Inspektor shaharuddin berdiri dihadapan slide yang terpampar gambar 2 mangsa dan kesan kesan luka.
Inspektor shaharuddin mula berbicara.
"Dalam 3 bulan ini terdapat 2 kes yang agak sama berlaku di berlainan tempat dan masa." Inspektor shaharuddin berhenti bicara sekejap.
Melihat reaksi rakan forensik dan yang lain2 dihadapannya sebelum menyambung semula.
"Mangsa pertama syahir rial. Berumur 34 tahun Mati dibunuh dengan kejam terdapat kesan luka dibahagian tangan dan muka mungkin mengalami pergelutan dengan suspek dan juga kemaluannya dikerat dan diletakkan di dalam mulut mangsa." Inspektor shaharuddin mengulas sambil ditunjuk menggunakan pen laser.
"Mangsa kedua arip, rentung satu badan akibat kenakaran yang berlaku di bengkelnya. Tetapi kalau dilihat mayat mangsa ini bukan kematian tampa sengaja. Korang boleh tengok pada mulut mangsa. Ya itu adalah kemaluan mangsa walaupun rentung"
Zahra bahagian forensik bangun.
"Saya mencari beberapa maklumat tentang mereka berdua."
"Syahir rial adalah anak kepada pemegang saham terbesar di garuda sdn manakala arip mempunyai membuka bengkel namun mempunyai ramai musuh.
Namun beberapa siasatan yang saya lakukan mereka berdua adalah kenalan lama. Mereka bersekolah pada sekolah yang sama dan syahir rial tiada sebarang rekod jenayah manakala arip mempunyai 3 rekod jenayah mengedar dadah jenis syabu pada november 3 tahun lalu, meragut pada usia 20 dan melakukan rompakan di 3 buah rumah di area pandan indah."
Inspektor shaharuddin Mendengar setiap maklumat yang diberi zahrah namun hatinya terlintas satu rasa. Sesuatu yang hilang.
Inspektor shaharuddin mencelah "jadi persamaan mereka hanya satu cara kematian mereka yang dilakukan oleh suspek dan juga sekolah mereka. Persoalannya sekarang ini siapa pembunuh mereka berdua?. Motif?. Kerana dalam apa yang saya lihat hanya arip sahaja yang mempunyai musuh manakala syahir rial tiada kaitan dengan arip." Inspektor shaharuddin menggosok dagunya. Memikirkan kesimpulan.
"Zahrah saya nak awak cari dengan lebih mendalam tentang mereka berdua..dan ya cari siapa sabrina scandal syahir rial.."
"Baik tuan!"
"Asrin..saya nak awak tolong zahrah cari siapa arip"
"Baik tuan! Tapi sebelum saya lupa ada satu laporan baru mereka mengesan kebakaran yang berlaku pada bengkel arip adalah disebabkan ini. Dinanmit."
"Bagus asrin..teruskan" inspektor shaharuddin membalas sambil menepuk bahu asrin.
YOU ARE READING
5 PENDOSA
Mystery / ThrillerZairel dibesarkan oleh ibunya tanpa mengetahui siapa bapanya. Ketika zairel menginjak 18 tahun zairel baru mendapat tahu bahawa ibunya telah dirogol oleh 5 orang lelaki dan antara 5 lelaki tersebut adalah bapanya. Zairel betekad untuk mencari perogo...