Inspektor shaharuddin berada ditengah tengah antara mayat syahir rial dan arip.
"Leya ada ape2 perkembangan?"
"Setakat ini tiada tuan tapi kalau tuan melihat mayat arip. Saya dapat memastikan arip dipengsankan oleh chloroform sebelum mangsa dibunuh. "Leya merungkai kenyataan tentang mangsa sambil menunjuk di bahagian badan mayat arip.
Inspektor shaharuddin meneliti mayat arip. Leya menyambung
"Kalau kita lihat pada mayat syahir rial...saya rasa mungkin mangsa bergelut sebelum mangsa mati. Terdapat kesan lebam pipi belah kiri dan juga tangan mangsa serta terdapat kesan hentakan pada bahagian kepala mangsa dipercayai akibat dihentak oleh objek keras."
Inspektor shaharuddin beralih ke arah mayat syahir rial. Diteliti dan membayangkan pergelutan yang berlaku.
"Terima kasih leya.." inspektor shaharuddin berlalu pergi.
TEMPAT KEJADIAN
SYAHIR RIAL.
Inspektor shaharuddin mula meneliti tempat kejadian iaitu bilik syahir rial.
Inspektor shaharuddin meneliti bilik syahir rial diperhati gambar yang berada didalam frame dan inspektor shaharuddin menangkap gambar menggunakan telefon pintarnya.
Ada satu gambar yang ada mereka berlima. Tapi inspektor shaharuddin tak indahkan. Mungkin hanya satu gambar yang ingin dikenang.
Sudah selesai di rumah syahir rial,
Inspektor shaharuddin pergi ke lokasi arip pula.TEMPAT KEJADIAN
ARIP
Kebakaran di bengkel arip hanpir 90% hangus dijilat api jadibagak susah untuk mencari bahan bukti.
Inspektor shaharuddin menangkap gambar beberapa tempat sebagai bahan rujukan.
Inspektor shaharuddin menyarungkan hand glove supaya cap jarinya tak meninggalkan kesan dimana bahan bukti yang disentuh.
Sekeping gambar yang hampir 89 percent terbakar dan meninggalkan hanya satu iaitu tarikh masa gambar itu ditangkap. 10 tahun lepas
Di tepi tarikh hanya terlihat kasut sekolah yang dipakai oleh seseorang.
Inspektor shaharuddin menangkap gambar tersebut untuk dijadikan bahan rujukan.
************************************
Sorry guys late update..
Late update busy sikit bulan ni 😵🔫..
But no worries i will try harder to keep intouch with you guys/girls😘😍Love ya xoxoxoxo
YOU ARE READING
5 PENDOSA
Mystery / ThrillerZairel dibesarkan oleh ibunya tanpa mengetahui siapa bapanya. Ketika zairel menginjak 18 tahun zairel baru mendapat tahu bahawa ibunya telah dirogol oleh 5 orang lelaki dan antara 5 lelaki tersebut adalah bapanya. Zairel betekad untuk mencari perogo...