CASE CLOSE

5.8K 82 1
                                    

Hampir genap dua bulan namun tiada tanda tanda penjenyah tersebut akhirnya polis beredar daripada mengawasi kediaman zaridt.

Inspektor sharudin dan inspektor azlee hampa. Adakah penjenayah mereka silap? Dari mana silapnya.
Ahh petak.

"Tuan azlee,tuan sharudin...tuan amri panggil"

"Baik.." jawab azlee.

Mereka dapat mengaggak tenyang apa yang akan dibicarakan dan memang benar pihak atasan meminta kes untuk ditutup. Satu lagi kes yang tiada titik noktah gumam mereka.

Dunia dunia mereka yang ingin menegakkan kebenaran selalunya takkan duduk diatas namun ditindas dan ditindas sehingga mereka serik dan takut berkata benar.

Terkadang azlee dan sharudin hampir ingin menyerah dengan kerjaya mereka. Rimas,lemas dan narah kerana tidak mampu melakukan apa apa. Apa guna jadi seorang polis jikalau semua kes ditutup tanpa noktah. Tiada jawapan sahih.

Dan semua harus dituruti oleh pihak atasan yang takbur dengan duniawi, buta dengan ringgit negara dan riak dengan pangkat sehingga tidak mampu membezakan dosa dan pahala.

Jadi siapa yang boleh menegakkan kebenaran jika kebenaran selalu kalah?. Mampukah kebenaran terungkai jika yang sepatutnya membenarkan kebenaran menyekat kebenaran dan memenangi kesalahan?.

Ah serabut!.

************************************

Zaridt mengumpulkan semuanya dimeja makan.

Liana berlari dan memeluk anaknya.

"Zairel kau buat ape zairel!" Sambil menangis dan memukul anaknya.

"Maaf ma...zairel...marah sangat marah bila mama diperlakukan begitu"

"Sayang..mama redha mungkin dengan ujian ni mama dapat besarkan anak mama yang hensem ni.." ujar liana sambil mengusap wajah anaknya yang dirindu.

"Ehemmm.  .tengoklah siapa bapa dia.."zaridt menyisip rambutnya ketepi..

Liana dan zairel memandang zaridt dengan muka seposen.

"Excuse me..pakcik since when?"

"Since...my sperm go to your mama ovary"selamba zaridt menjawab.

"Okay..okay stop this..let's eat"pintas liana.

Wilson menggaru kepalanya yang tidak gatal.

Sesuana agak bercampuk aduk namun liana gembira melihat wilson dan zairel selamat. Mereka berbual panjang dan setiap kali zaridt menyampuk zairel akan membuat muka tidak puas hati namun tidak dihiraukan.

Seusai sarapan liana mengajak semua berkumpul.

"Okay semua dah berkumpul..mama nak bagitahu sesuatu..kat zairel..mama akan berkahwin.."

Zairel yang sebentar tadi tersenyum lebar terus mati senyumannya dan memandang zairel.

"No...nonononono NEVER! NO!!!"

"Zairel...dengar mama nak cakap ape" liana memegang zairel namun zairel menolak.

"Why mama! He did those unforgivable things and you wanna maried him!?!?! Like seriusly!!"

"Zairel..dengar dulu penjelasan mama"

Zairel meramas rambutnya hatinya memberontak namun cuba ditenangkan dan mendengar penjelasan mama.

"Okay zairel...look yes..dia jahat dia buat mama yang bagi mama itu tak boleh dimaafkan..tapi dia jaga kita.."

Zairel mengetap giginya menahan amarah.

"Sebenarnya mama cintakan dia kan.."

Liana terdiam matanya menunduk kebawah.

Zairel memandang zaridt.

"Walaupun mama aku kahwin dengan kau...kau tetap bukan bapa aku! Bapak aku dah mati!."

Zairel menarik wilson keluar daripada rumah.

"Wow dude chill.."

"What the fuck can you believe that!!" Marah zairel.

Salah satu pembantu rumahnya keluar.

"Pak...pak zaridt berikan kunci ini"

"Kunci apa ni? "

"Kunci kereta pak"

"Tak payah saya takperlukan" jawab zairel dan berlalu pergi meninggalkan rumah bapanya.

"Well i need it..its so hot and i dont want to walk. I'll pass to him" wilson mengambil kunci kereta.

"Waduih ngomong apa tadi...nggak ngerti aku.." pembantu rumah zaridt berlalu pergi dengan kekeliruan.

"Holy shit!..is this the car" mata wilson terbeliak sebentar melihat kereta yang diberi zaridt. Lamborghini aventador warna hitam.

Zairel berjalan matahari serasa membakar seluruh badannya wilson memberhentikan kereta.

"Rel.."

Zairel menoleh dan matanya terbeliak.

"Is that the car!"

"Indeed"

Zairel cuba memenangkan egonya namun tewas kerana cuaca yang sangat panas.

"Where are we going?"

"Your house maybe.."

Sambil mata zairel meliar keseluruh kereta.

"Okay.." wilson memecut kerumahnya.












5 PENDOSAWhere stories live. Discover now