DANCE WITH MY MOM

5.7K 77 0
                                    

keesokan paginya selepas memaksa wilson berjogging dengan aku dan sarapan bersama di restoran mamak aku pulang.

aku membuka pintu rumahku dan memberi salam.

lagu lama english kedengaran di radio rumahku. mama memang penggemar lagu-lagu lama english.

aku tersenyum apabila melihat mama yang memakai baju gaun paras lutut dan lengan panjang manakala rambutnya di sanggul. terserlah keanggunannya. mama khusyuk menari tanpa menyedar kepulanganku.

mama mama beautiful queen  i ever had aku tak nak kehilangan mama. dia adalah sesuatu yang berharga buat aku. aku sanggup buat apapun demi untuk melihat senyuman mama. dan aku takkan biar sesekali orang yang buat mama derita hidup tenang didunia ni.

senyumanku terhenti pabila otakku mula memikirkan sesuatu, sesuatu yang akan mengancam kebahagiaan mama, aku rasa aku perlu pergi tinggalkan rumah ni sebelum memulakan misi seterusnya. aku taknak diorang tahu asal usul aku.aku tak nak diorang apa-apa kan mama.misi ni berbahaya sekali aku tersalah langkah aku akan hilang semuanya dan aku mungkin akan kehilangan mama. tak boleh aku tak boleh tinggal disini. aku tak boleh terus berada disisi mama buat masa ni.

lama aku berdiri di ruang tamu mengelamun seorang diri memikirkan masalah ini.mataku berkalih pada mama tenang rasa hatiku melihat mama .

aku mula mengikut rentak tari mama memandangkan dari kecil aku selalu menari dengan mama. tanganku kananku mula melingkari pingggangnya dan tangan kiriku mencapai tangan kanannya.

"dah balik anak mama..."mama tersenyum sambil menari.

aku mengangguk dan memusingkan mama sebelum kembali merangkul pinggang mama.

"mama i need to talk.."aku bersuara. tarian masih tidak berhenti.

"about what sayang.."

"about me.."

"about you.."

aku mengangguk.

************************************

ibu...

ibu...

engkaulah ratu hatiku...hahaha

so how?...jangan lupa vote and komen ok

#love ya 💋

5 PENDOSAWhere stories live. Discover now