Farid izhmeir. Manusia yang bijak dalam bisnes tak kira jalan kotor atau tidak asalkan apa yang dia mahu dapat memenuhi impiannya.
Manusia macam ni kita tak boleh terus lawan dengan kekuatan tapi kita harus bermula dengan kepandaian.
28 AUGUST
"Wil..perhaps this is the time.."
"I guess so it's depend on you..you knew i always ready no matter what.."
"Tapi...kita nak gune syarikat siapa?"
"Wa gune nama bapak lo punye syarikat memandangkan diorang adalah kawan baik."
"Who's?"
"Zaridt..your father asshole.."
"You little bitch!"
Zairel menerkam wilson dan menggeletek wilson.
"Okay dude...stop stop stop!"
"Hahahahahhs serve you😜"
"Okay so like this,around 3 o'clock we gonna call his P.A to setup an appointment."
***********************************
Riana memasuki bilik farid izhmeir.
"Yes riana..?"
"Encik..ade appointment pukul 3 ptg dengan encik zairel dia kate dia daripada syarikat ZNZ sdn berhad and dia kate dia anak en.zaridt"
"ZNZ ye?" Farid izhmeir tersenyum herot.
"Kalau takde pape saya keluar dulu"
Farid izhmeir mengangguk dan riana beredar.
Farid izhmeir terus mencari telwfon bimbitnya dan menelefon zaridt rakan lamanya.
Tut tut tut..tut tut
"Hello bro kenal aku lagi tak?.farid.."
Zarit menjawab sinis
"Heh..gile tak kenal kau rakan sejahanam..hahahahha" sambil bibirnya mengukir senyuman sinis.
"Kau ape citer anak kau datang nak jumpa aku...kau tak bagitahu pon kau dah kahwinkan.."
"Owhh... memang aku wakilkan anak aku untuk kau.." senyuman sinis zaridt makin melebar.
"Siapa bini kau aku kenal ke...ade waktu terluang roger2 lah aku.. boleh lepak sama sama" balas farid.
"Aku kahwin dengan perempuan yang kau kenal jugak...lepak? Boleh ja kalau kau masih ada.."
"Hahahahaha aku slalu ade beb jangan risau. Perempuan yang aku kenal jugak?.. budak skolah kita ka?"
"Yup budak skola kita..eh bro aku kene gerak ade mesyuarat apa nanti aku call kau"zaridt terus mematikan panggilan.
"Eh...hello hello..tak gune punye member...aku belum habis dah tutup..tapi takpe...aku tahu dia berahsia sesuatu..anak dia adalah peluang aku" farid tersenyum nipis.
***********************************
"Farid farid terimalah hadiah daripada aku buat kali terakhir.."
Ya selama ini dia tahu semua rancangan zairel dia hanya melihat percaturan zairel.
Zaridt tahu dia adalah target terakhir zairel.
Dia tahu apabila dua orang rakan sejahanamnya mati. Daripada situ segala maklumat dia cari.
Dan ya memang benar zairel adalah anaknya. Ya darah daging zaridt. Namun zairel tak pernah mengetahui.
Selama ini dia hanya menjadi pemerhati daripada jauh.
Zairel membalas dendam kepada semua perogol maknya. Aku tidak menghalang kerana di hati aku ingin juga aku membunuh mereka.
Namun persahabatan aku menghalang hati untuk meneruskan.
Namun semuanya akan terbalas melalui dia ya anakku zairel kerena itu aku tidak menghalang.
"Boss zairel akan pergi ke syarikat farid esok jam 3"
Zaridt mengangguk "aku tahu." Jawabnya ringkas.
************************************
Okay guys korang dah tahu kan siapa bapa zairel?!?!?!?
👀👀👀
YOU ARE READING
5 PENDOSA
Mistério / SuspenseZairel dibesarkan oleh ibunya tanpa mengetahui siapa bapanya. Ketika zairel menginjak 18 tahun zairel baru mendapat tahu bahawa ibunya telah dirogol oleh 5 orang lelaki dan antara 5 lelaki tersebut adalah bapanya. Zairel betekad untuk mencari perogo...