi tak dapat rungkaikan misteri selagi itu otaknya berfungsi mencari konklusi.

Masih terbayang mayat syahir rial sebentar tadi.

"Haish.Naik pusing kepala otak aku memikirkan semua ni." gumam inspektor shaharuddin sendirian.

***********************************

Teng teng teng teng teng.... siapakah suspect pembunuh syahir rial? Siapa tahu jangan bagi tahu inspektor shaharuddin nanti kantoi cepat habis cerita.

Gagagagagaggagagagagga

Lot of love❤








5 PENDOSAWhere stories live. Discover now